Επί εννιά ολόκληρα χρόνια οι αρχές της Νιγηρίας δεν είχαν πάρει «μυρωδιά» για την ύπαρξη παράνομου υποθαλάσσιου αγωγού που συνδεόταν με τερματικό σταθμό εξαγωγής πετρελαίου της χώρας, μέσω του οποίου κύκλωμα λαθρεμπόρων έκλεβε τεράστιες ποσότητες πετρελαίου.
Η παράνομη αυτή σύνδεση λειτουργούσε απαρατήρητη για εννέα χρόνια, όπως παραδέχτηκε ο επικεφαλής της κρατικής εταιρείας πετρελαίου NNPC, Μελέ Κιαρί. Η σύνδεση, μήκους 4 χιλιομέτρων, από τον εξαγωγικό τερματικό σταθμό Forcados, ο οποίος συνήθως εξάγει περίπου 250.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα μέσω θάλασσας, βρέθηκε κατά τη διάρκεια επιχείρησης αποτροπής κλοπών από τον αγωγό, τις τελευταίες έξι εβδομάδες, δήλωσε ο επικεφαλής της NNPC.
Διαβάστε επίσης – Πετρέλαιο: Πώς σχολιάζει η αγορά τη μεγάλη μείωση της παραγωγής από τον ΟΠΕΚ+
«Η κλοπή πετρελαίου στη χώρα συνεχίζεται για περισσότερα από 22 χρόνια, αλλά η διάσταση και ο ρυθμός που έλαβε τα τελευταία χρόνια είναι άνευ προηγουμένου», δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείες πετρελαίου της Νιγηρίας.
Διαβάστε επίσης – ΟΠΕΚ: Αμετάβλητες οι προβλέψεις για ισχυρή ζήτηση στο πετρέλαιο
Ασυνήθιστη μέθοδος κλοπής
Οι κλέφτες πετρελαίου στοχεύουν συνήθως χερσαίους αγωγούς αλλά η κατασκευή παράνομης γραμμής στον ωκεανό είναι πολύ ασυνήθιστη και υποδηλώνει μια πιο περίπλοκη κλοπής.
Η εταιρεία Forcados SPDC, τοπική θυγατρική της Shell, δεν σχολίασε το γεγονός στο Reuters.
Η Νιγηρία, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα πετρελαίου της Αφρικής, χάνει πιθανά έσοδα από περίπου 600.000 βαρέλια αργού ημερησίως, δήλωσε ο Κιαρί, είτε μέσω άμεσης κλοπής είτε μέσω της αδρανοποίησης ορισμένων κοιτασμάτων στην οποία καταφεύγουν οι εταιρείες πετρελαίου προκειμένου να μην τροφοδοτούν αγωγούς που χρησιμοποιούνται από κλέφτες.
Ιστορικό χαμηλό στις εξαγωγές
Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου μειώθηκαν κάτω από το 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως τον Αύγουστο για πρώτη φορά τουλάχιστον από το 1990, με αποτέλεσμα η Νιγηρία να αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα σε ρευστότητα.
Οι φορτώσεις στον συγκεκριμένο τερματικό σταθμό έχουν σταματήσει αφού διαπιστώθηκε διαρροή από υποθαλάσσιο αγωγό στις 17 Ιουλίου. Η Shell δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι αναμένει να επαναληφθούν οι φορτώσεις το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου.
Latest News
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία