Στις αρχές του 2023 δρομολογεί ο ΟΣΕ την προκήρυξη τον πρώτου ΣΔΙΤ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου. Πρόκειται για τα projects στο δίκτυο Στρυμόνας- Αλεξανδρούπολη και Πλατύ- Φλώρινα, αρχικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το 50% αφορά παρεμβάσεις ανάταξης και το 50% συντήρηση του δικτύου, με στόχο τη συμβασιοποίησή του έως τα τέλη του 2023, ώστε ο ανάδοχος να μπορεί να αναλάβει μέσα στο 2024.
Διαβάστε επίσης: Ζούμε εποχές Ολυμπιακών Αγώνων
Τα έργα ΣΔΙΤ
Σε επόμενη φάση, θα προκηρυχθούν άλλες δύο Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στα τμήματα Πειραιάς -Θεσσαλονίκη -Ειδομένη -Προμαχώνας και Αεροδρόμιο Αθήνας- Κόρινθος -Κιάτο- Αίγιο. Ο συνολικός προϋπολογισμός των τριών ΣΔΙΤ ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 130 εκατ. θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα υπόλοιπα από τα κρατικά ταμεία σε βάθος δεκαετίας.
Παράλληλα, δεδομένου ότι, το εγχώριο δίκτυο χρειάζεται άμεσα παρεμβάσεις, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι βραδυπορίες και να αυξηθεί η χωρητικότητα, επίκειται χρηματοδότηση 20 εκατ. ευρώ για την άμεση συντήρηση του δικτύου, τα οποία προστίθενται στα 20 εκατ. ευρώ που έλαβε ο Οργανισμός τον Απρίλιο από κρατικές ενισχύσεις.
Τρία τμήματα
Τα εν λόγω ΣΔΙΤ χωρίζονται σε 3 τμήματα. Πρόκειται για το κομμάτι στη Βόρεια Ελλάδα, το Δίκτυο Αθήνα – Αίγιο και το κύριο δίκτυο Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Βόρεια σύνορα.
Το σημερινό δίκτυο ανέρχεται σε σχεδόν 2.716 χλμ. (ενεργό δίκτυο και ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας), εκ των οποίων το 74% αφορά γραμμή κανονικού εύρους (1435 mm).
Το σιδηροδρομικό δίκτυο γεωγραφικά είναι διαχωρισμένο σε τρεις περιφέρειες: Αθηνών, Πελοποννήσου και Μακεδονίας Θράκης.
Η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο του ΟΣΕ ξεκίνησε με το τμήμα Θεσσαλονίκη- Ειδομένη τον Μάιο του 1999. Έως τα τέλη του 2021, ηλεκτροδοτούνταν τα τμήματα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη- Ειδομένη, καθώς και τμήματα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Αεροδρόμιο – ΣΚΑ – Κιάτο και Πειραιάς – Αθήνα).
Σπ. Πατέρας: Το τρίπτυχο μετάβασης στη σιδηροδρομική εποχή
«Ο σιδηρόδρομος αποτελεί εκ των πραγμάτων το πλέον προβεβλημένο και ανερχόμενο μέσο στο διεθνές μεταφορικό περιβάλλον για λόγους που σχετίζονται με την άνεση στη μετακίνηση, το χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα και το χαμηλό κόστος για το χρήστη. Στην Ελλάδα η μετάβαση στην σιδηροδρομική εποχή περνάει μέσα από ένα κρίσιμο τρίπτυχο: ενίσχυση πόρων, εκσυγχρονισμός- ψηφιοποίηση υπηρεσιών και αναβάθμιση δικτύου. Στην εποχή των ψηφιακών πολυεργαλείων και της πράσινης μετάβασης ο ΟΣΕ προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τις δομές του και την υποδομή του και να καταστήσει την σιδηροδρομική μετακίνηση μια ελκυστική και αξιόπιστη εμπειρία για τον επιβάτη, καθώς και μια δυναμική εναλλακτική για τις εμπορευματικές επιχειρήσεις συνδέοντας logistic hubs με λιμάνια, αεροδρόμια και συνοριακούς σταθμούς» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας. Και πρόσθεσε «το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με την συμβολή του στην μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΣΕ σε ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους για τη συντήρηση του ενεργού δικτύου τα τελευταία δέκα και πλέον χρόνια, δίνει τη δυνατότητα να υλοποιηθούν έργα και δράσεις που θα φέρουν το τρένο στην Ελλάδα στη πρώτη θέση των μεταφορικών επιλογών του πολίτη και της επιχείρησης ήδη από τη περίοδο 2023-2024. Ο σιδηρόδρομος εκσυγχρονίζεται, οι μεταφορές γυρίζουν σελίδα».
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου