Το χάσμα μεγέθους μεταξύ των κολοσσών που διαχειρίζονται containerships και των υπολοίπων εταιρειών του κλάδου είναι τώρα μεγαλύτερο από ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner.

Συγκεκριμένα, οι 10 κορυφαίες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαχειρίζονται 21,8 εκατ. teu, έναντι 2,5 εκατ. teu για τις επόμενες 20 στη λίστα κατάταξης.

«Μετά την ευρεία ενοποίηση -που έχει προσελκύσει την προσοχή ρυθμιστικών αρχών– υπάρχει τώρα ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ των κορυφαίων μεταφορέων και του υπόλοιπου κλάδου», δήλωσε η Alphaliner.

Διαβάστε επίσης: Containerships: Γιατί δεν θα μεγαλώσουν άλλο

Εως και 6.000% αυξήθηκαν τα κέρδη στους top 10

Οι μεγαλύτερες εταιρείες liners έχουν κερδίσει πολύ περισσότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία. Τα κέρδη για μεσαίες και μικρές εταιρείες αυξήθηκαν μεταξύ 100% και 700% τη διετία 2019 και 2021 ενώ οι 10 κορυφαίες εταιρείες αύξησαν τα κέρδη τους μεταξύ 1.000% και 6.000%.

Σχολιάζοντας την πιθανότητα να αυξηθεί αυτό το χάσμα τα επόμενα χρόνια, το Splash247, επεσήμανε ότι «οι μεγαλύτεροι μεταφορείς έχουν τα μεγαλύτερα αποθέματα μετρητών και θα ξοδέψουν τα χρήματά τους για την αγορά περισσότερων πλοίων, σφίγγοντας ουσιαστικά τους μικρότερους παίκτες σε σημείο που ίσως χρειαστεί να σηκώσουν λευκές σημαίες».

Αξίζει να σημειωθεί πως δεν είναι το μέγεθος των ίδιων των μεγάλων εταιρειών -και όχι μόνο- έχει προκαλέσει ανησυχία στις ρυθμιστικές αρχές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπου τα κέρδη τους ανήλθαν σε δυσθεώρητα ύψη.

Έρευνες από τις ΗΠΑ, την ΕΕ και άλλους οργανισμους έχουν επανειλημμένα ελέγξει την ύπαρξη καρτέλ τα τελευταία δύο χρόνια, με τους κολοσσούς να υπερασπίζονται με θέρμη τις συμμαχίες που έχουν δημιουργηθεί.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα