Έναν παράδοξο «πόλεμο» έχει πυροδοτήσει στις ΗΠΑ η έκρηξη της πώλησης ηλεκτρικών οχημάτων. Καθώς τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα είναι πολύ πιο βαριά από τα συνηθισμένα ΙΧ, οι εταιρείες μεταφοράς πιέζουν την κυβέρνηση Μπάιντεν να αυξήσει τα όρια βάρους στους αυτοκινητόδρομους των ΗΠΑ, ώστε να καταστεί δυνατή η μεταφορά περισσότερων οχημάτων.

Πρόκειται όμως για μια πρόταση που βρίσκει κάθετα αντίθετη τη σιδηροδρομική βιομηχανία, καθώς και όσους τάσσονται υπέρ της αυστηρής εφαρμογής των κανόνων ασφαλείας, με τους τελευταίους να τονίζουν ότι τα πιο βαριά φορτία είναι πολύ πιο επικίνδυνα.

Το πρόβλημα

Όπως μεταδίδει το Reuters, ακόμη και πριν από την πρόσφατη έξαρση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους των ΗΠΑ μεταφέρονταν πολύ πιο βαριά φορτία σε σχέση με τα τελευταία 40 χρόνια.

Όμως η έλευση των ηλεκτρικών οχημάτων θέτει ένα νέο ζήτημα καθώς, με τις βαριές μπαταρίες τους, ζυγίζουν σημαντικά περισσότερο από τα οχήματα που κινούνται σήμερα στους δρόμους. Και μπορεί σήμερα να αποτελούν λιγότερο από το 1% των αυτοκινήτων στους δρόμους των ΗΠΑ, όμως ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν θέλει τα ηλεκτρικά οχήματα να φτάσουν το ήμισυ των πωλήσεων οχημάτων μέχρι το 2030.

Οι εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων διακινούν χιλιάδες αυτοκίνητα κάθε μέρα από τους χώρους στάθμευσης των εργοστασίων, τα λιμάνια και τις σιδηροδρομικές αποβάθρες στις αντιπροσωπείες, συχνά χρησιμοποιώντας ανοιχτά διώροφα ρυμουλκούμενα. Όμως αν δεν αυξηθούν τα εδώ και δεκαετίες ισχύοντα όρια βάρους στους δρόμους των ΗΠΑ, οι παραδόσεις οχημάτων ενδέχεται να επιβραδυνθούν και το κόστος να αυξηθεί, θέτοντας σε κίνδυνο το ιστορικό στοίχημα για τα οχήματα μηδενικών εκπομπών.

Οι κίνδυνοι

Τα μεμονωμένα ρυμουλκούμενα περιορίζονται επί του παρόντος από τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφάλειας αυτοκινητοδρόμων που χρονολογούνται από το 1975 σε 80.000 κιλά μικτού βάρους οχήματος.

Έτσι, τους τελευταίους μήνες η βιομηχανία μεταφοράς αυτοκινήτων έχει εντείνει τις προσπάθειες άσκησης πίεσης στους βουλευτές που συμμετέχουν σε βασικές επιτροπές καθώς και σε αξιωματούχους των υπουργείων Μεταφορών και Εμπορίου καθώς και του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου του Λευκού Οίκου.

Έχουν υποστηρίξει την υπόθεσή τους σε προσωπικές συναντήσεις, επιστολές και στρογγυλά τραπέζια. Ωστόσο, η κίνηση αυτή βρίσκει σθεναρή αντίδραση από τους αντιπάλους τους στον κλάδο των εμπορευματικών σιδηροδρόμων και από ειδικούς σε θέματα ασφάλειας, οι οποίοι προειδοποιούν ότι τα βαρύτερα οχήματα είναι πιο δύσκολο να σταματήσουν, είναι πιο εύκολο να ανατραπούν και έχουν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη φθορά στους δρόμους και τις γέφυρες.

Ποιος αποφασίζει

Το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών αρνήθηκε να ξεκαθαρίσει αν υποστηρίζει ή αντιτίθεται στην άρση των ορίων βάρους για τους μεταφορείς αυτοκινήτων, σημειώνοντας ότι η τελική απόφαση ανήκει στο Κογκρέσο

Οι επιτροπές του Κογκρέσου που εποπτεύουν τις μεταφορές δήλωσαν, σύμφωνα με το Reuters, ότι δεν έχουν ακόμη λάβει θέση επί του θέματος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Τζούρος (Πειραιώς): Βασικός χρηματοδότης των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας οι τράπεζες
Green |

Τζούρος (Πειραιώς): Οι τράπεζες βασικός χρηματοδότης των επενδύσεων ΑΠΕ

Η χρηματοδότηση σε ΑΠΕ αντιστοιχεί στο 8% περίπου του χαρτοφυλακίου εξυπηρετούμενων δανείων των ελληνικών τραπεζών, τόνισε ο Ανώτερος Γενικός Διευθυντής, Επικεφαλής Corporate & Investment Banking της Τράπεζας Πειραιώς