
Το χάσμα μεγέθους μεταξύ των κολοσσών που διαχειρίζονται containerships και των υπολοίπων εταιρειών του κλάδου είναι τώρα μεγαλύτερο από ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner.
Συγκεκριμένα, οι 10 κορυφαίες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαχειρίζονται 21,8 εκατ. teu, έναντι 2,5 εκατ. teu για τις επόμενες 20 στη λίστα κατάταξης.
«Μετά την ευρεία ενοποίηση -που έχει προσελκύσει την προσοχή ρυθμιστικών αρχών– υπάρχει τώρα ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ των κορυφαίων μεταφορέων και του υπόλοιπου κλάδου», δήλωσε η Alphaliner.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Γιατί δεν θα μεγαλώσουν άλλο
Εως και 6.000% αυξήθηκαν τα κέρδη στους top 10
Οι μεγαλύτερες εταιρείες liners έχουν κερδίσει πολύ περισσότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία. Τα κέρδη για μεσαίες και μικρές εταιρείες αυξήθηκαν μεταξύ 100% και 700% τη διετία 2019 και 2021 ενώ οι 10 κορυφαίες εταιρείες αύξησαν τα κέρδη τους μεταξύ 1.000% και 6.000%.
Σχολιάζοντας την πιθανότητα να αυξηθεί αυτό το χάσμα τα επόμενα χρόνια, το Splash247, επεσήμανε ότι «οι μεγαλύτεροι μεταφορείς έχουν τα μεγαλύτερα αποθέματα μετρητών και θα ξοδέψουν τα χρήματά τους για την αγορά περισσότερων πλοίων, σφίγγοντας ουσιαστικά τους μικρότερους παίκτες σε σημείο που ίσως χρειαστεί να σηκώσουν λευκές σημαίες».
Αξίζει να σημειωθεί πως δεν είναι το μέγεθος των ίδιων των μεγάλων εταιρειών -και όχι μόνο- έχει προκαλέσει ανησυχία στις ρυθμιστικές αρχές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπου τα κέρδη τους ανήλθαν σε δυσθεώρητα ύψη.
Έρευνες από τις ΗΠΑ, την ΕΕ και άλλους οργανισμους έχουν επανειλημμένα ελέγξει την ύπαρξη καρτέλ τα τελευταία δύο χρόνια, με τους κολοσσούς να υπερασπίζονται με θέρμη τις συμμαχίες που έχουν δημιουργηθεί.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες