Στα μεγέθη του 2021 φιλοδοξεί να κινηθεί η αλυσίδα Coffee Island εφέτος, την ώρα που οι καταναλωτές, εν μέσω ασφυκτικών πληθωριστικών πιέσεων, κατεβάζουν ταχύτητα ακόμη και για τις πιο αγαπημένες τους συνήθειες, όπως αυτή της απόλαυσης ενός καφέ εκτός σπιτιού.

Διαβάστε επίσης: Καφές: Πόσο κοστίζει σε 20 μεγάλες πόλεις της Ευρώπης – Η θέση της Αθήνας [πίνακας]

«Οι Έλληνες δεν έχουν κόψει τον καφέ, έχουν γίνει πιο σκεπτικοί και τις τελευταίες εβδομάδες αυτό φαίνεται ολοένα και περισσότερο» λέει στον Οικονομικό Ταχυδρόμο ο κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO της Coffee Island.

Οι επιχειρήσεις της καφεστίασης αντιμέτωπες με πρωτόγνωρες αυξήσεις στην τιμή του καφέ σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη άνοδο στο μεταφορικό και το ενεργειακό κόστος, καθώς και στο σύνολο των υλικών συσκευασίας, προσπαθούν να διαχειριστούν τη νέα κανονικότητα, που ναι μεν δεν έχει lockdown, αλλά δεν έχει επανέλθει σε προ πανδημίας επίπεδα για όλους, παρότι ο τουρισμός εφέτος συνέβαλλε σημαντικά για να μειωθεί αυτή η «απόσταση».

Διαβάστε επίσης – Στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ εντάχθηκε η Coffee Island

Αναφορικά με τις ανατιμήσεις στις τιμές καταναλωτή, ο κ. Κωνσταντινόπουλος αναφέρει πως η αλυσίδα απορροφά όσο είναι δυνατόν την αύξηση του κόστους προκειμένου να στηρίξει την ανθεκτικότητα των καταστημάτων των συνεργατών της όσο και τις θέσεις εργασίες που υπάρχουν σε αυτά.

Διαβάστε επίσης – Coffee Island – Και δεύτερη συμφωνία με σούπερ μάρκετ – Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά

Άλλωστε η έννοια της ανθεκτικότητας χαρακτηρίζει τη λειτουργία της αλυσίδας, αναπροσαρμόζοντας τη στρατηγική της προς αυτή την κατεύθυνση.

Η εταιρεία με ιδιόκτητες εγκαταστάσεις επεξεργασίας καφέ και αποθήκευσης στην Πάτρα, όπου επεξεργάζονται και καβουρδίζονται 1400 τόνοι καφέ τον χρόνο, υποστηρίζει την άμεση συνεργασία με μεμονωμένους παραγωγούς, ή συνεταιρισμούς, στις χώρες παραγωγής καφέ, θέτοντας ως πυλώνα της εταιρικής κουλτούρας και δράσης της το direct trade με το 90% του καφέ, σήμερα, να εισάγεται απευθείας από τις φάρμες.

Diversity μέσω λιανεμπορίου

Την ίδια ώρα, η πορεία εδραίωσης του brand Coffee Island στο οργανωμένο λιανεμπόριο εντείνεται.

Η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα τη συνεργασία της με την ΑΒ Βασιλόπουλος. Πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά συνεργασία της Coffee Island στο χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου, μετά τις συνεργασίες με τις αλυσίδες Σκλαβενίτη και Μy Market.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο όγκος πωλήσεων του καφέ που διατίθεται μέσω της οργανωμένης λιανικής δεν υποχώρησε εφέτος παρά το γεγονός ότι δεν υφίσταται κανένα περιοριστικό μέτρο για τον κορωνοϊό και μεγάλο μέρος των εργαζομένων επέστρεψαν στους χώρους εργασίας τους.

Καθώς φαίνεται η περικοπή των επιπλέον εξόδων έχει επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες, μιας και πολλοί είναι εκείνοι που ετοιμάζουν τον καφέ από το σπίτι τους και να τον παίρνουν μαζί στη δουλειά ή στη βόλτα.

«Μας ενδιαφέρει το τρόφιμο»

Η προσαρμογή στα νέα δεδομένα επεκτείνεται για την Coffee Island και μέσω των αλλαγών στο μενού των καταστημάτων της.

Η κατηγορία του φαγητού – σνακ αυξάνεται θεαματικά.

«Μας ενδιαφέρει πολύ το τρόφιμο» αναφέρει ο κ. Κωνσταντινόπουλος, αποκαλύπτοντας ότι το μερίδιο των σνακ έχει φθάσει πλέον στο 25% του τζίρου της εταιρείας.

Με πρωτοποριακές προτάσεις, όπως η vegan τυρόπιτα πολύ λίγων θερμίδων και οι μπάρες δημητριακών, τα σνακ είναι πλέον η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία εντός των καταστημάτων της.

Παράλληλα, η εταιρεία δοκιμάζει και νέες «συνταγές», όπως το καινοτόμο Coffee Cold Brew Beer, το οποίο είναι αποτέλεσμα της δημιουργικής σκέψης και συνεργασίας των Coffee Island και της ΝΗΣΟΣ.

Επιπλέον, σε συνεργασία με την Ποτοποιία Χάχαλης, μία από τις πιο γνωστές οικογενειακές ποτοποιίες της Πάτρας, διαθέτει και cocktails.

Μια ανάσα πριν τα 500 καταστήματα

Αυτή τη στιγμή η Coffee Island κατέχει την πρώτη θέση μεταξύ των επώνυμων αλυσίδων καφέ, τόσο σε αριθμό καταστημάτων όσο και σε διασπορά, διαθέτοντας υπό την επωνυμία της συνολικά 480 καταστήματα εντός και εκτός τειχών.

Από αυτά, τα 427 βρίσκονται στην Ελλάδα (4 εταιρικά και 423 franchise) σε 110 πόλεις, 45 είναι τα καταστήματα στην Κύπρο, ενώ λειτουργούν ακόμη 8 σε 6 χώρες του εξωτερικού (Καναδάς, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελβετία, Ρουμανία, Αίγυπτος και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα).

Οι νέες αγορές που προστέθηκαν λίγο πριν την ολοκλήρωση του 2021 ήταν η Αίγυπτος, όπου πλέον λειτουργούν δύο καταστήματα, στο Κάιρο και στο North Coast και αναμένεται να ανοίξει και τρίτο, καθώς και η Ρουμανία (Βουκουρέστι).

Επιλεκτικές κινήσεις

Το πλάνο επέκτασης της Coffee Island, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο, έχει πλέον επιλεκτικά χαρακτηριστικά, ειδικά για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συνολικά έως το τέλος του 2022 προβλέπεται να ανοίξουν πέντε νέα καταστήματα, ενώ συνεχίζεται το πρόγραμμα ανακαινίσεων.

Αντίθετα προβλέπεται δυναμικότερη επέκταση για το νέο, ευέλικτο, concept, το Coffee Little Island.

Στόχος της νέας επιχειρηματικής πρότασης από την Coffee Island είναι να καλυφθεί η ζήτηση μικρότερων αγορών, με χαμηλά πληθυσμιακά μεγέθη, έντονη τουριστική κίνηση και εποχικότητα καθώς και περιφερειακές περιοχές μεγάλων αστικών κέντρων.

Πρόκειται για μία μικρογραφία των υπαρχόντων καταστημάτων της αλυσίδας, τα οποία μπορούν να φιλοξενηθούν σε μικρούς χώρους ή να πάρουν τη μορφή ως shop in shop, καντίνα ή pop-up store.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΕΛΤΟΝ: Στα 176 εκατ. οι πωλήσεις του ομίλου το 2023
Επιχειρήσεις |

ΕΛΤΟΝ: Στα 176 εκατ. οι πωλήσεις του ομίλου το 2023

Το κρίσιμο εμπορικό μέγεθος που αφορά στις ποσότητες/όγκους των προϊόντων που διακινήθηκαν, η χρήση 2023 σε σχέση με τη χρήση 2022 εμφανίζει οριακή πτώση 3,3% σε επίπεδο Εταιρείας & αύξηση 3,4% σε επίπεδο Ομίλου.