Πολύ ψηλά στη σχετική ευρωπαϊκή λίστα των χωρών οι κάτοικοι των οποίων χρησιμοποιούν καθημερινά το αυτοκίνητό τους για μετακινήσεις βρίσκετια η Ελλάδα.
Ειδικότερα, σε πανευρωπαϊκή έρευνα της YouGov σε σύνολο 19 χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την τρίτη θέση στην όσον αφορά στην καθημερινή χρήση αυτοκινήτου, μετά την Πορτογαλία και την Κροατία!
Τα βασικά στοιχεία της έρευνας
Παρά την «προσκόλληση» των Ελλήνων να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους «για τα πάντα», η νέα πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari | YouGov δείχνει ότι:
– Πάνω από τους μισούς Έλληνες οδηγούς αυτοκινήτου δηλώνουν ότι θα μειώσουν την χρήση του ΙΧ τους το επόμενο εξάμηνο, ενώ ένας στους πέντε το έχει ήδη κάνει
– Ο βασικός λόγος που θέλουν να χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητο είναι το υψηλό κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου και το κόστος των καυσίμων.
– Από την άλλη, το ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος από τους ρύπους και την κλιματική αλλαγή εκφράζεται σε σχετικά περιορισμένο βαθμό.
– Οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης είναι να πηγαίνουν σε κοντινές διαδρομές με τα πόδια, ή/και να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
– Όσοι διαθέτουν δίκυκλα οχήματα, ηλεκτρικά και μη, προτιμούν να τα χρησιμοποιούν σε χαμηλότερο βαθμό για κοντινές διαδρομές, αναψυχή ή/και σωματική εξάσκηση.
– Παρά το ακριβό κόστος καυσίμων, ένας στους τέσσερις Έλληνες οδηγούς δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να μειώσει την χρήση του ΙΧ του, είτε γιατί οι διαδρομές και οι ρυθμοί της καθημερινότητας δεν το επιτρέπουν, είτε γιατί δεν θα αλλάξει συνήθειες.
Τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο στις μισές οικογένειες
Η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων δηλώνουν ότι κατέχουν δίπλωμα αυτοκινήτου, και πιο συγκεκριμένα του 86% όσων ερωτήθηκαν. Ως προς τα δημογραφικά, οι άντρες είναι τακτικοί οδηγοί σε μεγαλύτερο βαθμό (92%) από τις γυναίκες (81%), και η νεαρή ηλικία παρουσιάζει χαμηλότερη αναλογία οδηγών.
H μεγάλη πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών διαθέτουν τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο στην οικογένεια, και πιο συγκεκριμένα το 51% διαθέτει ένα όχημα και το 33% δύο οχήματα.
Με βενζίνη κινείται το 75% των αυτοκινήτων, με πετρέλαιο το 16% και υβριδικά είναι μόλις το 3% των οχημάτων.
Διστακτικότητα για τα ηλεκτρικά
Εν όψει της ανάγκης για προστασία του περιβάλλοντος από την κλιματική αλλαγή και τους ρύπους, μια λύση είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όμως ενέχει πολλούς δισταγμούς μεταξύ των Ελλήνων, όπως προκύπτει από την έρευνα.
Στο ερώτημα «Ποιοι θεωρείτε ότι είναι οι υποψήφιοι παράγοντες που αποθαρρύνουν τους δυνητικούς αγοραστές ηλεκτρικού αυτοκινήτου;», οι απαντήσεις είναι: ψηλό κόστος αγοράς 70%, περιορισμένη διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης 53%, ανησυχία για την διάρκεια της μπαταρίας 53%, κόστος/δυσκολία κατασκευής σταθμού φόρτισης στο σπίτι 47%, μεγάλη διάρκεια φόρτισης μπαταρίας 28%, χαμηλότερη απόδοση/οδηγική εμπειρία 18% και δεν γνωρίζω αρκετά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα 10%.
Δείτε όλη την έρευνα
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»