Σε περικοπή των χρηματοδοτήσεων της που αφορούν σε υποδομές δρόμων και τροποποίηση των κανόνων θα προχωρήσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) στο πλαίσιο της επίτευξης των κλιματικών της στόχων, αν και θα διατηρήσει ανοιχτή την ροή των χρηματοδοτήσεων προς έτερες υποδομές του κλάδου των μεταφορών. Αυτό αποκάλυψε σε συνέντευξη του στους «Financial Times» ο αντιπρόεδρος της τράπεζας, Κρις Πίτερς.
Η ΕΤΕπ την ερχόμενη εβδομάδα θα δημοσιεύσει το πλάνο της αναφορικά με τις χρηματοδοτήσεις στον κλάδο των μεταφορών για τα επόμενα πέντε χρόνια, ήτοι μέχρι το 2027. Η δε, αναθεώρηση έρχεται σε απάντηση της κριτικής που έχει δεχτεί από περιβαλλοντολογικές οργανώσεις και ακτιβιστές, που την κατηγορούν πως υπονομεύει την προσπάθεια για την επίτευξη των πράσινων στόχων κλιματικής αλλαγής της Ευρώπης συνεχίζοντας να χρηματοδοτεί δρόμους και projects των μεγάλων ενεργειακών κολοσσών.
Διαβάστε επίσης: ΕΚΤ: Τι έδειξαν τα κλιματικά stress test για τις τράπεζες
Νέα τεστ
Στο πλαίσιο της αναθεώρησης, η ΕΤΕπ θα απαιτεί πιο αυστηρά τεστ για τη λειτουργία των δρόμων που θα χρηματοδοτεί, ειδικά όταν το κόστος ξεπερνά τα 25 εκατ. ευρώ, έτσι ώστε να υπολογίζεται η πιθανή κυκλοφοριακή συμφόρηση και δη, το κόστος των εκπομπών ρύπων που θα προκύπτουν από τα οχήματα.
Τα τεστ θα ελέγχονται με διαφανή τρόπο από την διοικητική επιτροπή και το συμβούλιο, που απαρτίζεται από εκπροσώπους και των 27 κρατών μελών της Ε.Ε., έτσι ώστε να διασφαλίζεται πως τα project είναι συμβατά με τους κλιματικούς στόχους της Ένωσης.
Οι επενδύσεις σε δρόμους αναλογούσαν στο 38% των κονδυλίων, ύψους 11 δισ. ευρώ, που δρομολόγησε η ΕΤΕπ για project του κλάδου των μεταφορών μόνο την περσινή χρονιά, παρά το γεγονός ότι η Τράπεζα είχε ανακοινώσει πως θα σταματούσε να στηρίζει έργα ορυκτών καυσίμων από τα τέλη του 2021 και να δίνει προτεραιότητα σε κλιματικά project με νέες επενδύσεις που θα έφταναν έως και το 1 τρισ. ευρώ μέχρι το 2030.
Μόλις πρόσφατα η τράπεζα έδωσε το πράσινο φως για την χορήγηση 30 εκατ. ευρώ για ένα τμήμα αυτοκινητοδρόμου στη Γαλλία, ενώ μελετά την χορήγηση περίπου 400 εκατ. ευρώ για αυτοκινητοδρόμους στην Πολωνία.
Αλλαγή προτεραιοτήτων
«Προσπαθούμε να τονώσουμε την ηλεκτροκίνηση και τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και να μην έχουμε νέους δρόμους για αυτοκίνητα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, όμως είναι ένας συνδυασμός, οπότε δεν μπορούμε να πούμε πως δεν θα επενδύσουμε καθόλου σε δρόμους, όταν έχουμε αυτό το πολύ σημαντικό δίκτυο στην Ευρώπη» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πίτερς.
Ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ αναφέρθηκε κυρίως στην στήριξη της τράπεζας στο δίκτυο του Trans-European Transport Network, ένα δίκτυο δρόμων, σιδηροδρομικών διαδρομών και υδάτινων διαδρομών που έχει σχεδιαστεί για να ενώσει καλύτερα τα κράτη μέλη της Ε.Ε.. Το πρώτο σκέλος του δικτύου πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030.
Επίσης, εξήγησε πως η τράπεζα θα δώσει στο εξής μεγαλύτερη έμφαση στην υποστήριξη project αστικών μεταφορών, όπως το μετρό και το τραμ, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού και την μείωση της χρήσης οχημάτων.
Latest News
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup