![LNG Carriers: Τι οδηγεί τις τιμές των ναύλων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/LNG-768x480-1.jpg)
Στα 450.000 δολ. την ημέρα φτάνουν πλέον οι ημερήσιοι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) που δραστηριοποιούνται την spot αγορά, καθώς τα προβλήματα εφοδιασμού από τη Ρωσία αυξάνονται. Σύντομα αναμένεται να ξεπεράσουν και τα 500.000 δολ. την ημέρα, ενώ δεν λείπουν και εκτιμήσεις των Clarkson’s ότι μπορεί κάποια στιγμή να αγγίξουν και το 1 εκατ. δολ. την ημέρα.
Οι τιμές στη spot αγορά για τα LNG Carriers είναι στα 450.000 δολ. αυτή την εβδομάδα, καταγράφοντας εξαπλάσια αύξηση από την αρχή του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με το Baltic Exchange, αναφέρει η «Wall Street Journal» (WSJ). Οι ναυλομεσίτες αναμένουν ότι οι ημερήσιες τιμές κατά μήκος των κύριων εμπορικών οδών, συμπεριλαμβανομένης αυτής από το Τέξας προς τη Βόρεια Ευρώπη, θα ανέλθουν στα 500.000 δολάρια την ημέρα αυτόν τον μήνα, καθώς η ζήτηση για ναύλωση πλοίων παραμένει υψηλή.
Διαβάστε επίσης: Έσοδα ρεκόρ για τα πλοία μεταφοράς LNG
Την ίδια ώρα ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal σε ανάλυσή του εκτιμά ότι η παγκόσμια προσφορά LNG πιθανότατα θα σημειώσει μικρή αύξηση σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια αυτού του χειμώνα κατά περίπου 2 έως 4 εκατομμύρια τόνους ή 3%, παρά τις καθυστερήσεις στην επανεκκίνηση του τερματικού σταθμού Freeport LNG, τον περιορισμό των εξαγωγών της Αυστραλίας, των διαταραχών στον αγωγό Trans Niger και τα ζητήματα εφοδιασμού στην Αίγυπτο. Στο μεταξύ τα φορτωμένα με LNG πλοία αντιμετωπίζουν σημαντικές καθυστερήσεις για να ξεφορτώσουν φορτία στα τερματικά της Ευρώπης. Οι καθυστερήσεις είναι αποτέλεσμα της αύξησης του όγκου παραδόσεων τους τελευταίους μήνες και της ύπαρξης μικρού αριθμού λιμανιών εξοπλισμένων με ειδικούς τερματικούς σταθμούς που μπορούν να μετατρέψουν το LNG ξανά σε αέρια κατάσταση, σύμφωνα με τους πλοιοκτήτες. Ολα τα διαθέσιμα πλοία είναι ναυλωμένα, καθώς κάθε έμπορος LNG έχει στο χαρτοφυλάκιό του και LNG Carriers, σημειώνει στη «WSJ» ο Omar Nokta, επικεφαλής του τμήματος ναυτιλίας του οίκου αναλύσεων Jefferies. Ορισμένοι έμποροι φυσικού αερίου αναστέλλουν τις παραδόσεις του φορτίου καθώς αυτά τα φορτία δεν έχουν κλειστεί σε μια «φιξαρισμένη» τιμή, αυξάνοντας σημαντικά τη χρήση των πλοίων ως βραχυπρόθεσμων αποθηκών LNG, δηλώνει στη «WSJ» ο Γεράσιμος Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners. Ετσι, συνεχίζει, «αν οι τιμές του φυσικού αερίου αυξηθούν, το παραδοθέν φορτίο LNG μπορεί να αξίζει μερικά εκατομμύρια περισσότερα και μπορεί να καταλήξει σε διαφορετικό πελάτη που θα πληρώσει την υψηλότερη τιμή».
Η «WSJ» υπενθυμίζει ότι η Capital Product Partners διαχειρίζεται έξι LNG Carriers, ενώ έχει άλλα οκτώ υπό παραγγελία. Τα πλοία είναι ναυλωμένα σε εξαγωγείς φυσικού αερίου όπως η Cheniere Energy Inc. και εμπόρους όπως η BP PLC και η γαλλική εταιρεία κοινής ωφέλειας Engie SA. Επίσης τα πλοία της Capital Product παραλαμβάνουν LNG από το Sabine Pass στο Port Arthur του Τέξας μεταξύ άλλων, για μεταφορά σε πελάτες κυρίως στην Ευρώπη.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση