Εναλλακτικά σενάρια για την αξιοποίηση του ποσοστού 30% του αεροδρομίου της Αθήνας εξετάζει αυτή την περίοδο το ΤΑΙΠΕΔ. Η ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης στα ελληνικά αεροδρόμια, τα αυξανόμενα τουριστικά ρεύματα, αλλά και η ανθεκτικότητα που επέδειξε το «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσα στην πρωτόγνωρη κρίση της πανδημίας, βελτιώνουν τις προοπτικές. Η διάθεση μέσω χρηματιστηρίου του ποσοστού 30% της μετοχικής συμμετοχής του ΤΑΙΠΕΔ στην εταιρεία παραχώρησης είναι μία από τις πιθανότερες εναλλακτικές.

Ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς στα τέλη του 2019, λίγους μήνες δηλαδή πριν το ξέσπασμα της πανδημίας. Οι πληροφορίες για μεγάλο διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον επιβεβαιώθηκαν, καθώς το αεροδρόμιο της Αθήνας είχε ήδη επιτύχει ένα ακόμα ιστορικό ρεκόρ επιβατικής κίνησης. Όμως ο κορωνοϊός ανέτρεψε όλα τα δεδομένα βάζοντας στον πάγο τη ναυαρχίδα ως τότε του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, που εκτιμάτο ότι θα έβαζε στα ταμεία άνω του 1,5 δισ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης – «Ελευθέριος Βενιζέλος»: Κοντά στα επίπεδα του 2019 η κίνηση

Η αξιοποίηση του ποσοστού

Η ανάκαμψη βάζει και πάλι στο τραπέζι την αξιοποίηση του ποσοστού που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ. Η διοίκηση εξετάζει προσεκτικά τα εναλλακτικά σενάρια, με δεδομένο ότι ο διαγωνισμός που σήμερα βρίσκεται στον πάγο ξεκίνησε πριν τρία χρόνια υπό τελείως διαφορετικές συνθήκες. Υπενθυμίζεται ότι στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού πέρασαν 9 σχήματα μεταξύ των οποίων διεθνείς επιχειρηματικοί όμιλοι, εταιρείες διαχείρισης κεφαλαίων και μεγάλα funds.

Διαβάστε επίσης – ΤΑΙΠΕΔ: Πώς θα χτιστούν τα έσοδα από την Αττική Οδό

Σήμερα, όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά, όπως η συνέχιση της διαδικασίας από εκεί από όπου σταμάτησε, μια λύση που επίσης δεν είναι καθόλου εύκολη, ή και το εκ νέου άνοιγμα της διαδικασίας. Πέρα από το ενδεχόμενο να έχουν αλλάξει οι προθέσεις ή ακόμα και οι δυνατότητες των αρχικώς ενδιαφερομένων, πιθανώς σήμερα υπάρχουν κι άλλοι ενδιαφερόμενοι που τότε δεν μπήκαν στην κούρσα.

Με το βλέμμα στο χρηματιστήριο

Ως επικρατέστερη εναλλακτική λύση φιγουράρει, αυτή τη στιγμή, η διάθεση του ποσοστού που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ μέσω χρηματιστηριακής συναλλαγής, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τη συμμετοχή στα έσοδα του αεροδρομίου και Ελλήνων μικρομετόχων.

Σε κάθε περίπτωση, όπως τόνισε εχθές, ο κ. Δημήτρης Πολίτης, διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, μιλώντας σε δημοσιογράφους, οι αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν σύντομα. «Εξετάζουμε με μεγάλη προσοχή το τι θα κάνουμε με το 30% του ΔΑΑ. Είναι πολύ ενθαρρυντικοί οι ρυθμοί ανάκαμψης και πρέπει να δώσουμε τα εύσημα διότι το αεροδρόμιο επανέρχεται στα νούμερα του 2019 χωρίς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν άλλα διεθνή αεροδρόμια. Λειτουργεί υποδειγματικά», ανέφερε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία
9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: Γ. Δεληκανάκης (Southrock Asset Management): Βιωσιμότητα και ολιστική προσέγγιση αναβαθμίζουν το τουριστικό μοντέλο της Ελλάδας
Οικονομία |

Γ. Δεληκανάκης (Southrock): Βιωσιμότητα και ολιστική προσέγγιση αναβαθμίζουν το τουριστικό μοντέλο της Ελλάδας

Γιατί είναι σημαντικά τα βήματα που έχει κάνει η Ελλάδα στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων - Πού μπορεί να στηριχθεί το νέο τουριστικό μοντέλο της χώρας