
Για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στον τηλεοπτικό σταθμό Mega και στην εκπομπή «Κοινωνία ώρα Mega», με τον κ. Ιορδάνη Χασαπόπουλο και την κ. Ανθή Βούλγαρη.
«Συνδέουμε το λιμάνι με το αεροδρόμιο. Φανταστείτε πόσο απλό θα είναι για κάποιον ξένο τουρίστα ή για έναν Έλληνα ταξιδιώτη, που έρχεται στο Ελευθέριος Βενιζέλος και θέλει να πάει στον Πειραιά, σε 55 λεπτά, κατευθείαν στο μεγάλο λιμάνι», σχολίασε ο κ. Καραμανλής.
Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης στα εγκαίνια στο Μετρό: «Ο Πειραιάς αλλάζει και το πρώτο λιμάνι της χώρας αποκτά τη θέση που του αξίζει»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι με την επέκταση του Μετρό: «Πρώτα από όλα, ο Πειραιάς μία πόλη και αυτή πολύ κορεσμένη από κίνηση και πολύ προβληματική τους καλοκαιρινούς μήνες, γίνεται πια μία πόλη πιο ανθρώπινη, με ένα μέσο πιο μοντέρνο, βιώσιμο καθαρό».
Δεύτερον, υπογράμμισε πόσο εντυπωσιακός είναι ειδικά ο σταθμός στο Δημοτικό Θέατρο, όπου οι ειδικοί επιστήμονες του Υπουργείου Πολιτισμού και οι αρχιτέκτονες της Αττικό Μετρό, με μία αρμονική συνεργασία, έχουν αναδείξει τα εντυπωσιακά αρχαιολογικά ευρήματα.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το βοτσαλωτό δάπεδο, που βρέθηκε κατά την κατασκευή του σταθμού, αποσπάστηκε, συντηρήθηκε και επανατοποθετήθηκε. Επίσης αναδείχθηκε και το υδρευτικό σύστημα του αρχαίου Πειραιά, το οποίο είναι επισκέψιμο, χωρίς να χρειαστεί να αγοράσει κανείς εισιτήριο, καθώς βρίσκεται στην είσοδο του σταθμού.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι με τους συνολικά έξι σταθμούς της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά, καθώς είχαν παραδοθεί το 2020 και οι τρεις σταθμοί σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια, θα χρησιμοποιούν το Μετρό πάνω από 130.000 επιβάτες.
Αναφέρθηκε επίσης στα άλλα έργα, που θα αντιμετωπίσουν το κυκλοφοριακό ζήτημα στο Λεκανοπέδιο, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, αλλά και τα απαραίτητα οδικά έργα, όπως η επέκταση της λεωφόρου Κύμης, η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως, η επέκταση στη Ραφήνα.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι στόχος της Κυβέρνησης είναι να συνεχιστεί η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, έτσι ώστε το 33% με 35% των μετακινήσεων του πληθυσμού να γίνεται με αστικές συγκοινωνίες.
«Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αυξήσαμε το στόλο των λεωφορείων, κάναμε προσλήψεις, μειώσαμε το εισιτήριο. Έχει γίνει μία πολύ σοβαρή και μεθοδική δουλειά. Χρειάζεται συνεχώς βελτίωση, διότι η καθημερινότητα των πολιτών πλέον έχει τεράστιες απαιτήσεις», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ανέφερε επίσης ότι, πλέον, σχεδόν το 72% των χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα έχουν μηνιαίες ή εβδομαδιαίες κάρτες με πολύ μεγάλες εκπτώσεις.
Εμείς δεν πρόκειται να εγκαινιάσουμε μουσαμάδες. Περίτρανη απόδειξη ήταν και αυτό που κάναμε χθες
Όσον αφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής τόνισε: «Εμείς δεν πρόκειται να εγκαινιάσουμε μουσαμάδες. Δεν πρόκειται να κάνουμε φιέστες χωρίς αντίκρισμα, όπως γινόταν στο παρελθόν. Περίτρανη απόδειξη ήταν και αυτό που κάναμε χθες. Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, εγκαινίασε τους τρεις σταθμούς και μία ώρα μετά δόθηκαν στην κυκλοφορία».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκτίμησε επίσης ότι: «Αυτό που δείξαμε χθες στον Πειραιά, στην ουσία αποδεικνύει ότι μπορούμε να έχουμε και Μετρό και αρχαία». Υπενθύμισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης βάσει του χρονοδιαγράμματος θα δοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2023 και σημείωσε ότι πλέον φεύγουν οι λαμαρίνες από τα εργοτάξια και αποδίδονται οι πλατείες πίσω στους Θεσσαλονικείς, μετά από 15 χρόνια.
«Εμείς φιέστες δεν θα κάνουμε. Σήμερα που μιλάμε γίνονται δρομολόγια δοκιμαστικά σε όλο το μήκος του υπογείου σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη. Είδατε κανένα από τα κυβερνητικά στελέχη να κάνουν τις γελοιότητες που γινόντουσαν παλιά;», σχολίασε.
«Το 2019 είχαμε 232 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα, με τη σύμπραξη του ιδιωτικού τομέα, φτάσαμε στα 440. Είναι αρκετά; Όχι, δεν είναι αρκετά. Συνεχώς κάνουμε προσπάθεια να ενισχύσουμε τους στόλους. Αλλά ο στόλος της Θεσσαλονίκης δεν έχει καμία σχέση με αυτό που συνέβαινε πριν από τρία χρόνια», ανέφερε επίσης ο κ. Καραμανλής.
Σεβόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει κάνει πάνω από 1.500 προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες. «Δεν πρέπει να βλέπουμε πλέον τον ιδιώτη ως μπαμπούλα. Εμείς σεβόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εκεί που υπάρχουν ελλείψεις δεν θα συνεργαστούμε με τον ιδιωτικό τομέα. Έχουμε δώσει συγκοινωνιακό έργο περίπου στο 20% των δρομολογίων και αυτό είναι κάτι το οποίο έχει αποδείξει ότι πάει πολύ καλά. Αυτό λένε οι ίδιοι οι επιβάτες», ανέφερε και πρόσθεσε: «Πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν ζούμε στο 1980, ούτε στο 1970 και κάνουμε ό,τι γίνεται σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Ενώνουμε δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα».
Για το leasing, δηλαδή την εκμίσθωση οχημάτων, σημείωσε πως είναι κάτι που κάνουν όλοι οι φορείς αστικών συγκοινωνιών σε όλο τον κόσμο. «Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο δημιουργούνται αντιδράσεις», δήλωσε.
Τόνισε ότι ο ΗΣΑΠ θα έπρεπε να είχε εξαγγείλει νωρίτερα την αυριανή απεργία και προανήγγειλε δικαστική προσφυγή, εκτιμώντας ότι καθώς ο νόμος είναι σαφέστατος, κατά πάσα πιθανότητα η απεργία αυτή θα κριθεί παράνομη και καταχρηστική.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε τέλος ότι το Πάτρα – Πύργος βρίσκεται σε φάση υλοποίησης και θα είναι έτοιμο σε 36 μήνες. Συγκεκριμένα το μεγαλύτερο κομμάτι του νέου δρόμου θα δοθεί στην κυκλοφορία το 2024 και το υπόλοιπο το 2025.


Latest News

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο