
Ένα φορτηγό πλοίο που μετέφερε 3.000 τόνους καλαμποκιού από την Ουκρανία στο πλαίσιο της εξαγωγικής συμφωνίας με τη μεσολάβηση του ΟΗΕ, προσάραξε στα στενά του Βοσπόρου της Τουρκίας την Πέμπτη, διακόπτοντας την κυκλοφορία των πλοίων μέσω της Κωνσταντινούπολης, σύμφωνα με το γραφείο του κυβερνήτη και μια ναυτιλιακή εταιρεία.
Το γραφείο του κυβερνήτη της Κωνσταντινούπολης είπε ότι το μήκους 173 μέτρων «Lady Zehma» προσάραξε μετά από βλάβη στο πηδάλιο γύρω στις 18:00 GMT. Κανείς δεν τραυματίστηκε και το Λιμενικό έσπευσε αμέσως στο σημείο.
Όπως αναφέρει το Reuters, νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, το Κοινό Κέντρο Συντονισμού – που διευθύνεται από τα Ηνωμένα Έθνη, την Ουκρανία, τη Ρωσία και την Τουρκία μετά την επίτευξη συμφωνίας εξαγωγής σιτηρών – δήλωσε ότι το Lady Zehma αφέθηκε να αναχωρήσει από το λιμάνι Chornomorsk της Ουκρανίας για τη Ραβέννα της Ιταλίας, με 3.000 τόνους καλαμποκιού.
Διαβάστε επίσης: Κάθετη αύξηση κατά 400% στα τέλη διέλευσης από τον Βόσπορο
Συνεργασία
Κυβερνήσεις και ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να συνεργαστούν για να φέρουν τρόφιμα και λιπάσματα από τη Ρωσία καθώς και σιτηρά από την Ουκρανία στις παγκόσμιες αγορές, στο πλαίσιο της συμφωνίας που επετεύχθη τον Ιούλιο. Αυτό δήλωσε προ ημερών ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες.
«Το άλλο μέρος αυτής της συμφωνίας-πακέτου είναι η απρόσκοπτη πρόσβαση στις παγκόσμιες αγορές των ρωσικών τροφίμων και λιπασμάτων, τα οποία δεν υπόκεινται σε κυρώσεις», πρόσθεσε σε συνέντευξη Τύπου στην Κωνσταντινούπολη. «Είναι σημαντικό να συνεργαστούν όλες οι κυβερνήσεις και ο ιδιωτικός τομέας για να τα φέρουν στην αγορά.»
«Η εξαγωγή περισσότερων τροφίμων και λιπασμάτων από την Ουκρανία και τη Ρωσία είναι ζωτικής σημασίας για την περαιτέρω ηρεμία των αγορών εμπορευμάτων και τη μείωση των τιμών για τους καταναλωτές», ανέφερε ακόμα ο ΓΓ του ΟΗΕ.
Διαβάστε επίσης: Συρία: Στην Ταρτούς το πρώτο πλοίο με σιτηρά από την Ουκρανία
Πάνω από μισό εκατομμύριο τόνοι σιτηρά εξήχθησαν από την Ουκρανία
Σημειώνεται ότι από τις αρχές Αυγούστου, από την Ουκρανία είχαν εξαχθεί μέσω της Μαύρης Θάλασσας περισσότεροι από μισό εκατομμύριο τόνοι σιτηρά.
Ο ΟΗΕ διευκρίνισε ότι μετά την επίτευξη της συμφωνίας στα τέλη του περασμένου μήνα για επανέναρξη των εξαγωγών, έχουν εγκριθεί 36 διελεύσεις. Και πρόσθεσε ότι 21 πλοία αναχώρησαν από ουκρανικά λιμάνια προς την κατεύθυνση του Βοσπόρου και 15 πέρασαν το στενό με κατεύθυνση προς τη σπαρασσόμενη από τον πόλεμο χώρα.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες