Οι ναύλοι των LNG Carriers «χτυπούν» τα 450.000 δολάρια την ημέρα καθώς η Ρωσία διακόπτει τον εφοδιασμό με καύσιμα
Τα πλοία που μεταφέρουν LNG «πιάνουν» τιμές ρεκόρ με τη ζήτηση να αυξάνεται σε Ασία και Ευρώπη
Ρεκόρ ανόδου καταγράφουν οι ναύλοι στα LNG Carriers, με τις τιμές να αυξάνονται περαιτέρω καθώς πλησιάζει ο χειμώνας, λόγω αυξημένης ζήτησης.
Οι τιμές στην spot αγορά για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ανέρχονται αυτή την εβδομάδα στα 450.000 δολάρια ανά ημέρα, αύξηση έξι φορές μεγαλύτερη από τις τιμές που καταγράφονταν στις αρχές του 2022, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Baltic Exchange.
Όπως τονίζουν ναυλομεσιτικοί οίκοι, οι ημερήσιες τιμές κατά μήκος των κύριων εμπορικών οδών, συμπεριλαμβανομένης της διαδρομής Τέξας – Βόρειας Ευρώπης, θα ανέλθουν στα 500.000 δολάρια αυτόν τον μήνα, καθώς η ζήτηση παραμένει υψηλή.
Το 2021, οι τιμές κυμαίνονταν από 30.000 έως 300.000 δολάρια ανά ημέρα, ενώ μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τα ρεκόρ έσπασαν το ένα μετά το άλλο. Σημειώνεται πως οι ναύλοι καθορίζονται ανάλογα με τον τύπο του πλοίου, την απόσταση που διανύθηκε και τη διαδρομή, ενώ συνήθως διαμορφώνονται σε εβδομαδιαία βάση.
Τα ποσοστά ρεκόρ για τα πλοία LNG έρχονται σε αντίθεση με την αγορά για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εν μέσω επιβράδυνσης των παγκόσμιων οικονομικών συνθηκών και χαμηλότερης ζήτησης.
Ναυλομεσιτικοί οίκοι και πλοιοκτήτες τονίζουν ότι σχεδόν όλες οι εταιρείες μεταφοράς LNG παγκοσμίως λειτουργούν για να μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο σε πελάτες, η πλειονότητα των οποίων βρίσκεται στην Ασία. Εν τω μεταξύ, οι εξαγωγείς φυσικού αερίου των ΗΠΑ προσθέτουν χωρητικότητα για φορτία προς την Ευρώπη, καθώς η Γηραιά Ηπειρος «μάχεται» για να μειώσει την εξάρτησή της από τις ρωσικές προμήθειες.
Τα φορτωμένα με LNG πλοία αντιμετωπίζουν αναμονή έως και τεσσάρων ημερών για να ξεφορτώσουν φορτία σε ορισμένα λιμάνια της Δυτικής Ευρώπης κατά μήκος της Μεσογείου. Οι καθυστερήσεις είναι αποτέλεσμα της αύξησης του όγκου παραδόσεων τους τελευταίους μήνες και των υποεξοπλισμένων λιμένων με τερματικούς σταθμούς που μπορούν να επαναεριοποιήσουν το LNG, σύμφωνα με τους πλοιοκτήτες.
«Κάθε αγοραστής φυσικού αερίου που θεωρεί τον εαυτό του σοβαρό έχει ενσωματώσει στο χαρτοφυλάκιό του εταιρείες μεταφοράς LNG», δήλωσε ο Omar Nokta, επικεφαλής της έρευνας ναυτιλίας στην επενδυτική τράπεζα Jefferies με έδρα τη Νέα Υόρκη. «Υπάρχει πολύ περιορισμένη χωρητικότητα εκεί έξω και είναι πολύ ακριβή η προμήθεια».
Όλα τα διαθέσιμα πλοία είναι ναυλωμένα, αλλά η αλυσίδα εφοδιασμού απέχει πολύ από το να είναι ομαλή. Περίπου το ήμισυ του στόλου χρησιμοποιείται για πλωτή αποθήκευση, μειώνοντας τους χρόνους παράδοσης και χρεώνοντας περισσότερο στους τελικούς πελάτες, καθώς οι τιμές του φυσικού αερίου συνεχίζουν να αυξάνονται.
«Ορισμένοι έμποροι φυσικού αερίου διατηρούν τα φορτία επειδή δεν υπάρχει σταθερή τιμή σε αυτά», δήλωσε ο Τζέρι Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners με έδρα την Αθήνα. «Εάν οι τιμές του φυσικού αερίου αυξηθούν, το παραδοθέν LNG μπορεί να αξίζει εκατομμύρια δολάρια περισσότερο και μπορεί να καταλήξει σε διαφορετικό πελάτη που θα πληρώσει το υψηλότερο αντίτιμο».
Το LNG παράγεται με ψύξη του φυσικού αερίου στους μείον 260 βαθμούς Φαρενάιτ (μείον 162 βαθμούς Κελσίου), γεγονός που μειώνει τον όγκο του. Ο παγκόσμιος στόλος αποτελείται από περίπου 650 πλοία, με το βιβλίο παραγγελιών για τα επόμενα τρία χρόνια να ανέρχεται σε 285 πλοία, σύμφωνα με την VesselsValue.
Η Capital Product Partners διαχειρίζεται έξι LNG Carriers, ενώ άλλα οκτώ πλοία βρίσκονται υπό παραγγελία. Τα ενεργά LNG Carriers είναι ναυλωμένα σε εξαγωγείς φυσικού αερίου όπως η Cheniere Energy Inc. και εμπόρους όπως η BP PLC και η γαλλική εταιρεία Engie SA. Επιπλέον, η Capital Product Partners παραλαμβάνει υγροποιημένο φυσικό αέριο από το Sabine Pass στο Port Arthur του Τέξας και το μεταφέρει σε πελάτες στην Ισπανία και την Ολλανδία.
Σημειώνεται πως η Cheniere, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας LNG των ΗΠΑ, προσθέτει μια τρίτη αποβάθρα φόρτωσης στην εγκατάσταση Sabine Pass, η οποία θα επιτρέψει σε περισσότερα LNG Carriers να παραλαμβάνουν φορτία.
Οι ΗΠΑ, το Κατάρ και η Αυστραλία είναι οι μεγαλύτεροι εξαγωγείς LNG στον κόσμο. Περίπου το ένα τρίτο πωλείται στην spot αγορά, με την τιμή παράδοσης του φυσικού αερίου στην Ευρώπη και την Ασία να είναι περίπου έξι φορές υψηλότερη κατά μέσο όρο από την τιμή παραγωγής στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τους εμπόρους LNG.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons με έδρα το Λονδίνο ανέφερε αυτόν τον μήνα ότι καθώς πλησιάζει ο χειμώνας οι ναύλοι θα μπορούσαν να ανέλθουν στο 1 εκατομμύριο δολάρια την ημέρα. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι η αγορά θα πρέπει να αρχίσει να ομαλοποιείται μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους, καθώς οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν και τα πλοία που είχαν παραγγελθεί θα τεθούν σε υπηρεσία.
Ωστόσο, οι υψηλότερες θερμοκρασίες ενδέχεται να μην μειώσουν πλήρως τη ζήτηση. Οι εταιρείες ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της ισπανικής Repsol SA και της κρατικής εταιρείας παραγωγής φυσικού αερίου της Ινδίας, Gail (India) Ltd., αναμένουν την παράδοση νέων πλοίων μεταφοράς LNG τα επόμενα χρόνια.
Περίπου 150 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι χωρητικότητας για τη μετατροπή φυσικού αερίου σε LNG θα προστεθούν τα επόμενα τρία χρόνια, με τις ΗΠΑ να παράγουν τα δύο τρίτα του συνόλου. Περίπου το 10% της συνολικής παραγωγής φυσικού αερίου μετατρέπεται σε LNG, έναντι 6% το 2007.
«Με αυτό το είδος ανάπτυξης, το LNG φαίνεται ότι θα είναι ο μεγάλος νικητής της ενεργειακής μετάβασης», είπε ο κ. Nokta. «Εάν το πετρέλαιο μείνει πίσω, το LNG θα είναι αυτό που θα κάνει ένα βήμα μπροστά».
Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου