Πολύ ψηλά στη σχετική ευρωπαϊκή λίστα των χωρών οι κάτοικοι των οποίων χρησιμοποιούν καθημερινά το αυτοκίνητό τους για μετακινήσεις βρίσκετια η Ελλάδα.
Ειδικότερα, σε πανευρωπαϊκή έρευνα της YouGov σε σύνολο 19 χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την τρίτη θέση στην όσον αφορά στην καθημερινή χρήση αυτοκινήτου, μετά την Πορτογαλία και την Κροατία!
Τα βασικά στοιχεία της έρευνας
Παρά την «προσκόλληση» των Ελλήνων να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους «για τα πάντα», η νέα πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari | YouGov δείχνει ότι:
– Πάνω από τους μισούς Έλληνες οδηγούς αυτοκινήτου δηλώνουν ότι θα μειώσουν την χρήση του ΙΧ τους το επόμενο εξάμηνο, ενώ ένας στους πέντε το έχει ήδη κάνει
– Ο βασικός λόγος που θέλουν να χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητο είναι το υψηλό κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου και το κόστος των καυσίμων.
– Από την άλλη, το ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος από τους ρύπους και την κλιματική αλλαγή εκφράζεται σε σχετικά περιορισμένο βαθμό.
– Οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης είναι να πηγαίνουν σε κοντινές διαδρομές με τα πόδια, ή/και να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
– Όσοι διαθέτουν δίκυκλα οχήματα, ηλεκτρικά και μη, προτιμούν να τα χρησιμοποιούν σε χαμηλότερο βαθμό για κοντινές διαδρομές, αναψυχή ή/και σωματική εξάσκηση.
– Παρά το ακριβό κόστος καυσίμων, ένας στους τέσσερις Έλληνες οδηγούς δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να μειώσει την χρήση του ΙΧ του, είτε γιατί οι διαδρομές και οι ρυθμοί της καθημερινότητας δεν το επιτρέπουν, είτε γιατί δεν θα αλλάξει συνήθειες.
Τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο στις μισές οικογένειες
Η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων δηλώνουν ότι κατέχουν δίπλωμα αυτοκινήτου, και πιο συγκεκριμένα του 86% όσων ερωτήθηκαν. Ως προς τα δημογραφικά, οι άντρες είναι τακτικοί οδηγοί σε μεγαλύτερο βαθμό (92%) από τις γυναίκες (81%), και η νεαρή ηλικία παρουσιάζει χαμηλότερη αναλογία οδηγών.
H μεγάλη πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών διαθέτουν τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο στην οικογένεια, και πιο συγκεκριμένα το 51% διαθέτει ένα όχημα και το 33% δύο οχήματα.
Με βενζίνη κινείται το 75% των αυτοκινήτων, με πετρέλαιο το 16% και υβριδικά είναι μόλις το 3% των οχημάτων.
Διστακτικότητα για τα ηλεκτρικά
Εν όψει της ανάγκης για προστασία του περιβάλλοντος από την κλιματική αλλαγή και τους ρύπους, μια λύση είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όμως ενέχει πολλούς δισταγμούς μεταξύ των Ελλήνων, όπως προκύπτει από την έρευνα.
Στο ερώτημα «Ποιοι θεωρείτε ότι είναι οι υποψήφιοι παράγοντες που αποθαρρύνουν τους δυνητικούς αγοραστές ηλεκτρικού αυτοκινήτου;», οι απαντήσεις είναι: ψηλό κόστος αγοράς 70%, περιορισμένη διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης 53%, ανησυχία για την διάρκεια της μπαταρίας 53%, κόστος/δυσκολία κατασκευής σταθμού φόρτισης στο σπίτι 47%, μεγάλη διάρκεια φόρτισης μπαταρίας 28%, χαμηλότερη απόδοση/οδηγική εμπειρία 18% και δεν γνωρίζω αρκετά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα 10%.
Δείτε όλη την έρευνα
Latest News
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές