Φθηνότερο αναμένεται να είναι το επόμενο διάστημα το κόστος της μεταφοράς containers, των «κουτιών» που «κρύβουν» μέσα τους κάθε είδους εμπορεύματα και μεταφέρονται με πλοία, τα επονομαζόμενα containerships. Οι ναύλοι στη spot αγορά των containers σημείωσαν την περασμένη εβδομάδα τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση τους από την έναρξη της πανδημίας.

Καθώς σταδιακά ανά περιοχή μειώνεται η συμφόρηση στα λιμάνια και αρχίζει η ζήτηση να επηρεάζεται από το γενικότερο κλίμα και τη γεωπολιτική αβεβαιότητα, οι ναύλοι των Containers μειώνονται από τα ιστορικά υψηλά της περιόδου της πανδημίας προς όφελος των φορτωτών και εν κατακλείδι των καταναλωτών.

Διαβάστε επίσης: Πώς μπορεί να ξεπεραστεί η κρίση στα containers;

Η μεγαλύτερη πτώση καταγράφηκε στη θαλάσσια διαδρομή Ασίας – δυτικής ακτής των ΗΠΑ, στην οποία οι ναύλοι μειώθηκαν μέχρι και 648 δολ. ανά κουτί 40 ποδιών και σε ποσοστό.

Στη διαδρομή Ασίας – Ανατολικής Ακτής ΗΠΑ το εμπόριο παρουσιάζει μια σταθερότητα καθώς η συμφόρηση συνεχίζει να επηρεάζει τα λιμάνια της ανατολικής ακτής, με την πτώση να ήταν μικρότερη κατά 2,1% στα 8.801 δολ. ανά feu.

Και τα φορτία που προορίζονται για την Ευρώπη κατέγραψαν επίσης πτώση στους ναύλους στις διαδρομές Ασία -Βόρεια Ευρώπη και Ασία – Μεσόγειο πάνω από 7% στα 4.441 δολ. ανά feu και 5.071 δολ. ανά feu αντίστοιχα. Ο συνολικός δείκτης SCFI έχει πλέον μειωθεί σχεδόν κατά 40%, έκτοτε κορυφώθηκε τον Ιανουάριο και άλλοι δείκτες δείχνουν παρόμοια τύχη.

Τα ναυλοσύμφωνα

Η πτώση που ισχύει στους ναύλους στη spot αγορά θα συμπαρασύρει και τις συμφωνίες μακροχρόνιας ναύλωσης που προτιμούν οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners). Σε κάθε περίπτωση, όπως ανέφερε η Lloyd’s List την περασμένη εβδομάδα, αναμένεται και περαιτέρω μείωση των ναύλων το επόμενο διάστημα. Βέβαια ενώ οι ναύλοι πέφτουν, εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλότεροι από ό,τι ήταν πριν στην πανδημία, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Ο δείκτης World composite index του οίκου Drewry έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στα 5.986 δολ. ανά feu και 42% χαμηλότερα από το peak των 10.377 δολ. ανά feu του Σεπτεμβρίου του 2021, ωστόσο παραμένει 64% υψηλότερα από τον μέσο όρο της τελευταίας 5ετίας που ήταν 3.648 δολ. ανά feu.

Αυτό που έχει ιδιαίτερη αξία είναι ότι η πτώση των ναύλων καταγράφεται σε μία περίοδο που τα containers εμφανίζουν αυξημένη ζήτηση καθώς «κλείνονται» χώροι για τη μεταφορά προϊόντων εν όψει των γιορτών των Χριστουγέννων.

Ωστόσο, όπως προειδοποίησε και ο αναλυτής της Xeneta Peter Sand, πιθανότατα φέτος η αιχμή της σεζόν να είναι διαφορετική από άλλες χρονιές. Αυτή τη στιγμή η αγορά είναι γεμάτη αβεβαιότητα όχι μόνο λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων αλλά και της παγκόσμιας οικονομικής κατάστασης, με αποτέλεσμα να είναι ένα ερώτημα προς τα πού θα κινηθούν οι όγκοι των φορτίων.

Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα