Με χαμηλότερο τζίρο, υψηλότερα κέρδη, λιγότερους εργαζόμενους και περισσότερα καταστήματα έκλεισε το 2021 η ΑΒ Βασιλόπουλος, η εν Ελλάδι θυγατρική του Βέλγο-Ολλανδικού ομίλου Ahold-Delhaize.

Όπως φαίνεται η αύξηση των πωλήσεων που κατέγραψε η αλυσίδα σούπερ μάρκετ το 2020, τη χρονιά της πανδημίας, δεν είχε συνέχεια. Υπενθυμίζεται ότι το 2020 είχε «σπάσει» το φράγμα των 2 δισ. ευρώ για πρώτη φορά μετά το 2017, όταν εκμεταλλευόμενη, όπως και οι υπόλοιποι μεγάλοι «παίκτες» της οργανωμένης λιανικής, την κατάρρευση της Μαρινόπουλος, είχε βρεθεί στην κορυφή του κλάδου.

Διαβάστε επίσης: Wolt: Ξεκινά συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος

Το 2021, σύμφωνα με την ετήσια χρηματοοικονομική έκθεση που υπογράφει ο κ. Νίκος Λαβίδας, ο νέος Brand President της αλυσίδας, ο οποίος αποτελεί τον πέμπτο κατά σειρά επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, μέσα στην τελευταία 11ετία, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,966 δισ. ευρώ από 2,021 δισ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης 2,69%.

Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται από την εταιρεία στο γεγονός ότι κατά την χρήση του 2020 λόγω της πανδημίας Covid-19 είχε σημειωθεί κατακόρυφη αύξηση της κατ’ οίκον κατανάλωσης που οδήγησε σε αυξημένη καταναλωτική δαπάνη.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται, οι πληθωριστικές πιέσεις και η αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στο δεύτερο εξάμηνο του 2021, περιόρισαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του καλαθιού αγορών τους.

Να σημειωθεί ωστόσο ότι ο κλάδος των σούπερ μάρκετ έκλεισε το 2021 με αύξηση πωλήσεων 1,3% σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του κλάδου, καθώς η Lidl δεν δημοσιεύει ισολογισμό, βάσει όγκου πωλήσεων η ΑΒ Βασιλόπουλος πιθανότατα να έχει υποχωρήσει στη νούμερο 3 θέση του κλάδου πίσω από τον πρωτοπόρο Σκλαβενίτη και τη Lidl.

Πάνω τα κέρδη

Τα μικτό κέρδος της αλυσίδας ανήλθε σε 537,8 εκατ. ευρώ το 2021 από 557,1 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας μείωση κατά 3,47%.

Οι Λειτουργικές Δαπάνες ανήλθαν σε 477,6 εκατ. ευρώ το 2021 από 486,8 εκατ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας μείωση των δαπανών κατά 1,90%.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 168,7 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι 174,4 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας πτώση κατά 3,25% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Τα κέρδη προ Φόρων ανήλθαν σε 43,0 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι 39 εκατ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 10,14%, ενώ ανοδικά κινήθηκαν και τα κέρδη χρήσεως που ανήλθαν σε 30,7 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι 28,3 εκατ. ευρώ το 2020, εμφανίζοντας αύξηση κατά 8,59% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Για την χρήση 2021, όπως και για τη χρήση 2020 η πρόταση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης είναι η μη διανομή μερίσματος.

592 καταστήματα

Στον τομέα της οργανικής επέκτασης, η εταιρεία συνέχισε και το 2021 την αναπτυξιακή της δραστηριότητα, αυξάνοντας τόσο τα οργανικά της καταστήματα όσο και αυτά που λειτουργούν με το σύστημα της δικαιόχρησης.

Συγκεκριμένα, έθεσε σε λειτουργία 4 νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 46 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchise).

Στο τέλος της χρήσης, το δίκτυο πωλήσεων της εταιρείας αριθμούσε 592 καταστήματα από τα οποία 314 είναι εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 264 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης.

Λιγότεροι εργαζόμενοι, περισσότερες παροχές

Η εταιρεία στο τέλος του 2021 απασχολούσε 14.774 άτομα από 15.386 άτομα το 2020 και 14.550 άτομα το 2019.

Το 2021, η εταιρεία προσέφερε προς τους εργαζομένους της παροχές ύψους 22,85 εκατ. ευρώ, όταν το 2020 είχε προσφέρει 17,5 εκατ. και το 2019 15,3 εκατ.

Τι θα κρίνει το 2022

Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος, κρίσιμα θέματα όπως οι πληθωριστικές πιέσεις που προέρχονται κυρίως από την ενεργειακή κρίση (ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο, πετρέλαιο, βενζίνη κτλ), οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, η εξέλιξη της πανδημίας αλλά και η μετά πανδημία εποχή καθώς και οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις με επίκεντρο την Ουκρανία, αναμένεται να παραμείνουν στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος και να κρίνουν την πορεία της παγκόσμιας και κατ’ επέκταση και της Ελληνικής οικονομίας κατά τη διάρκεια του 2022.

Παρά ταύτα, επισημαίνεται, πως η αλυσίδα θα παραμείνει πιστή στο αναπτυξιακό της πλάνο, διευρύνοντας διαρκώς το κοινωνικό –οικονομικό της αποτύπωμα.

Επενδύσεις 60 – 70 εκατ. ευρώ

Η εταιρεία εστιάζει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της (περαιτέρω ενίσχυση του AB Eshop, των στρατηγικών συνεργασιών για παράδοση κατ’ οίκον, των ψηφιακών υπηρεσιών εντός του δικτύου και του σχήματος πιστότητας AB Plus), ενώ συνεχίζει και το πλάνο ανάπτυξης των καταστημάτων της.

Πρόκειται για ένα δυναμικό πλάνο, το οποίο κινείται μεταξύ 60 και 70 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει νέα καταστήματα και ανακαινίσεις, επέκταση των νέων concept αγοραστικής εμπειρίας και αναβάθμιση των λειτουργικών και παραγωγικών μονάδων, όπως και των αποθηκών.

Επιπλέον, ενισχύεται περαιτέρω το δίκτυο franchise μέσω της ανάπτυξης νέων σημείων πώλησης, ενώ συνεχίζει να επενδύει στους ανθρώπους της, σε επίπεδο εκπαίδευσης, ανάπτυξης και παροχών.

Να σημειωθεί πως κατά το 2021, το ύψος των επενδύσεων ανήλθε σε 73,6 εκατ. ευρώ και διατέθηκε για την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης και για την ανακαίνιση των καταστημάτων.

Οι επενδύσεις που αφορούσαν την οργανική επέκταση της αλυσίδας χρηματοδοτήθηκαν από εισροές προερχόμενες από τις λειτουργικές της δραστηριότητες και η εταιρεία δεν προέβη σε δανεισμό.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις