Τα ταξίδια μικρών κυρίως αποστάσεων με τρένο στη Γερμανία έχουν αυξηθεί σημαντικά από τον Ιούνιο μέχρι τώρα, καταγράφοντας άνοδο κατά 46% σε σύγκριση με το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου. Επίσης τα σιδηροδρομικά ταξίδια σε αγροτικά τουριστικά σημεία στη Γερμανία έχουν σχεδόν διπλασιαστεί. Η κίνηση της κυβέρνησης της Γερμανίας να προσφέρει σιδηροδρομικά μηνιαία «πάσα» με αξία μόνο 9 ευρώ το διάστημα αυτό για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στέφθηκε από επιτυχία και πλέον οι Αρχές καλούνται ήδη να εξετάσουν επέκταση του μέτρου με κάποια μορφή.
Υπενθυμίζεται ότι οι γερμανικές αρχές αποφάσισαν στις αρχές του καλοκαιριού να μειώσουν την τιμή του μηνιαίου πάσου για να ενθαρρύνουν τους κατοίκους να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς πιο συχνά, με απώτερο στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας. Για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο το πάσο αυτό μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε μετρό, τραμ, προαστιακό και στα περιφερειακά τρένα σε όλη τη Γερμανία, ανεξάρτητα από την πόλη στην οποία αγοράστηκε.
Διαβάστε επίσης: Η ενέργεια εκτίναξε τις τιμές παραγωγού στη Γερμανία
Οι αντιδράσεις
Για το πολύ χαμηλό αυτό κόστος μεταφορών βέβαια κάποιος πρέπει να πληρώσει, και γι’ αυτό δεν έλειψαν και οι αντιδράσεις, οι οποίες ήλθαν από εταιρείες δημόσιων μεταφορών και ορισμένα ομοσπονδιακά κρατίδια. Η Βαυαρία, για παράδειγμα, απείλησε ακόμα και με απαγόρευση και τελικά χρειάστηκε απόφαση του Κοινοβουλίου της χώρας (Bundestag) για να ισχύσει το μέτρο σε όλη τη χώρα. Η εξοικονόμηση για τους κατοίκους είναι σημαντική. Για παράδειγμα, ένα μόνο εισιτήριο στο Βερολίνο κοστίζει τρία ευρώ και ένα μηνιαίο πάσο κοστίζει 86 ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία του ιστοτόπου traveltomorrow.com.
Το Euronews αναφέρει ότι έρευνες που διενεργήθηκαν από τον Σύνδεσμο Γερμανικών Εταιρειών Μεταφορών (VDV) και την κρατική Deutsche Bahn έδειξαν ότι ο ένας στους πέντε ενθαρρύνθηκε να στραφεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς για πρώτη φορά στη ζωή του. Περίπου 21 εκατομμύρια πάσα των 9 ευρώ πουλήθηκαν μόνο τον Ιούνιο, επιπλέον των 10 εκατομμυρίων συνδρομητών που έλαβαν αυτόματα το μειωμένο εισιτήριο.
Πρόκειται για πρόγραμμα το οποίο σύμφωνα με εκτιμήσεις θα στοιχίσει στην κυβέρνηση της Γερμανίας περίπου 2,5 δισ. ευρώ, αφού πρέπει να επιδοτήσει τους σιδηροδρόμους, οι οποίοι δεν βγάζουν τα έξοδά τους με τόσο φθηνό εισιτήριο. Με τις υψηλές τιμές της ενέργειας το ποσό αυτό τώρα μπορεί να αυξηθεί.
«Η νοοτροπία του δωρεάν»
Τελικά η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη που τώρα οι Γερμανοί θέλουν κι άλλα τέτοια μέτρα. Τα εισιτήρια με τις μεγάλες αυτές εκπτώσεις θα πάψουν να ισχύουν – με βάση όσα είναι γνωστά μέχρι τώρα – από τα τέλη Αυγούστου και αρκετοί πολιτικοί και πολλοί κάτοικοι θέλουν το μέτρο να παραταθεί με κάποια μορφή. Σε δημοσκόπηση της Kantar τον περασμένο μήνα σχεδόν το 80% των ερωτηθέντων υποστήριξε αυτή την ιδέα, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
Το υπουργείο Οικονομικών πάντως δεν είναι και τόσο σίγουρο. Ο αρμόδιος υπουργός Κρίστιαν Λίντνερ προκάλεσε σάλο στο Twitter την περασμένη εβδομάδα, όταν επέκρινε τη «νοοτροπία του δωρεάν» των πολιτών, όπως τη χαρακτήρισε, και υποστήριξε ότι μια τέτοια επιδότηση δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί με βιώσιμο τρόπο μακροπρόθεσμα.
Σε κάθε περίπτωση τα φθηνά αυτά εισιτήρια βοήθησαν στον περιορισμό του πληθωρισμού. Το Γερμανικό Οικονομικό Ινστιτούτο στην Κολωνία εκτιμά ότι η αύξηση των ονομαστικών τιμών θα ήταν περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερη τον Ιούνιο χωρίς τέτοια μέτρα. Η προσφορά φθηνής δημόσιας μεταφοράς μείωσε σημαντικά το κόστος αυτό, όπως εκτιμάται. Βασικός λόγος για την επέκταση του μέτρου με κάποια μορφή είναι ότι η Γερμανία, όπως και πολλές άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, και όχι μόνο, δεν έχει ακόμη αντιμετωπίσει τη χειρότερη έκρηξη του πληθωρισμού.
Πηγή: Εντυπη έκδοση Τα Νεα
Latest News
Τα δάνεια του... Πούτιν εκτινάσσουν τα κέρδη της Sberbank
Η μεγαλύτερη κρατική τράπεζα της Ρωσίας επωφελήθηκε από την αυξανόμενη ζήτηση για καταναλωτικά και εταιρικά δάνεια
Αντίθετη πλεύση της ΕΚΤ από τη Fed προτείνει ο Πανέτα
Ο Ιταλός τραπεζίτης υπογραμμίζει τον κίνδυνο η στάση των ΗΠΑ να αυξήσει το παγκόσμιο κόστος δανεισμού
Στον «Λευκό Οίκο» του Λονδίνου - Ζώντας σαν Αμερικανός πρόεδρος
Απ' ότι φαίνεται δεν χρειάζεται να είστε πρόεδρος - ή ακόμα και να είστε στις Η.Π.Α. - για να ζήσετε σε έναν Λευκό Οίκο
Ναυαγεί το mega deal στα ορυχεία: «Όχι» στην προσφορά της BHP λέει η Anglo American
Η εισηγμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο εταιρεία λέει ότι η προσφορά την «υποτιμά σημαντικά».
Ποιος CEO πούλησε μετοχές για να αγοράσει γιοτ πελάτη
Η αγορά φωτίζει τον πλούτο που έχει συσσωρεύσει ο επί χρόνια διευθύνων σύμβουλος
Μπορούν τα μακροπρόθεσμα δάνεια να βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης;
Τα στεγαστικά δάνεια με επιτόκια σταθερά για μια δεκαετία ή περισσότερο θα μπορούσαν να δώσουν σε περισσότερους Βρετανούς σπίτι
Λάθος παραγγελία; Τώρα το λιανεμπόριο έχει τη λύση στο πρόβλημα των επιστροφών
Οι έμποροι λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με τη στρατηγική «επιστροφές χωρίς επιστροφή» - Ποιες εταιρείες την εφαρμόζουν και γιατί
Προς μετωπική Ευρώπη με Κίνα; Ανεβαίνει κι άλλο το «θερμόμετρο»
Οι δημόσιοι διαγωνισμοί για ιατροτεχνολογικά μηχανήματα στη χώρα αξίας 135 δισ. ευρώ μπαίνουν τώρα στο στόχαστρο της ΕΕ
Kέρδη 12 δισ. δολάρια για τη Meta στο πρώτο τρίμηνο
Ζούκερμπεργκ: Θα χρειαστούν χρόνια για να βγάλουμε λεφτά από τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη
Επενδύει στην παραγωγή προηγμένων τσιπ μνήμης η Κίνα
Επικεφαλής των κινεζικών εταιρείων που στοχεύουν να κατασκευάσουν προηγμένα τσιπ μνήμης μέχρι το 2026, θα είναι η Huawei