
Το 2022 αποτέλεσε χρονιά ορόσημο για πολλούς τομείς της ναυτιλίας, με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα LNG Carriers να μονοπωλούν το ενδιαφέρον. Ωστόσο, τα πλοία μεταφοράς οχημάτων (Car Carriers) κινούνται σε νέα υψηλά, με αναλυτές να προβλέπουν σταθερή αγορά και το 2023.
Η αγορά των εταιρειών μεταφοράς αυτοκινήτων πάτησε «γκάζι» στα μέσα Αυγούστου, καθώς η Nissan επέκτεινε το συμβόλαιο των 100.000 δολαρίων ημερησίως με το πλοίο «Lake Geneva», χωρητικότητας 6.178 ceu. Οι αναλυτές της VesselsValue, περιέγραψαν την κίνηση αυτή ως «ένα ρεκόρ που θέτει υψηλότερα τον πήχη σε μια ανοδική αγορά, μετά από χρόνια υποεπενδύσεων».
Διαβάστε επίσης: Ρεκόρ στις παραδόσεις νεότευκτων
Πιθανά τα 150.000 δολάρια
Πολλές πηγές αναφέρουν τώρα το ενδεχόμενο οι ναύλοι στα Car Carriers να ξεπεράσουν τα 120.000 δολάρια την ημέρα. «Με λίγα λόγια, γινόμαστε μάρτυρες της μεγαλύτερης ανοδικής πορείας στην ιστορία του κλάδου, η οποία δεν δείχνει εμφανή σημάδια χαλάρωσης», ανέφερε η VesselsValue.
Ενώ οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν αντίθετους ανέμους, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα αυξάνεται στα ύψη και στο πλαίσιο αυτό VesselsValue προβλέπει ναύλους κατά μέσο όρο 125.000 δολάρια την ημέρα για τις εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων το 2023, με υψηλά στα 150.000 δολάρια να θεωρούνται πιθανά.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα