Αρχές φθινοπώρου αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία οι τρεις σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, ενώ κατατίθεται προς έγκριση στη Βουλή η σύμβαση για το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ που προχωρά ως δημόσιο έργο. Αυτό ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στον ΑΝΤ1. Κατά συνέπεια, πρόσθεσε ο ίδιος, «θα αλλάξει ένα μεγάλο κομμάτι της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, ενώ το έργο ολοκληρώνεται σε απόλυτη συνέπεια με τα χρονοδιαγράμματα και μέσα σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον παγκοσμίως».
Με τη λειτουργία των τριών νέων σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», η απόσταση από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο θα καλύπτεται σε 50 λεπτά.
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Στο τέλος του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη
Όσον αφορά τα έργα στη Γραμμή 4 του Μετρό, ο κ. Καραγιάννης είπε πως «προχωράμε σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα και ήδη δουλεύουμε στους περισσότερους σταθμούς, ενώ στο τέλος της χρονιάς με αρχές του 2023 θα ξεκινήσουν και οι Μετροπόντικες», επισημαίνοντας ότι με τη Γραμμή 4 θα απορροφηθεί ένα μεγάλο μέρος του κυκλοφοριακού της Αθήνας.
Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης για παράκαμψη Αμφιλοχίας: Εξοικονομούνται τουλάχιστον 25′ σε μετακινήσεις
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τέλος 2023 η βασική γραμμή, μέσα 2024 η επέκταση προς Καλαμαριά
Σε ό, τι αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε ότι και εδώ θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα και το έργο θα παραδοθεί στην πόλη στο τέλος του 2023.
Μάλιστα, όπως είπε ,εντός του Αυγούστου αρχίζει η κατασκευή και του σταθμού στη Βενιζέλου, ενώ έχουν απελευθερωθεί από τις λαμαρίνες όλοι οι χώροι, ενδεικτικό της εξέλιξης των έργων.
Ακόμη, έξι μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής, θα δοθεί στην κυκλοφορία και η επέκταση προς Καλαμαριά, στα μέσα του 2024. Θα ακολουθήσουν οι δυτικές προεκτάσεις και η επέκταση προς αεροδρόμιο, τόνισε.
Ο κ. Καραγιάννης σχολίασε, μεταξύ άλλων, ότι «στη Θεσσαλονίκη μετά από πολλά χρόνια συντελείται ένα μεγάλο πλάνο έργων και κλείνουν εκκρεμότητες ετών», φέρνοντας ως παράδειγμα το «ορφανό χιλιόμετρο» της Ποτίδαιας που έχει ήδη παραδοθεί καθώς και το «Θέρμη – Γαλάτιστα» που παραδίδεται το φθινόπωρο.
Ταυτόχρονα, το FlyOver αναμένεται να έχει στημένα εργοτάξια έως το τέλος του έτους.
Εβδομάδα εξελίξεων για τον ΒΟΑΚ
Ο υφυπουργός Υποδομών επεσήμανε ότι η τρέχουσα εβδομάδα είναι «εβδομάδα εξελίξεων για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Υπενθύμισε ότι εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το μεγάλο κομμάτι της παραχώρησης Χανιά – Ηράκλειο, 157,5χλμ. και προχωράει στην επόμενη φάση των δεσμευτικών προσφορών, με στόχο να υπάρξουν δεσμευτικές προσφορές αρχές του 2023.
Όπως έκανε γνωστό, κατατίθεται προς έγκριση σήμερα στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου η σύμβαση για το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ που προχώρησε ως δημόσιο έργο.
«Σκοπός μας είναι να έχουμε στημένα εργοτάξια στο τέλος του 2022 στα τμήματα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη που προχώρησε ως ΣΔΙΤ», τόνισε.
Ξεμπλόκαραν έργα που βάλτωναν για χρόνια
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Καραγιάννης σε μία σειρά έργων, «τα οποία παρέμεναν βαλτωμένα για χρόνια και πλέον, μέσα από μεθοδική δουλειά, έχουν ξεμπλοκάρει. Ήταν, άλλωστε, από τους πρώτους μας στόχους μας να κλείσουμε τις αμαρτίες του παρελθόντος».
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Πατρών – Πύργου η οποία κατασκευάζεται και το Άκτιο – Αμβρακία που θα παραδοθεί το 2023. Όπως πρόσθεσε «προ ημερών είχαμε την χαρά να παραδώσουμε, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το τμήμα της Παράκαμψης Αμφιλοχίας, και μάλιστα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα».
«Μέσα σε τρία χρόνια έχουμε καταφέρει να ωριμάσουμε μελέτες, να έχουμε δημοπρατήσεις, αναδόχους και εργοτάξια. Δουλέψαμε πολύ μεθοδικά και συστηματικά, αλλάξαμε το θεσμικό πλαίσιο, εισάγαμε νέους τρόπους δημοπράτησης. Κάναμε πράγματα που έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και χρόνια», ανέφερε ο υφυπουργός.
Αντιπλημμυρικά έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ
Ερωτηθείς για τις πυρκαγιές σημείωσε ότι «στόχος μας είναι να είμαστε δίπλα στους πολίτες. Ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρεμβαίνουμε με συνεργεία που πραγματοποιούν τις αυτοψίες μόλις σβήσει η πυρκαγιά».
Παράλληλα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί αντιπλημμυρικά έργα άνω του 1,5 δισ. ευρώ.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο