Η ανησυχία ότι η πολύωρη ενασχόληση με τα βιντεοπαιχνίδια έχει επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των παικτών δείχνει να διαψεύδεται από μελέτη του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης που εξέτασε δεδομένα για 39.000 παίκτες από όλο τον κόσμο.

Η μελέτη του Ινστιτούτου Διαδικτύου της Οξφόρδης εντόπισε «περιορισμένες έως καθόλου ενδείξεις για αιτιακή σύνδεση ανάμεσα στα βιντεοπαιχνίδια και την ευεξία», όπως αναφέρει το πανεπιστήμιο σε ανακοίνωσή του.

Τα ευρήματα, τα οποία δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Royal Society Open Science, έρχονται εν μέρει σε αντίθεση με προηγούμενη έρευνα της ίδιας ομάδας, η οποία κατέληγε πως οι παίκτες που περνούν πολλές ώρες στην οθόνη αναφέρουν κατά μέσο όρο υψηλότερα επίπεδα ευεξίας.

«Η κοινή λογική λέει πως αν έχεις περισσότερο ελεύθερο χρόνο για βιντεοπαιχνίδια είσαι πιθανότατα πιο ευτυχισμένος άνθρωπος» είναι η εξήγηση που δίνει στην προηγούμενη μελέτη ο καθηγητής Άνφριου Πριζιμπίλσκι.

Στη νέα μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε σε μεγαλύτερο δείγμα παικτών, οι ερευνητές «εντόπισαν πειστικές ενδείξεις ότι το πόσο παίζει κανείς δεν έχει καμία απολύτως επίδραση σε μεταβολές της ευεξίας» είπε ο καθηγητής στο BBC.

Αξιόπιστες μετρήσεις

Η μελέτη είναι η μεγαλύτερη του είδους της που βασίζεται σε αντικειμενικά δεδομένα για τον χρόνο ενασχόλησης με το gaming, αντί να χρησιμοποιεί αναφορές των ίδιων των παικτών.

Το Apex Legends ήταν ένας από τους επτά τίτλους που εξετάστηκαν (Respawn Entertainment)

Διαβάστε επίσης: Apple: Πρόβλεψη για εκτίναξη 36% στα έσοδα από υπηρεσίες gaming και μουσικής έως το 2025

Με συγκατάθεση των παικτών, η Sony, η Microsoft, η Nintendo και άλλες εταιρείες παραχώρησαν στους ερευνητές δεδομένα για τους χρόνους ενασχόλησης με για τον χρόνο που πέρασαν οι παίκτες σε επτά δημοφιλείς τίτλους:

  • Animal Crossing: New Horizons
  • Apex Legends
  • Eve Online
  • Forza Horizon 4
  • Gran Turismo Sport
  • Outriders
  • The Crew 2

Το πείραμα

Στις έξι εβδομάδες που διήρκεσε το πείραμα, οι 39.000 παίκτες συμπλήρωσαν τρεις φορές ερωτηματολόγια σχετικά με τα επίπεδα ευτυχίας, λύπης, θυμού και ενόχλησης, μεταξύ άλλων.

Η ανάλυση δεν αποκάλυψε στατιστικά σημαντική σχέση ανάμεσα στον χρόνο ενασχόλησης και την ψυχική ευεξία.

«Ένα είναι σίγουρο» σχολίασε ο δρ Μάτι Βουόρε, μέλος της ερευνητικής ομάδας. «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν επαρκή δεδομένα και ενδείξεις προκειμένου οι ρυθμιστικές αρχές και οι λήπτες αποφάσεων να αναπτύξουν νόμους και κανόνες για τον περιορισμό των βιντεοπαιχνιδιών σε ορισμένες πληθυσμιακές ομάδες».

Διαφορετική άποψη έχουν πάντως οι αρχές της Κίνας, όπου πρόσφατος κανονισμός επιτρέπει στα παιδιά να παίζουν μόνο τις Παρασκευές και τα Σαββατοκύριακα, και μόνο για τρεις ώρες κάθε φορά.

Πηγή: in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Google: Παρουσίασε νέο μικροτσίπ και «έλυσε» ένα χρόνιο πρόβλημα των κβαντικών υπολογιστών
Τεχνολογία |

Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google

Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits

Έρευνα BrokerChooser: Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης
Τεχνολογία |

Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης - Η θέση της Ελλάδας

Η έρευνα βασίζεται σε ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 30.000 γνωστές απατηλές οντότητες, αναλύοντας τα μοτίβα αναζήτησης της Google σε περιεχόμενο της BrokerChooser σε 56 γλώσσες