Συνεχής είναι η υποχώρηση που καταγράφεται στο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς μειώνονται οι ελλείψεις προϊόντων και η συμφόρηση στα μεγάλα λιμάνια που ταλαιπώρησαν το θαλάσσιο εμπόριο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μέσα σε αυτό το ομιχλώδες τοπίο των οικονομικών προοπτικών, αυξάνονται οι κίνδυνοι μιας παγκόσμιας ύφεσης, καθώς η καταναλωτική ζήτηση υποχωρεί εν μέσω του αυξανόμενου κόστους ζωής.

Όπως αναφέρει ο Economist, ενδεικτικά της επίδρασης στη ναυτιλία είναι τα στοιχεία από τον σύνθετο παγκόσμιο δείκτη του Drewry (World Container index-WCI) που δείχνει πόσο στοιχίζει η μεταφορά δια θαλάσσης ενός «κουτιού» 40 ποδιών (ft), όπου για 31η συνεχόμενη εβδομάδα καταγράφηκε μείωση.

Ο WCI κινήθηκε πτωτικά μειώθηκε κατά 10% και διαμορφώθηκε στα 4.014,10 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ft και είναι 61% κάτω από την κορυφή των 10.377 δολαρίων που επιτεύχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021.

Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου

Σε ό,τι αφορά τους ναύλους στη τακτική γραμμή Σαγκάη – Γένοβα μειώθηκαν κατά 19%, στη γραμμή Σαγκάη – Λος Άντζελες κατά 13% και στις  γραμμές Σαγκάη – Ρότερνταμ και Σαγκάη – Νέα Υόρκη μειώθηκαν 10% και 5% αντίστοιχα. Μάλιστα, ο Drewry αναμένει ότι ο δείκτης θα συρρικνωθεί περαιτέρω τις επόμενες εβδομάδες.

Μειώνονται οι… ουρές στις ΗΠΑ

Την ίδια ώρα, μειώνονται οι ουρές στα λιμάνια των ΗΠΑ, και σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία μόνο έξι containerships περίμεναν στο αγκυροβόλιο στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, από το ρεκόρ των 109 πλοίων τον περασμένο Ιανουάριο.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας εξηγεί μεγάλο μέρος αυτής της αλλαγής. Τον Αύγουστο, ο δείκτης J.P. Morgan Global Manufacturing purchasing managers, έπεσε σε χαμηλό 26 μηνών στο 50,3, οριακά πάνω από το 50 που δείχνει ότι ένας κλάδος αναπτύσσεται.

Τα εμπόδια

Βέβαια, υπάρχουν ακόμη κάποια εμπόδια στις ανατολικές ακτές της Αμερικής, καθώς και καθυστερήσεις στη μεταφόρτωση σε διάφορα μέρη του κόσμου. Πράγματι, το συνολικό κόστος των εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθεί να είναι σημαντικά υψηλότερο από ό,τι πριν από την πανδημία, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο για διόρθωση

Έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο από την Federal Reserve Bank δείχνει ότι περίπου το 40% της αύξησης των τιμών μεταξύ 2019 και 2021 οφειλόταν σε κλυδωνισμούς της παγκόσμιας προσφοράς και όχι στη ζήτηση.

Όπως τονίζεται, η επίλυση των περιορισμών που υφίστανται θα συμβάλει στην ταχύτερη επιστροφή του πληθωρισμού στα κανονικά επίπεδα, ενώ έρευνα από την Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών, υποδηλώνει ότι η ταχεία επίλυση των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας θα κάνει τη διαφορά στη διαμόρφωση του τελικού λογαριασμού.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα