
Στη δημοπράτηση της οδικής σύνδεσης Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής, υπογραμμίζοντας πως «παραλάβαμε ένα έργο προβληματικό και σχεδιασμένο στο πόδι, και μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα το κάνουμε πράξη».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε με έμφαση: «Αυτή την στιγμή γίνεται πραγματικότητα ένα όνειρο πολλών ετών. Υπήρξαν λάθη; Υπήρξαν. Κι εμείς μπορεί να κάναμε λάθη και είμαστε εδώ για να τα αντιμετωπίσουμε. Ο ΣΥΡΙΖΑ αντιμετώπισε αυτό το έργο με σοβαρότητα έως έναν βαθμό; Ναι. Αλλά πέρα από αυτό έκανε μόνο το πρώτο βήμα, μας είπε μόνο την αρχιτεκτονική του έργου και δεν είπε μετά που θα βρει τα λεφτά» τόνισε. Ο κ. Καραμανλής ζήτησε την ίδια στιγμή από τον ΣΥΡΙΖΑ να παραδεχθεί με τη σειρά του ότι «δεν είχε προβλέψει χάραξη, ούτε χρονοδιαγράμματα, ούτε χρηματοδότηση».
Διαβάστε επίσης: Στο τέλος του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη
Αιχμέ κατά ΣΥΡΙΖΑ
Παράλληλα, ο υπουργός παρατήρησε ότι στον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με το συγκεκριμένο έργο. «Σήμερα, έπεσαν οι μάσκες» ανέφερε και τονίζοντας πως «είδαμε δύο πτυχές του ΣΥΡΙΖΑ, είδαμε τον ΣΥΡΙΖΑ του κ. Πολάκη με τον διχαστικό κι εριστικό του λόγο και από την άλλη είδαμε τον ΣΥΡΙΖΑ του κ. Ξανθού που έκανε σοβαρές ερωτήσεις».
Η συνολική δαπάνη του έργου ανέρχεται στα 157 εκατομμύρια ευρώ και η διάρκειά του σε 36 μήνες.
Αναφερόμενος ειδικότερα στο έργο, ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε τη Βουλή ότι η δημοπράτηση του τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, αφορά στη βελτίωση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος σε τετράιχνη αρτηρία µε δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, και διαχωρισμένου καταστρώματος κυκλοφορίας. «Με πιο απλά λόγια, μετατρέπουμε τον υπάρχοντα δρόμο σε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, που θα πληροί όλες τις προδιαγραφές οδικής ασφάλειας» δήλωσε.
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Ήπειρος και Λευκάδα περίμεναν χρόνια την παράκαμψη Αμφιλοχίας
Η χρηματοδότηση του έργου
Σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι «αυτό το έργο δεν έγινε εδώ και τόσα χρόνια επειδή δεν είχε χρηματοδότηση, ενώ τώρα δημοπρατείται έχοντας εξασφαλισμένη χρηματοδότηση». Πρόκειται για ένα έργο μήκους 14 χιλιομέτρων και προϋπολογισμένου κόστους – με ΦΠΑ – 186 εκατ. Ευρώ, το οποίο εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης. Παράλληλα στο έργο έχει προβλεφθεί – ως δικαίωμα προαίρεσης υπέρ του Δημοσίου – η βελτίωση της διατομής και γεωμετρίας της Παλαιάς Εθνικής οδού Νεάπολης – Αγ. Νικολάου, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου και των συνοδών έργων. Στον εν λόγω διαγωνισμό συμμετείχαν 4 εταιρείες, εκ των οποίων προσωρινός ανάδοχος ορίσθηκε ο Άκτωρας με ποσοστό έκπτωσης 7,10% χωρίς να σημειωθεί καμία προδικαστική προσφυγή και στις 10 Ιουνίου το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε την έγκρισή του για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Επομένως, η συνολική δαπάνη του έργου διαμορφώνεται στα 157 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκειά του, δηλαδή η κατασκευαστική περίοδος, ορίστηκε στους 36 μήνες. «Τα εργοτάξια θα ξεκινήσουν τις εργασίες σε αυτό το τμήμα ως τα τέλη Σεπτεμβρίου» τόνισε.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στα υπόλοιπα τμήματα του ΒΟΑΚ σημειώνοντας ότι το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, που θα γίνει με ΣΔΙΤ, έχει ενταχθεί κι αυτό στο Ταμείο Ανάκαμψης και υπάρχει ήδη προσωρινός ανάδοχος. «Με αυτό το τρόπο, με την Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα, συντηρείται το έργο ενώ σε αντίθετη περίπτωση όπως μας έχει διδάξει η ιστορία, τα δημόσια έργα δεν συντηρούνται».
Όσον αφορά το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, του οποίου ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη, αναμένεται η περιβαλλοντική μελέτη, προκειμένου να περάσει στην τελική φάση της υποβολής των προσφορών. «Στόχος μας είναι στις αρχές του 2023 να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος και στη συνέχεια να προχωρήσουμε στη σύμβαση παραχώρησης» τόνισε ο κ. Καραμανλής


Latest News

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος