Το «καλοκαίρι της δυσαρέσκειας» συνεχίζεται στη Βρετανία με τις απεργιακές κινητοποιήσεις από διάφορους κλάδους να συνεχίζονται, καθώς οι εργαζόμενοι απαιτούν αυξήσεις για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στην εκτίναξη του κόστους ζωής. Στη λίστα ήρθε να προστεθεί και η πολυήμερη απεργία που προκήρυξαν οι εργαζόμενοι στο κορυφαίο εμπορικό λιμάνι Φέλιξστοου, στις ακτές του Σάφολκ, που είναι το πιο πολυσύχναστο για τη διακίνηση μεγάλων κοντέινερ στη χώρα.
Συνολικά οκτώ(!) ημέρες θα διαρκέσει η απεργία που αποφάσισαν οι τουλάχιστον 1.900 εργαζόμενοι του λιμανιού, θέλοντας να δείξουν την αποφασιστικότητα τους για την αποδοχή των αιτημάτων τους που περιλαμβάνουν φυσικά αυξήσεις των μισθών.
Διαβάστε επίσης: Economist: Λιμάνι στρατηγικής σημασίας η Αλεξανδρούπολη
Οι συνομιλίες που διεξάγονταν τις τελευταίες εβδομάδες δεν κατέληξαν σε συμφωνία, οπότε σε ψηφοφορία που διεξήχθη, το 92% των εργαζομένων ψήφισαν υπέρ της απεργίας.
Η εργοδοσία του Felixstowe Dock and Railway Company προσέφερε αυξήσεις ύψους 5%, που η ίδια χαρακτήρισε ως «δίκαιη προσφορά».
Το ράλι του πληθωρισμού
Με τον πληθωρισμό να αναμένεται να ξεπεράσει το 13% μέχρι τα τέλη της χρονιάς, όπως υποστήριξε στη νέα έκθεση της χθες η Τράπεζα της Αγγλίας, οι εργαζόμενοι δεν συμφώνησαν απαιτώντας αυξήσεις κοντά στα επίπεδα του πληθωρισμού, που τώρα κυμαίνεται στο 9,4%. Άλλωστε πέρυσι είχαν δείξει ευελιξία αποδεχόμενοι οριακή αύξηση κατά 1,4%.
Επίσης η εμπορευματική κίνηση έχει αυξηθεί κάθετα. «Πρόκειται για μια εξαιρετικά πλούσια εταιρεία που μπορεί άνετα να καλύψει αυξήσεις στους μισθούς. Αντιθέτως επέλεξε να προσφέρει σημαντικές αποζημιώσεις στους μετόχους ύψους 100 εκατ. στερλίνων» σχολίασε από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του συνδικάτου, Σάρον Γκράχαμ, καλώντας την εργοδοσία να έρθει σε συμβιβασμό.
Αναλυτές επισημαίνουν πως το πολυήμερο πάγωμα της δραστηριότητας σε ένα τόσο σημαντικό λιμάνι θα προκαλέσει αλυσίδα προβλημάτων, σε ένα διάστημα που τα εμπόδια στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα δεν έχουν ξεπεραστεί.
Υπολογίζεται πως το Φέλιξστοου ελέγχει περίπου το 48% της κίνησης container του βρετανικού εμπορίου.
Latest News
Το κινεζικό «χτύπημα» στον κολοσσό της Louis Vuitton – Πού ελπίζει σε αναχώματα
Η εταιρεία συμβούλων Bain αναμένει ότι η αγορά των προσωπικών ειδών πολυτελείας θα αυξηθεί κατά 1-4% το 2024, από 8-10% που εκτιμούσαν ότι θα αυξηθεί το 2023
Οι πέντε κρίσιμοι δείκτες για την ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας
Μπορεί η βιομηχανική παραγωγή να αυξήθηκε, αλλά οι εξαγωγές και η εγχώρια κατανάλωση παραμένουν ασταθείς
Τρεις δημοφιλείς πλατφόρμες ερωτικού περιεχομένου... στριμώχνονται από νέο νόμο της ΕΕ
Καλούνται άμεσα να συντάξουν εκθέσεις αξιολόγησης κινδύνου και να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπιση συστημικών κινδύνων που συνδέονται με τις υπηρεσίες τους
Διπλή μάστιγα τα χρέη και οι ανισότητες - Η επισφαλής ανθεκτικότητα της παγκόσμιας οικονομίας
Ο γεωπολιτικός και οικονομικός κατακερματισμός του πλανήτη αποκλείει όλο και περισσότερους από το μέρισμα της ευημερίας
Ο Τζάστιν Τριντό φορολογεί τους πλούσιους Καναδούς
Στόχος του να μεταφερθούν σε μια πενταετία 20 δισ. δολάρια από τα πιο ευκατάστατα στα πιο φτωχά νοικοκυριά
Από γεράκι περιστέρι ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας
Οι traders τιμολογούν μειώσεις των βρετανικών επιτοκίων επιτοκίων κατά δύο τρίμηνα ως το τέλος του έτους
Η TAQA των ΗΑΕ θέλει να αποκτήσει την ισπανική εταιρεία φυσικού αερίου Naturgy
Η ισπανική κυβέρνηση δήλωσε ότι θα υπερασπιστεί τα στρατηγικά της συμφέροντα αλλα αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπλοκάρει τη συμφωνία
Το ΔΝΤ καλεί Γαλλία και Ιταλία να σφίξουν το ζωνάρι - Τι ζητάει από τη Γερμανία
Τι αναφέρει το ΔΝΤ στην οικονομική του προοπτική για την Ευρώπη
ΔΝΤ: Ήπια προσγείωση της ευρωπαϊκής οικονομίας με αστερίσκους
Οι προτάσεις για τις κεντρικές τράπεζες της Γηραίας Ηπείρου
Η Ισπανία καλεί τη Γερμανία να ανοίξει τον δρόμο για το ευρωομόλογο
Εντείνονται οι συζητήσεις για τον κοινό δανεισμό στην Ευρώπη