
Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών βρίσκεται η ανενεργή χωρητικότητα ως ποσοστό του συνολικού στόλου των containerships, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Alphaliner.
Συγκεκριμένα, η υπερπροσφορά χωρητικότητας παραμένει ένα πρόβλημα για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στον απόηχο των τελευταίων προβλέψεων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), για συρρίκνωση της παγκόσμιας οικονομίας.
Στην τελευταία έκθεση της DHL για την αγορά θαλάσσιων μεταφορών επισημαίνεται πως «οι προοπτικές από την πλευρά της ζήτησης συνεχίζουν να αποδυναμώνονται εξαιτίας του πολέμου, του ενεργειακού κόστους, της πολιτικής αστάθειας και του αυξημένου πληθωρισμού, τα οποία επηρεάζουν τις συνολικές καταναλωτικές δαπάνες και συνεπώς τους όγκους του εμπορίου».
Διαβάστε επίσης: Containerships: «Ανώμαλη προσγείωση» εν μέσω φόβων για ύφεση
Περικοπή δρομολογίων και μείωση ταχύτητας
Η Alphaliner ανέφερε ότι οι μεταφορείς προσπαθούν σκληρά να ανακόψουν τη συρρίκνωση του όγκου μεταφορών και την κατάρρευση στους ναύλους με την περικοπή δρομολογίων, την κατάργηση χωρητικότητας και τη μείωση της ταχύτητας, αλλά αυτό είναι μέχρι στιγμής ανεπαρκές για να αντιστραφεί η τάση.
«Αναφορές για πλοία που πλέουν με χωρητικότητα μόνο στο 70-80% στις κύριες εμπορικές οδούς δείχνουν την έκταση του προβλήματος και υποδεικνύουν περαιτέρω αναπόφευκτες μειώσεις χωρητικότητας», ανέφερε η Alphaliner στην τελευταία της εβδομαδιαία έκθεση.
Την ίδια ώρα, αναλυτές της Jefferies τονίζουν πως θα πρέπει να επιταχυνθεί η διάλυση των παλαιότερων πλοίων για να αντιμετωπιστεί ο όγκος ρεκόρ νέας χωρητικότητας που θα εισέλθει στον κλάδο από το επόμενο έτος.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι ναύλοι θα παραμείνουν υπό πίεση και το επόμενο έτος, επηρεάζοντας αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα. Όμως οι εταιρείες απέχουν από την δραματική κατάσταση που αντιμετώπισαν το 2009 όταν το 11% του στόλου ήταν ακινητοποιημένο.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα