Στα 840 ανέρχονται παγκοσμίως τα πλοία που είναι εν λειτουργία ή ακόμη υπό ναυπήγηση και χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ή είναι «διπλού καυσίμου» (συμβατικού και LNG).
Σύμφωνα με τον νορβηγικό νηογνώμονα DNV, τα 211 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ακολουθούμενα από πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων (112 πλοία) και δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου (89 πλοία).
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Κερδίζουν έδαφος τα εναλλακτικά καύσιμα
Πάντως τον Οκτώβριο ο DNV κατέγραψε περισσότερες παραγγελίες πλοίων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο τη μεθανόλη από ό,τι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Συνολικά 18 πλοία εμπορευματοκιβωτίων παραγγέλθηκαν τον Οκτώβριο που θα αξιοποιούν τη μεθανόλη ως καύσιμο, έναντι 11 πλοίων που παραγγέλθηκαν με καύσιμο το LNG.
Το βιβλίο παραγγελιών
Σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, τον περασμένο μήνα, το 43,8% του βιβλίου παραγγελιών σε όρους GT αφορούσε πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης και εναλλακτικών καυσίμων, ενώ το 59% των φετινών παραγγελιών πλοίων σε όρους τονάζ στο οκτάμηνο ήταν πλοία και εναλλακτικών καυσίμων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 31,5% (479 πλοία). Ακόμη, το 2016, από όλες τις παραγγελίες που πραγματοποιήθηκαν, λίγες ήταν εκείνες που αφορούσαν πλοία αξιοποίησης και εναλλακτικών καυσίμων (46 πλοία).
Latest News
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης