Το ρεκόρ των τουριστικών ροών έκανε τον κλάδο των κοσμημάτων να λάμψει και πάλι, ειδικά στην κατηγορία fine jewellery.
Ο οίκος ilias LALAoUNIS μετά από το δύσκολο 2020 επέστρεψε στην κερδοφορία, ενώ η προβλεπόμενη πορεία της εταιρείας στο τρέχον έτος (όπως προκύπτει από τα στοιχεία του α’ εξαμήνου) αναμένεται να είναι θετική κατά 84% σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με όσα αναφέρει η διοίκηση στην ετήσια έκθεση του Δ.Σ. για τις οικονομικές καταστάσεις της προηγούμενης χρήσης.
Διαβάστε επίσης: Ποιο ήταν το μυστικό του ιδρυτή της Ray – Ban
Ολική επαναφορά
Έχοντας ξεπεράσει το σοκ της πανδημίας με τα κλειστά καταστήματα και την πτώση του τουρισμού κατά 75% στη χώρα μας, το rebound για τον κλάδο του ελληνικού κοσμήματος έχει ξεκινήσει ήδη από πέρσι.
«Καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς αλλά ειδικά στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου 2021, το ενδιαφέρον των καταναλωτών για ρολόγια και κοσμήματα, παρουσίασε αύξηση σε σύγκριση με το περσινό τρίμηνο κατά 57,1% με το τζίρο να φτάνει από τα 73,43 εκατ. ευρώ στα 134,28 εκατ. ευρώ», επισημαίνεται από τη διοίκηση της εταιρείας, την οποία ίδρυσε ο Ηλίας Λαλαούνης το 1969.
«Εκτιμάται ότι οι προοπτικές για τον κλάδο κοσμημάτων το 2022, θα είναι ακόμη ευνοϊκότερες σε σύγκριση με το 2021», σημειώνεται.
Στον κύκλο εργασιών της εταιρείας για το έτος 2022 αναμένεται να συνεισφέρουν θετικά η άνοδος του τουρισμού και η θετική ψυχολογία του καταναλωτή.
Να σημειωθεί ότι η αξία της αγοράς κοσμημάτων παγκοσμίως αναμένεται να αυξηθεί από περίπου 230 δισ. δολάρια το 2020 σε περίπου 307 δισ. δολάρια έως το 2026 (Statista).
Υπερδιπλάσιες πωλήσεις και άλμα κερδών
Οι πωλήσεις της εταιρείας κατά τη διάρκεια του έτους 2021 υπερδιπλασιάστηκαν έναντι του πανδημικού έτους 2020, ωστόσο δεν ξεπέρασαν τις επιδόσεις του «κανονικού» 2019.
Συγκεκριμένα, το 2021 ο κύκλος εργασιών (καθαρός) της ΗΛΙΑΣ ΛΑΛΑΟΥΝΗΣ ΓΚΡΗΚ ΓΚΟΛΝΤ ΑΒΕΕ ανήλθε σε 4,51 εκατ. ευρώ έναντι 2,21 της προηγούμενης χρήσης, αυξημένος κατά 103,77%. Το 2019 ο κύκλος εργασιών της είχε διαμορφωθεί σε 5,01 εκατ. ευρώ.
Τα αποτελέσματα προ τόκων και φόρων ανήλθαν σε 1,26 εκατ. ευρώ από ζημιές 469 χιλ. ευρώ το 2020 και κέρδη 405 χιλ. ευρώ το 2019.
Το αποτέλεσμα περιόδου μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε 1,02 εκατ. ευρώ από ζημιά 668 χιλ. ευρώ το 2020 και κέρδη 198 χιλ. ευρώ το 2019.
Να σημειωθεί ότι στις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας περιλαμβάνονται κρατικές ενισχύσεις στο πλαίσιο αντιμετώπισης των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας υπό τη μορφή επιστρεπτέων προκαταβολών, οι οποίες για τη χρήση του 2021 ανέρχονται σε 849 χιλ. ευρώ, ενώ για τη χρήση του 2020 είχαν διαμορφωθεί σε 722 χιλ. ευρώ.
Σήμερα η εταιρεία διατηρεί καταστήματα στη Βουκουρεστίου στο κέντρο της Αθήνας, στην Κηφισιά, στο εμπορικό κέντρο Golden Hall, στη Μύκονο και στη Σαντορίνη, ενώ από το τέλος του 2020 λειτουργεί και e-shop.
Επιπλέον, η εταιρεία με ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις, (γραφεία και βιομηχανοστάσιο στην Κηφισιά) εξάγει προϊόντα σε αρκετές χώρες της Ευρώπης καθώς και σε ΗΠΑ, Μέση Ανατολή, κ.λπ.
Ολόχρυση ιστορία
Από τη Μελίνα Μερκούρη, την Τζάκυ Κέννεντι, την Ελίζαμπεθ Τέιλορ, τη Μπάρμπαρα Στρέιζαντ, και την Παλόμα Πικάσο μέχρι την Τζένιφερ Άνιστον, τη Σαρλίζ Θερόν, την Κέιτ Μος, την Κάιλι Μινόγκ και τη Νικόλ Κίντμαν, πολλές διάσημες γυναίκες έδειξαν την προτίμησή τους στις δημιουργίες του οίκου ilias LALAoUNIS, η ιστορία του οποίου ξεκινά από το γωνιακό μαγαζί των οδών Πανεπιστημίου και Βουκουρεστίου πριν 53 χρόνια.
Τότε, ο Ηλίας Λαλούνης ο μοναδικός κοσμηματοποιός που έχει εκλεγεί ποτέ ως μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών, με την προτροπή του Κωνσταντίνου Τσάτσου ο οποίος του είπε: «Ηλία, φέρε την αρχαία ελληνική τέχνη στη μόδα», αποχώρησε από την κοσμηματοποιία του θείου του Ευθύμιου Ζολώτα και ίδρυσε τη δική του επιχείρηση.
Ήδη από τη δεκαετία του ’50, ενώ ήταν διευθυντής του οίκου Ζολώτα, που ήταν ο μεγαλύτερος του κλάδου, αποφάσισε να δώσει νέα ζωή στα ελληνικά μουσειακά αντικείμενα και να τα μετατρέψει σε κοσμήματα, αναβιώνοντας αρχαίες τεχνικές, όπως η κωκκίδωση, η συρματερή, η σφυρήλατη τεχνική κ.ά., χρησιμοποιώντας, ταυτόχρονα, την σύγχρονη τεχνολογία.
Από το 1969 μέχρι και το 2002, παρουσίασε 50 συλλογές σε 18.000 διαφορετικά σχέδια.
Πάνω από 25 συλλογές είναι εμπνευσμένες από την ιστορία της Αρχαίας Ελλάδας, από την Προϊστορική Εποχή, μέχρι το Βυζάντιο, ενώ η γνώση του για την τέχνη και την ιστορία των πρώιμων πολιτισμών, οδήγησαν στην δημιουργία 15 συλλογών βασισμένων σε διάφορους πολιτισμούς της Ευρώπης, της Ασίας και της Αμερικής.
Το 1993, τα εργαστήρια της εταιρείας μεταφέρθηκαν από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, σε νέες εκσυγχρονισμένες εγκαταστάσεις και ο χώρος μαζί με το αρχειακό υλικό δωρίθηκαν στο πρώτο και μοναδικό Μουσείου Κοσμήματος και Διακοσμητικών Τεχνών στην Ελλάδα.
Σήμερα, το Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη στεγάζει την παρακαταθήκη του ιδρυτή φιλοξενώντας 4.500 κοσμήματα και μικρογλυπτά, το αρχείο των σχεδίων του, παραδοσιακά και σύγχρονα εργαλεία από τα εργαστήρια του, καθώς και ερευνητική βιβλιοθήκη. Από το 2001, οι συλλογές του Μουσείου συνεχώς εμπλουτίζονται με αντιπροσωπευτικά δείγματα διακοσμητικών τεχνών από ιδιωτικές συλλογές, σύγχρονα κοσμήματα Ελλήνων και διεθνώς καταξιωμένων καλλιτεχνών κοσμήματος, καθώς και ιστορικά κοσμήματα.
Ο Ηλίας Λαλαούνης, έφυγε από τη ζωή τον Δεκέμβριο του 2013.
Οι κόρες του Ηλία και της Λίλας Λαλαούνη, Αικατερίνη, Δήμητρα, Μαρία έχουν αναλάβει την επιχείρηση, ενώ η μικρότερη, η Ιωάννα, το Μουσείο.
Latest News
Οικογένεια Χαΐτογλου: Οι μικρασιάτες που έμαθαν στους ξένους τον «Μακεδονικό Χαλβά»
Η οικογένεια Χαΐτογλου ασχολείται 100 χρόνια με την παραγωγή χαλβά - Στο τιμόνι βρίσκεται σήμερα η τρίτη γενιά
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης