Η ανησυχία ότι η πολύωρη ενασχόληση με τα βιντεοπαιχνίδια έχει επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των παικτών δείχνει να διαψεύδεται από μελέτη του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης που εξέτασε δεδομένα για 39.000 παίκτες από όλο τον κόσμο.
Η μελέτη του Ινστιτούτου Διαδικτύου της Οξφόρδης εντόπισε «περιορισμένες έως καθόλου ενδείξεις για αιτιακή σύνδεση ανάμεσα στα βιντεοπαιχνίδια και την ευεξία», όπως αναφέρει το πανεπιστήμιο σε ανακοίνωσή του.
Τα ευρήματα, τα οποία δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Royal Society Open Science, έρχονται εν μέρει σε αντίθεση με προηγούμενη έρευνα της ίδιας ομάδας, η οποία κατέληγε πως οι παίκτες που περνούν πολλές ώρες στην οθόνη αναφέρουν κατά μέσο όρο υψηλότερα επίπεδα ευεξίας.
«Η κοινή λογική λέει πως αν έχεις περισσότερο ελεύθερο χρόνο για βιντεοπαιχνίδια είσαι πιθανότατα πιο ευτυχισμένος άνθρωπος» είναι η εξήγηση που δίνει στην προηγούμενη μελέτη ο καθηγητής Άνφριου Πριζιμπίλσκι.
Στη νέα μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε σε μεγαλύτερο δείγμα παικτών, οι ερευνητές «εντόπισαν πειστικές ενδείξεις ότι το πόσο παίζει κανείς δεν έχει καμία απολύτως επίδραση σε μεταβολές της ευεξίας» είπε ο καθηγητής στο BBC.
Αξιόπιστες μετρήσεις
Η μελέτη είναι η μεγαλύτερη του είδους της που βασίζεται σε αντικειμενικά δεδομένα για τον χρόνο ενασχόλησης με το gaming, αντί να χρησιμοποιεί αναφορές των ίδιων των παικτών.
Με συγκατάθεση των παικτών, η Sony, η Microsoft, η Nintendo και άλλες εταιρείες παραχώρησαν στους ερευνητές δεδομένα για τους χρόνους ενασχόλησης με για τον χρόνο που πέρασαν οι παίκτες σε επτά δημοφιλείς τίτλους:
- Animal Crossing: New Horizons
- Apex Legends
- Eve Online
- Forza Horizon 4
- Gran Turismo Sport
- Outriders
- The Crew 2
Το πείραμα
Στις έξι εβδομάδες που διήρκεσε το πείραμα, οι 39.000 παίκτες συμπλήρωσαν τρεις φορές ερωτηματολόγια σχετικά με τα επίπεδα ευτυχίας, λύπης, θυμού και ενόχλησης, μεταξύ άλλων.
Η ανάλυση δεν αποκάλυψε στατιστικά σημαντική σχέση ανάμεσα στον χρόνο ενασχόλησης και την ψυχική ευεξία.
«Ένα είναι σίγουρο» σχολίασε ο δρ Μάτι Βουόρε, μέλος της ερευνητικής ομάδας. «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν επαρκή δεδομένα και ενδείξεις προκειμένου οι ρυθμιστικές αρχές και οι λήπτες αποφάσεων να αναπτύξουν νόμους και κανόνες για τον περιορισμό των βιντεοπαιχνιδιών σε ορισμένες πληθυσμιακές ομάδες».
Διαφορετική άποψη έχουν πάντως οι αρχές της Κίνας, όπου πρόσφατος κανονισμός επιτρέπει στα παιδιά να παίζουν μόνο τις Παρασκευές και τα Σαββατοκύριακα, και μόνο για τρεις ώρες κάθε φορά.
Πηγή: in.gr
Latest News
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
«Βλέπει» τα 2 τρισ. δολ. η κεφαλαιοποίηση της Google - «Μοιράζει» κέρδη ο Pichai
Ράλι στην τιμή της μετοχής του τεχνολογικού κολοσσού μετά τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου
Απατεώνες κλέβουν Toncoins από χρήστες του Telegram - Η μέθοδος που χρησιμοποιούν
Θύματα από κάθε γωνιά του κόσμου έχουν στοχοποιηθεί από τους απατεώνες
Η Tesla.... αντιγράφει τις Ford και GM - «Συνταγή» από το παρελθόν για φθηνότερα EV
Το σχέδιο της Tesla για οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα
Η ByteDance διαψεύδει φήμες περί πώλησης του TikTok
Παρά την ψήφιση στις ΗΠΑ της νέας νομοθεσίας η μητρική εταιρεία του TikTok δεν σκοπεύει να πουλήσει την εφαρμογή
Κλείνουμε το TikTok στις ΗΠΑ αν αποτύχουν οι νομικές ενέργειες, λέει η ByteDance
Αιτία οι αλγόριθμοι στους οποίους στηρίζεται το TikTok οι θεωρούνται βασικοί για το σύνολο των δραστηριοτήτων της ByteDance
Kέρδη 12 δισ. δολάρια για τη Meta στο πρώτο τρίμηνο
Ζούκερμπεργκ: Θα χρειαστούν χρόνια για να βγάλουμε λεφτά από τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη
Πάνω από 24.000 Ακαδημαϊκές Ταυτότητες «κατέβηκαν» στο Gov.gr Wallet
Συνολικά μέχρι σήμερα στο Gov.gr Wallet έχουν εκδοθεί και αποθηκευτεί 2.508.670 δελτία αστυνομικής ταυτότητας,
Η Αpple έχασε το στέμμα της στην Κίνα - Ποιες εταιρείες την ξεπέρασαν σε πωλήσεις
Οι προωθητικές ενέργειας της Apple με καλύτερες τιμές, κατά το πρώτο τρίμηνο, δεν μπόρεσαν να μετριάσουν τον αντίκτυπο του έντονου ανταγωνισμού
Το μεγάλο κόλπο των χάκερς – Ποιες χώρες κάνουν πειραματόζωα για τις επιθέσεις τους
Τι αποκαλύπτει έρευνα σχετικά με τη δράση συμμοριών σε «πεδία δοκιμών»