Για τον αυξανόμενο κίνδυνο παγκόσμιας ύφεσης προειδοποίησαν ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας, Ντέιβιντ Μάλπας, και η γενική διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα.

Καθώς οι προηγμένες οικονομίες επιβραδύνουν και ο πληθωρισμός εκτοξεύεται, η Federal Reserve «αναγκάζεται» στη συνέχιση της αύξησης των βασικών επιτοκίων, οδηγώντας στην περαιτέρω πίεση του δημόσιου χρέους στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο των δύο Οργανισμών η κ. Γκεοργκίεβα τόνισε ότι το αυξημένο κόστος δανεισμού «αρχίζει πραγματικά να δαγκώνει», την ώρα που η αγορά εργασίας στις ΗΠΑ χάνει τη δυναμική της.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το ΔΝΤ εκτιμά ότι περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας οικονομίας θα δει τουλάχιστον δύο διαδοχικά τρίμηνα συρρίκνωσης φέτος και το επόμενο έτος, ενώ υπολογίζει ότι μέχρι το 2026 θα έχουν χαθεί 4 τρισεκατομμύρια δολάρια από την παγκόσμια οικονομία.

«Αν δεν κάνουμε αρκετά, θα βρεθούμε σε μπελάδες»

Επιπλέον, όπως σημείωσε η κ. Γκεοργκίεβα, οι υπεύθυνοι χάραξης νομισματικής πολιτικής δεν μπορούν να αφήσουν τον πληθωρισμό να καταλήξει ως «ανεξέλεγκτο τρένο». «Αν δεν κάνουμε αρκετά, θα βρεθούμε σε μπελάδες», τόνισε χαρακτηριστικά.

Η ίδια συμπλήρωσε ότι η δημοσιονομική στήριξη θα πρέπει να είναι καλά στοχευμένη, ώστε να μην τροφοδοτεί τον πληθωρισμό και ότι ο κόσμος πρέπει να βοηθήσει τις αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες οικονομίες που πλήττονται ιδιαίτερα από τη σύσφιξη των οικονομικών πολιτικών.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας προειδοποίησε ότι υπάρχει «πραγματικός κίνδυνος» μιας παγκόσμιας ύφεσης το επόμενο έτος. Η ισχύς του δολαρίου αποδυναμώνει τα νομίσματα των αναπτυσσόμενων χωρών, αυξάνοντας το χρέος τους σε «επαχθή» επίπεδα, είπε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Boeing: Πολύ μεγάλη για να αποτύχει
Διεθνή |

Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus

Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως