Αντιμέτωπη με φουρτούνες, οι πρώτες αναταράξεις των οποίων γίνονται ήδη αισθητές, φαίνεται πως θα βρεθεί το επόμενο διάστημα η Tesla. Και αυτό γιατί μπορεί τον Ιούλιο ο Ίλον Μασκ να δήλωνε ότι η εταιρεία του δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα ως προς τη ζήτηση αλλά ως προς την ικανότητα των γραμμών παραγωγής να ανταποκριθούν σε αυτήν, όμως η κατάσταση είναι πολύ πιθανό να μεταβάλλεται δραματικά.

Όπως μεταδίδει το Reuters, οι αναλυτές βλέπουν τα πρώτα σημάδια επιφυλακτικότητας για την πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο λόγω, μεταξύ άλλων, του ολοένα και υψηλότερου κόστους των οχημάτων της, σε μια εποχή που η παγκόσμια οικονομία επιβραδύνεται και οι προσδοκίες για τις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων περιορίζονται.

Προκλήσεις

Η Tesla έχει αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας καλύτερα από τους περισσότερους ανταγωνιστές της και οι αναλυτές αναμένουν ότι θα σημειώσει ισχυρή ανάπτυξη μέχρι το επόμενο έτος, καθώς θα επεκτείνει την παραγωγή, αλλά υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι θα αναγκαστεί να ανταποκριθεί σε μια πιο σκληρή αγορά.

Η πιο άμεση ανησυχία: Η Tesla κατασκεύασε πάνω από 22.000 περισσότερα EV από όσα παρέδωσε στους πελάτες της το τρίτο τρίμηνο, όπως έδειξαν τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν αυτή την εβδομάδα. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία χρειάστηκε να χρηματοδοτήσει τόσα πολλά αυτοκίνητα σε απόθεμα.

Το μεγαλύτερο διάστημα κατά τα τελευταία τρία χρόνια, η Tesla πωλούσε περισσότερα EV σε ένα τρίμηνο από όσα μπορούσε να παραγάγει. Η μόνη αξιοσημείωτη εξαίρεση ήταν στις αρχές του 2020, όταν η πανδημία του κορωνοϊού διέκοψε τις παραδόσεις.

Αν και το νούμερο των οχημάτων που βρίσκονται σε απόθεμα δεν θεωρείται υψηλό, ιστορικά τα αδιάθετα οχήματα έχουν αποτελέσει δείκτη ύφεσης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οδηγώντας σε πτώση των τιμών, κάτι με το οποίο δεν έχει βρεθεί ακόμα αντιμέτωπη η Tesla. Η εταιρεία του Ίλον Μασκ απέδωσε τη δημιουργία αποθέματος στις δυσκολίες μεταφοράς των οχημάτων.

Προσφορά, ζήτηση και τιμές

Οι αναλυτές πιστεύουν ότι η Tesla εξακολουθεί να έχει μεγαλύτερη ζήτηση από αυτήν που μπορεί να ικανοποιήσει. Πρόκειται άλλωστε για τη βασική υπόθεση πίσω από το επιθετικό σχέδιο επέκτασής της κατά το επόμενο έτος, καθώς αυξάνει την παραγωγή στα εργοστάσια στη Σαγκάη, το Βερολίνο και το Όστιν του Τέξας.

Ο αναλυτής της Morgan Stanley Adam Jonas δήλωσε ότι πιστεύει πως η Tesla δεν αντιμετωπίζει άμεσο πρόβλημα ζήτησης, αλλά πρόσθεσε μια προειδοποίηση σχετικά με την τιμολόγηση και την ικανότητα της Tesla να αντισταθεί στον οικονομικό κύκλο.

«Θα ήταν παράλογο να υποθέσουμε ότι υπάρχει: (α) ένα όριο στο πόσο η Tesla μπορεί να συνεχίσει να αυξάνει τις τιμές χωρίς να προκαλείται πρόβλημα στη ζήτηση και (β) ότι η εταιρεία δεν είναι εκτεθειμένη στην επιβράδυνση της μακροοικονομικής ανάπτυξης», ανέφερε.

Άλμα στις τιμές

Η μέση τιμή ενός οχήματος της Tesla κατέγραψε άλμα 31% αγγίζοντας τα 69.831 δολάρια τον Αύγουστο, σε σύγκριση με τα 53.132 δολάρια στις αρχές του 2021, σύμφωνα με την Kelly Blue Book. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση σε ολόκληρη τη βιομηχανία.

Ο χρόνος αναμονής που αντιμετωπίζουν οι πελάτες της Tesla μεταξύ παραγγελίας και παράδοσης έχει επίσης μειωθεί τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στην Κίνα, τις μεγαλύτερες αγορές της Tesla. Στην Κίνα, αυτή η καθυστέρηση – δείκτης της ισορροπίας προσφοράς και ζήτησης – έχει μειωθεί τέσσερις φορές από τον Αύγουστο.

Και η Tesla, η οποία έχει αντισταθεί στο μάρκετινγκ και τα κίνητρα αγοράς, προσέφερε στους Κινέζους αγοραστές μια έκπτωση 8.000 γουάν (1.100 δολαρίων) αν αγόραζαν όχημα πριν από το τέλος Σεπτεμβρίου.

Ο ίδιος ο Μασκ τον Ιούλιο δήλωσε ότι οι τιμές της Tesla έφτασαν σε «ενοχλητικά επίπεδα» και ότι «η ζήτηση πέφτει απότομα» όταν οι τιμές ανεβαίνουν σε «κάποιο αυθαίρετα υψηλό επίπεδο».

Ανταγωνισμός και νέες μονάδες

Καθώς η Tesla προωθεί τη δική της επέκταση της παραγωγικής της ικανότητας, προσκρούει σε ένα κύμα νέου ανταγωνισμού EV, ειδικά στην Κίνα από εταιρείες όπως η BYD, η Nio και η Xpeng.

Ένα σχέδιο παραγωγής της Tesla που αναφέρθηκε την περασμένη εβδομάδα από το Reuters, πριν από την ανακοίνωση των παραδόσεων του τρίτου τριμήνου, έδειξε το λεπτομερές σχέδιο της αυτοκινητοβιομηχανίας για τη λειτουργία και τις πηγές των εργοστασίων της ώστε να πετύχει αύξηση της παραγωγής κατά 50% φέτος και το επόμενο έτος, ένας στόχος λίγο πέρα από τις πιο αισιόδοξες εξωτερικές προβλέψεις.

Πάντως, το ερώτημα για το αν και πώς η Tesla βλέπει να μετατοπίζεται η ισορροπία προσφοράς-ζήτησης θα είναι κεντρικό για τους επενδυτές όταν η εταιρεία ανακοινώσει τα τριμηνιαία αποτελέσματά της στις 19 Οκτωβρίου.

Αστάθεια

Ο ίδιος ο Μασκ έχει κατά καιρούς αντιμετωπίσει με διαφορετικό τρόπο τους οικονομικούς κινδύνους. Τον Ιούνιο, δήλωσε στο προσωπικό της Tesla ότι είχε ένα «εξαιρετικά κακό προαίσθημα» για την οικονομία, κάτι που επικαλέστηκε για να διακόψει τις προσλήψεις εκείνη την εποχή. Τον Αύγουστο, δήλωσε στους επενδυτές ότι αναμένει μια «ήπια ύφεση» που θα μπορούσε να διαρκέσει έως και 18 μήνες.

Ο αναλυτής της Guidehouse Insights, Sam Abuelsamid, δήλωσε ότι η Tesla χρειάζεται να αυξήσει την παραγωγή από τα νεότερα εργοστάσιά της στο Όστιν και το Βερολίνο. Ο Μασκ είχε συγκρίνει νωρίτερα την έναρξη της παραγωγής σε αυτά τα εργοστάσια με «γιγαντιαίους φούρνους χρήματος».

«Η Tesla θα μπορούσε να αντιμετωπίσει κάποιες οικονομικές προκλήσεις το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο (του 2023) αν αυτά τα εργοστάσια συνεχίσουν να μην αξιοποιούνται επαρκώς», δήλωσε ο Abuelsamid.

Η Fitch Solutions δήλωσε την Τρίτη ότι αναμένει πως οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων θα μειωθούν κατά 5,4% το 2022, πριν ανακάμψουν μόνο εν μέρει το 2023.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή