Σε περικοπή των χρηματοδοτήσεων της που αφορούν σε υποδομές δρόμων και τροποποίηση των κανόνων θα προχωρήσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) στο πλαίσιο της επίτευξης των κλιματικών της στόχων, αν και θα διατηρήσει ανοιχτή την ροή των χρηματοδοτήσεων προς έτερες υποδομές του κλάδου των μεταφορών. Αυτό αποκάλυψε σε συνέντευξη του στους «Financial Times» ο αντιπρόεδρος της τράπεζας, Κρις Πίτερς.

Η ΕΤΕπ την ερχόμενη εβδομάδα θα δημοσιεύσει το πλάνο της αναφορικά με τις χρηματοδοτήσεις στον κλάδο των μεταφορών για τα επόμενα πέντε χρόνια, ήτοι μέχρι το 2027. Η δε, αναθεώρηση έρχεται σε απάντηση της κριτικής που έχει δεχτεί από περιβαλλοντολογικές οργανώσεις και ακτιβιστές, που την κατηγορούν πως υπονομεύει την προσπάθεια για την επίτευξη των πράσινων στόχων κλιματικής αλλαγής της Ευρώπης συνεχίζοντας να χρηματοδοτεί δρόμους και projects των μεγάλων ενεργειακών κολοσσών.

Διαβάστε επίσης: ΕΚΤ: Τι έδειξαν τα κλιματικά stress test για τις τράπεζες 

Νέα τεστ 

Στο πλαίσιο της αναθεώρησης, η ΕΤΕπ θα απαιτεί πιο αυστηρά τεστ για τη λειτουργία των δρόμων που θα χρηματοδοτεί, ειδικά όταν το κόστος ξεπερνά τα 25 εκατ. ευρώ, έτσι ώστε να υπολογίζεται η πιθανή κυκλοφοριακή συμφόρηση και δη, το κόστος των εκπομπών ρύπων που θα προκύπτουν από τα οχήματα.

Τα τεστ θα ελέγχονται με διαφανή τρόπο από την διοικητική επιτροπή και το συμβούλιο, που απαρτίζεται από εκπροσώπους και των 27 κρατών μελών της Ε.Ε., έτσι ώστε να διασφαλίζεται πως τα project είναι συμβατά με τους κλιματικούς στόχους της Ένωσης.

Οι επενδύσεις σε δρόμους αναλογούσαν στο 38% των κονδυλίων, ύψους 11 δισ. ευρώ, που δρομολόγησε η ΕΤΕπ για project του κλάδου των μεταφορών μόνο την περσινή χρονιά, παρά το γεγονός ότι η Τράπεζα είχε ανακοινώσει πως θα σταματούσε να στηρίζει έργα ορυκτών καυσίμων από τα τέλη του 2021 και να δίνει προτεραιότητα σε κλιματικά project με νέες επενδύσεις που θα έφταναν έως και το 1 τρισ. ευρώ μέχρι το 2030.

Μόλις πρόσφατα η τράπεζα έδωσε το πράσινο φως για την χορήγηση 30 εκατ. ευρώ για ένα τμήμα αυτοκινητοδρόμου στη Γαλλία, ενώ μελετά την χορήγηση περίπου 400 εκατ. ευρώ για αυτοκινητοδρόμους στην Πολωνία.

Αλλαγή προτεραιοτήτων 

«Προσπαθούμε να τονώσουμε την ηλεκτροκίνηση και τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και να μην έχουμε νέους δρόμους για αυτοκίνητα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, όμως είναι ένας συνδυασμός, οπότε δεν μπορούμε να πούμε πως δεν θα επενδύσουμε καθόλου σε δρόμους, όταν έχουμε αυτό το πολύ σημαντικό δίκτυο στην Ευρώπη» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πίτερς.

Ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ αναφέρθηκε κυρίως στην στήριξη της τράπεζας στο δίκτυο του Trans-European Transport Network, ένα δίκτυο δρόμων, σιδηροδρομικών διαδρομών και υδάτινων διαδρομών που έχει σχεδιαστεί για να ενώσει καλύτερα τα κράτη μέλη της Ε.Ε.. Το πρώτο σκέλος του δικτύου πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030.

Επίσης, εξήγησε πως η τράπεζα θα δώσει στο εξής μεγαλύτερη έμφαση στην υποστήριξη project αστικών μεταφορών, όπως το μετρό και το τραμ, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού και την μείωση της χρήσης οχημάτων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη