Το παρθενικό του ταξίδι πραγματοποιεί σήμερα το απόγευμα από τη Θεσσαλονίκη για την Σμύρνη το επιβατηγό οχηματαγωγό Smyrna di Levante. Εγκαινιάζει μια γραμμή που δεν ενώνει μόνο δυο ιστορικές πόλεις αλλά την Ευρώπη με την Ασία όπως είπε και ο κ. Γιώργος Θεοδόσης επικεφαλής της πλοιοκτήτριας εταιρείας Levante Ferries στην τελετή αγιασμού του πλοίου την προηγούμενη Παρασκευή στον Πειραιά.
Στην αρχή ήταν μια κουβέντα από αυτές που δεν της δίνεις πολύ σημασία όταν τις πρωτοακούς. Ένας ψίθυρος. Σιγά-σιγά η σκέψη μεταλλάχθηκε σε ιδέα, με την μελέτη και την έρευνα έγινε όραμα. Το όραμα μετεξελίχθηκε σε στόχο που ωρίμασε ενηλικιώθηκε και σήμερα μετά από πολλές συνεχείς και ακούραστες προσπάθειες ο στόχος αυτός έγινε πραγματικότητα, τόνισε ο κ. Θεοδόσης αναφερόμενος «στη γραμμή φιλίας Θεσσαλονίκης Σμύρνης», όπως χαρακτήρισε το δρομολόγιο διάρκειας 14 ωρών, που θα εξυπηρετεί το Smyrna Di Levante.
Ο κ. Θεοδόσης υπογράμμισε ακόμη ότι «η γέφυρα που χτίζει η Levante Ferries. θα φέρει τους δυο γειτονικούς λαούς πιο κοντά, θα γνωριστούν καλύτερα, επιφέροντας σημαντικά οφέλη στην ανάπτυξη των διμερών σχέσεων του εμπορίου και του τουρισμού».
Διαβάστε επίσης – ΠΝΟ: Αντιδρά για τη σύνθεση του «Smyrna di Levante»
Δρομολόγια
Σημειώνεται πως το πλοίο θα αναχωρεί από Θεσσαλονίκη κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή στις 19:00, με άφιξη στη Σμύρνη την επόμενη ημέρα στις 09:00, ενώ από τη Σμύρνη θα αναχωρεί κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή στις 19:00, με άφιξη στη Θεσσαλονίκη την επομένη στις 09:00. Η τιμή του εισιτηρίου είναι 81 ευρώ (κατάστρωμα) ενώ στο αεροπορικό κάθισμα ανεβαίνει στα 95 ευρώ και στις καμπίνες ξεκινάει από 120 ευρώ το άτομο (τετράκλινη εσωτερική) μέχρι 220 ευρώ ανά άτομο ενώ η μονόκλινη φτάνει τα 440 ευρώ, με την επιστροφή να ισχύουν εκπτώσεις. Ο ναύλος για το ΙΧ είναι 120 ευρώ ενώ μειώνεται στην επιστροφή.
«Ελληνική σημαία»
Το πλοίο με ελληνική σημαία έχει μήκος 158,42 μέτρα, πλάτος 21,60 μέτρα και μέγιστο βύθισμα 5,719 μέτρα. Η μέγιστη ταχύτητα του είναι 20 κόμβοι και η υπηρεσιακή 18 κόμβοι ενώ έχει την ικανότητα μεταφοράς 948 επιβατών με τετράκλινες, δίκλινες καμπίνες και καθίσματα αεροπορικού τύπου/ Επίσης έχει μεταφορική ικανότητα 1.000 lane meters για φορτηγά και 300 ΙΧ αυτοκινήτων.
To Smirna Di Levante που ξεκινάει τα δρομολόγια του σε μία ιδιαίτερα ευαίσθητη περίοδο για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, δεν συνδέει όμως μόνο την Ελλάδα με την Τουρκία, αλλά και την Ευρώπη με την Ασία. Έτσι θα εξυπηρετηθούν επιβάτες και φορτία προς την Ευρώπη, τα Βαλκάνια αλλά και αντίστροφα, με την αξιοποίηση και της Εγνατίας. Πολλά φορτηγά μέσω αυτής της σύνδεσης θα μπορούν να φτάνουν μέχρι το Μπάρι και την Αγκώνα εύκολα και ξεκούραστα, με ένα μόνο εισιτήριο.
Η εταιρεία φιλοδοξεί να αποδείξει ότι η χρήση του πλοίου κυρίως για τα φορτηγά είναι πολύ πιο αξιόπιστη και συμφέρουσα λύση από την οδική διαδρομή η οποία περιλαμβάνει και τα σύνορα Ελλάδας Τουρκίας του Κήπους του Έβρου. Παράγοντες της ακτοπλοΐας ανέφεραν στα ΝΕΑ ότι πρόκειται για ένα στοίχημα που θα το παρακολουθήσουν όλοι με ενδιαφέρον
Στην τελετή του Αγιασμού μίλησαν ακόμη ο υφυπουργός Ναυτιλίας Κώστας Κατσαφάδος και ο πρώην υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Αβραμόπουλος.
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Κατσαφάδος δήλωσε, μεταξύ άλλων ότι «σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες και ευαίσθητες στιγμές τις οποίες ζούμε εμείς απλώνουμε χέρι φιλίας, εμείς προσπαθούμε να χτίσουμε και να δημιουργήσουμε γέφυρες, γιατί οι λαοί δεν έχουν προβλήματα. Αυτά που μας ενώνουν είναι πολύ περισσότερα από όσα μας χωρίζουν». Ο κ. Κατσαφάδος αναφέρθηκε και στην περιβαλλοντική διάσταση του εγχειρήματος σημειώνοντας ότι ενώ όλες αυτές οι μεταφορές θα πήγαιναν μέσω Κωνσταντινούπολης και Έβρου για τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, πλέον αυτή η διαδρομή θα γίνεται ακτοπλοϊκά και ευχήθηκε το εγχείρημα αυτό να βρει και άλλους μιμητές.
Ο κ. Αβραμόπουλος από την πλευρά του μιλώντας ως “επίτιμος δημότης Ζακύνθου” :υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι η δρομολόγηση του πλοίου έρχεται σε μια δύσκολη συγκυρία πραγματικά, αλλά είναι και ένα μήνυμα που στέλνει η Ελληνική Επιχειρηματικότητα και μέσω αυτής ο Ελληνικός λαός προς τους γείτονες μας γιατί όπως πολύ σωστά ελέχθη οι διαφορές μπορούν να ξεπεραστούν φτάνει μόνο να υπάρχει καλή πίστη, διάθεση συνεννόησης και βεβαίως να συναντιλαμβανόμαστε το ίδιο τι σημαίνει, ειρήνη, σταθερότητα και ασφάλεια στην περιοχή»
Η πλοιοκτήτρια του Smyrna Di Levante η Levante Ferries ιδρύθηκε το 2014 από τον ζακυνθινό στην καταγωγή επιχειρηματία Γιώργο Θεοδόση και δραστηριοποιήθηκε αρχικά στο Ιόνιο Πέλαγος και ειδικότερα η θαλάσσια ζώνη Πάτρας – Κυλλήνης – Ζακύνθου – Κεφαλονιάς – Ιθάκης, ενώ πλέον έχει «ανοίξει πανιά» και στο Αιγαίο, με τη νέα σύνδεση Σμύρνης – Θεσσαλονίκης.
Διαθέτει ένα στόλο από έξι πλοία εκ των οποίων τα πέντε εν λειτουργία ενώ το έκτο το Contessa di Levante, αποκτήθηκε πρόσφατα και μετασκευάζεται αυτή τη στιγμή.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών