Σε «τεντωμένο σχοινί» ισορροπούν στο Κατάρ τα στελέχη της Anheuser-Busch InBev (AB InBev), της πολυεθνικής ποτοποιίας και ζυθοποιίας με έδρα στο Λέουβεν του Βελγίου που έχει εξασφαλίσει ένα συμβόλαιο χορηγίας της Budweiser για το παγκόσμιο κύπελλο που πρόκειται να ξεκινήσει την Κυριακή 20 Νοεμβρίου. Και αυτό γιατί η εταιρεία θα πρέπει να εξασφαλίσει κατά το δυνατόν υψηλότερες πωλήσεις αλκοόλ, χωρίς ωστόσο να έρθει σε αντιπαράθεση με τις αρχές της συντηρητικής ισλαμικής χώρας – και ενώ ταυτόχρονα είναι αναγκασμένη να στήσει μια πολύπλοκη εφοδιαστική αλυσίδα για να φτάσουν τεράστιες ποσότητες μπύρας στη χώρα.

Το «άνοιγμα»

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, μετά από πολλά χρόνια κατά τα οποία η Anheuser-Busch InBev λειτουργούσε εντός των ασφυκτικών ορίων της τοπικής νομοθεσίας όσον αφορά την κατανάλωση αλκοόλ, τώρα επιχειρεί ένα εντυπωσιακό «άνοιγμα», με αφορμή το Παγκόσμιο Κύπελλο.

Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Πώς το Παγκόσμιο Κύπελλο του Κατάρ μπορεί να προκαλέσει… εφιάλτες στα σούπερ μάρκετ

Μια επιχείρηση κάθε άλλο παρά απλή ή εύκολη: Με την Budweiser να αναμένει ότι κατά τη διάρκεια του τουρνουά θα καταναλωθεί περισσότερη μπύρα από ό,τι συμβαίνει συνήθως κατά τη διάρκεια ενός ολόκληρου έτους, αλλά και χωρίς ζυθοποιεία στην περιοχή, η εταιρεία έπρεπε να στείλει τεράστιες ποσότητες μπύρας στο Κατάρ δια θαλάσσης. Ακολούθως, να βρει μεγάλους ψυχόμενους αποθηκευτικούς χώρους ώστε η μπύρα να προστατευθεί από τον εξαιρετικά ζεστό καιρός της χώρας, με θερμοκρασίες που ξεπερνούν τους 35 βαθμούς Κελσίου ακόμα και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.

Όσον αφορά το δίκτυο διανομής, τα φορτηγά θα φορτώνονται κατά τη διάρκεια της νύχτας σε κλειστούς χώρους, για να παραδώσουν τις ποσότητες μπύρας στους περιορισμένους χώρους στους οποίους μπορεί να καταναλωθεί αλκοόλ.

Οι περιορισμοί

Αν και δεν βρίσκεται σε ισχύ πλήρης απαγόρευση κατανάλωσης αλκοόλ, στο Κατάρ ισχύουν εξαιρετικά αυστηροί περιορισμοί, με τη μπύρα, το κρασί και τα οινοπνευματώδη ποτά – όπως σημειώνει το Bloomberg, να είναι διαθέσιμα σε εστιατόρια που συνδέονται με ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών, στα οποία μία Budweiser κοστίζει 12-16 δολάρια.

Με γραπτή άδεια από τους εργοδότες τους, οι ξένοι κάτοικοι που κερδίζουν περισσότερα από 3.000 ριάλια Κατάρ (816 δολάρια) το μήνα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για άδεια αγοράς κρασιού, ποτών και μπύρας από το μονοπώλιο διανομής αλκοόλ, που ονομάζεται Qatar Distribution Company, θυγατρική της Qatar Airways. Το αλκοόλ είναι ακριβό: ένα κιβώτιο Budweiser πωλείται στη λιανική προς 188 ριάλ (51 δολάρια).

Διαβάστε επίσης – Αλλάζει η ημερομηνία έναρξης του Μουντιάλ στο Κατάρ

Η μέθη σε δημόσιους χώρους είναι παράνομη και τιμωρείται με φυλάκιση έως και έξι μηνών και «τσουχτερό» πρόστιμο, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι πολλοί Ευρωπαίοι που ζουν και εργάζονται στη χώρα δεν μεθούν εντός των ακριβών εστιατορίων και κέντρων στα οποία συχνάζουν.

Όσο για το Παγκόσμιο Κύπελλο, μετά από ορισμένες σκέψεις πλήρους απαγόρευσης του αλκοόλ, εν τέλει αποφασίστηκε να επιτραπεί η κατανάλωσή του αλλά εντός ενός αυστηρά περιορισμένου χώρου. Έτσι, οι οπαδοί θα μπορούν να αγοράζουν μπύρα Budweiser εντός της περιμέτρου του σταδίου, σε καθορισμένους χώρους, έως και τρεις ώρες πριν και μία ώρα μετά από κάθε αγώνα, αλλά δεν θα μπορούν να παίρνουν το ποτό τους στις κερκίδες.

Δύσκολη εξίσωση

Για τον υπολογισμό των ποσοτήτων που θα σταλούν στο Κατάρ από την AB InBev προηγήθηκε εκτεταμένη επεξεργασία δεδομένων, όμως έχει καταστρωθεί και ένα εφεδρικό σχέδιο για την περίπτωση που οι η κατανάλωση ξεπεράσει τους υπολογισμούς: Μεγάλες ποσότητες μπύρας θα σταλούν εκτάκτως αεροπορικώς από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Στο μεταξύ, όπως τονίζει το αμερικανικό δίκτυο, ήταν δύσκολο να ενισχυθεί η προβολή της Budweiser – και να υλοποιηθεί μια συμφωνία χορηγίας με τη FIFA αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων για μια δεκαετία – χωρίς να διαταραχθούν οι συντηρητικές ευαισθησίες ορισμένων Καταριανών και χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο ακόμη και η δυνατότητα της εταιρείας να δραστηριοποιείται στη χώρα.

Έτσι, λαμβάνοντας υπόψιν τις απαγορεύσεις, η AB InBev τροποποίησε το branding της, περιορίζοντας τις αναφορές στην Budweiser μόνο σε «σε εξωτερικούς χώρους γηπέδων και όπου έχει άδεια να μπορεί να πωλείται (η μπύρα), σε εστιατόρια σε όλη την πόλη», όπως δήλωσε ο Todd Allen, αντιπρόεδρος παγκόσμιου μάρκετινγκ της Budweiser.

Στόχο, άλλωστε, δεν θα αποτελέσει η αγορά του Κατάρ: Αντιθέτως, η έμφαση θα δοθεί στη μεγιστοποίηση της προβολής σε αγορές που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες μπύρας όπως η Βραζιλία, οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και μεγάλο μέρος της Δυτικής Ευρώπης. Εκεί, η AB InBev «θα διαφημίζει την Budweiser μέχρι θανάτου για 6 εβδομάδες».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport