Έναν παράδοξο «πόλεμο» έχει πυροδοτήσει στις ΗΠΑ η έκρηξη της πώλησης ηλεκτρικών οχημάτων. Καθώς τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα είναι πολύ πιο βαριά από τα συνηθισμένα ΙΧ, οι εταιρείες μεταφοράς πιέζουν την κυβέρνηση Μπάιντεν να αυξήσει τα όρια βάρους στους αυτοκινητόδρομους των ΗΠΑ, ώστε να καταστεί δυνατή η μεταφορά περισσότερων οχημάτων.
Πρόκειται όμως για μια πρόταση που βρίσκει κάθετα αντίθετη τη σιδηροδρομική βιομηχανία, καθώς και όσους τάσσονται υπέρ της αυστηρής εφαρμογής των κανόνων ασφαλείας, με τους τελευταίους να τονίζουν ότι τα πιο βαριά φορτία είναι πολύ πιο επικίνδυνα.
Το πρόβλημα
Όπως μεταδίδει το Reuters, ακόμη και πριν από την πρόσφατη έξαρση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους των ΗΠΑ μεταφέρονταν πολύ πιο βαριά φορτία σε σχέση με τα τελευταία 40 χρόνια.
Όμως η έλευση των ηλεκτρικών οχημάτων θέτει ένα νέο ζήτημα καθώς, με τις βαριές μπαταρίες τους, ζυγίζουν σημαντικά περισσότερο από τα οχήματα που κινούνται σήμερα στους δρόμους. Και μπορεί σήμερα να αποτελούν λιγότερο από το 1% των αυτοκινήτων στους δρόμους των ΗΠΑ, όμως ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν θέλει τα ηλεκτρικά οχήματα να φτάσουν το ήμισυ των πωλήσεων οχημάτων μέχρι το 2030.
Οι εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων διακινούν χιλιάδες αυτοκίνητα κάθε μέρα από τους χώρους στάθμευσης των εργοστασίων, τα λιμάνια και τις σιδηροδρομικές αποβάθρες στις αντιπροσωπείες, συχνά χρησιμοποιώντας ανοιχτά διώροφα ρυμουλκούμενα. Όμως αν δεν αυξηθούν τα εδώ και δεκαετίες ισχύοντα όρια βάρους στους δρόμους των ΗΠΑ, οι παραδόσεις οχημάτων ενδέχεται να επιβραδυνθούν και το κόστος να αυξηθεί, θέτοντας σε κίνδυνο το ιστορικό στοίχημα για τα οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Οι κίνδυνοι
Τα μεμονωμένα ρυμουλκούμενα περιορίζονται επί του παρόντος από τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφάλειας αυτοκινητοδρόμων που χρονολογούνται από το 1975 σε 80.000 κιλά μικτού βάρους οχήματος.
- Διαβάστε επίσης: Σκρέκας: Οι επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σκούτερ, ποδήλατα
Έτσι, τους τελευταίους μήνες η βιομηχανία μεταφοράς αυτοκινήτων έχει εντείνει τις προσπάθειες άσκησης πίεσης στους βουλευτές που συμμετέχουν σε βασικές επιτροπές καθώς και σε αξιωματούχους των υπουργείων Μεταφορών και Εμπορίου καθώς και του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου του Λευκού Οίκου.
Έχουν υποστηρίξει την υπόθεσή τους σε προσωπικές συναντήσεις, επιστολές και στρογγυλά τραπέζια. Ωστόσο, η κίνηση αυτή βρίσκει σθεναρή αντίδραση από τους αντιπάλους τους στον κλάδο των εμπορευματικών σιδηροδρόμων και από ειδικούς σε θέματα ασφάλειας, οι οποίοι προειδοποιούν ότι τα βαρύτερα οχήματα είναι πιο δύσκολο να σταματήσουν, είναι πιο εύκολο να ανατραπούν και έχουν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη φθορά στους δρόμους και τις γέφυρες.
Ποιος αποφασίζει
Το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών αρνήθηκε να ξεκαθαρίσει αν υποστηρίζει ή αντιτίθεται στην άρση των ορίων βάρους για τους μεταφορείς αυτοκινήτων, σημειώνοντας ότι η τελική απόφαση ανήκει στο Κογκρέσο
Οι επιτροπές του Κογκρέσου που εποπτεύουν τις μεταφορές δήλωσαν, σύμφωνα με το Reuters, ότι δεν έχουν ακόμη λάβει θέση επί του θέματος.
Latest News
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων