Στα 450.000 δολ. την ημέρα φτάνουν πλέον οι ημερήσιοι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) που δραστηριοποιούνται την spot αγορά, καθώς τα προβλήματα εφοδιασμού από τη Ρωσία αυξάνονται. Σύντομα αναμένεται να ξεπεράσουν και τα 500.000 δολ. την ημέρα, ενώ δεν λείπουν και εκτιμήσεις των Clarkson’s ότι μπορεί κάποια στιγμή να αγγίξουν και το 1 εκατ. δολ. την ημέρα.
Οι τιμές στη spot αγορά για τα LNG Carriers είναι στα 450.000 δολ. αυτή την εβδομάδα, καταγράφοντας εξαπλάσια αύξηση από την αρχή του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με το Baltic Exchange, αναφέρει η «Wall Street Journal» (WSJ). Οι ναυλομεσίτες αναμένουν ότι οι ημερήσιες τιμές κατά μήκος των κύριων εμπορικών οδών, συμπεριλαμβανομένης αυτής από το Τέξας προς τη Βόρεια Ευρώπη, θα ανέλθουν στα 500.000 δολάρια την ημέρα αυτόν τον μήνα, καθώς η ζήτηση για ναύλωση πλοίων παραμένει υψηλή.
Διαβάστε επίσης: Έσοδα ρεκόρ για τα πλοία μεταφοράς LNG
Την ίδια ώρα ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal σε ανάλυσή του εκτιμά ότι η παγκόσμια προσφορά LNG πιθανότατα θα σημειώσει μικρή αύξηση σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια αυτού του χειμώνα κατά περίπου 2 έως 4 εκατομμύρια τόνους ή 3%, παρά τις καθυστερήσεις στην επανεκκίνηση του τερματικού σταθμού Freeport LNG, τον περιορισμό των εξαγωγών της Αυστραλίας, των διαταραχών στον αγωγό Trans Niger και τα ζητήματα εφοδιασμού στην Αίγυπτο. Στο μεταξύ τα φορτωμένα με LNG πλοία αντιμετωπίζουν σημαντικές καθυστερήσεις για να ξεφορτώσουν φορτία στα τερματικά της Ευρώπης. Οι καθυστερήσεις είναι αποτέλεσμα της αύξησης του όγκου παραδόσεων τους τελευταίους μήνες και της ύπαρξης μικρού αριθμού λιμανιών εξοπλισμένων με ειδικούς τερματικούς σταθμούς που μπορούν να μετατρέψουν το LNG ξανά σε αέρια κατάσταση, σύμφωνα με τους πλοιοκτήτες. Ολα τα διαθέσιμα πλοία είναι ναυλωμένα, καθώς κάθε έμπορος LNG έχει στο χαρτοφυλάκιό του και LNG Carriers, σημειώνει στη «WSJ» ο Omar Nokta, επικεφαλής του τμήματος ναυτιλίας του οίκου αναλύσεων Jefferies. Ορισμένοι έμποροι φυσικού αερίου αναστέλλουν τις παραδόσεις του φορτίου καθώς αυτά τα φορτία δεν έχουν κλειστεί σε μια «φιξαρισμένη» τιμή, αυξάνοντας σημαντικά τη χρήση των πλοίων ως βραχυπρόθεσμων αποθηκών LNG, δηλώνει στη «WSJ» ο Γεράσιμος Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners. Ετσι, συνεχίζει, «αν οι τιμές του φυσικού αερίου αυξηθούν, το παραδοθέν φορτίο LNG μπορεί να αξίζει μερικά εκατομμύρια περισσότερα και μπορεί να καταλήξει σε διαφορετικό πελάτη που θα πληρώσει την υψηλότερη τιμή».
Η «WSJ» υπενθυμίζει ότι η Capital Product Partners διαχειρίζεται έξι LNG Carriers, ενώ έχει άλλα οκτώ υπό παραγγελία. Τα πλοία είναι ναυλωμένα σε εξαγωγείς φυσικού αερίου όπως η Cheniere Energy Inc. και εμπόρους όπως η BP PLC και η γαλλική εταιρεία κοινής ωφέλειας Engie SA. Επίσης τα πλοία της Capital Product παραλαμβάνουν LNG από το Sabine Pass στο Port Arthur του Τέξας μεταξύ άλλων, για μεταφορά σε πελάτες κυρίως στην Ευρώπη.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών