Η αγορά δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να «κλέβει την παράσταση» καθώς ο δείκτης Baltic Dirty Tanker Index (BDTI) βρίσκεται στις 1.823 μονάδες, αυξημένος κατά 5% σε εβδομαδιαία βάση, στο υψηλότερο επίπεδο από τα μέσα Οκτωβρίου 2019. , ενώ και ο Baltic Exchange Clean Tanker Index (BCTI) κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα και έκλεισε στις 1.227 μονάδες, οριακά μειωμένος κατά 0,4% σε εβδομαδιαία βάση.
Οι υγιείς ναύλοι στην αγορά υγρού φορτίου έχουν ευνοήσει και τις αγοραπωλησίες πλοίων αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, ενώ άλλοι ναυλομεσίτες συνδέουν την εξέλιξη αυτή και με την κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγοράς ενόψει του εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου από την ΕΕ και G7.
Διαβάστε επίσης – «Φρένο» στα δεξαμενόπλοια VLCC από τις περικοπές του ΟΠΕΚ+
Περίπου 630 δεξαμενόπλοια άλλαξαν χέρια κατά τη διάρκεια του έτους, σημαντικά περισσότερες συναλλαγές από τις 420, της ίδιας περιόδου το 2021 και τις 510 συναλλαγές στο σύνολο του 2021, υπολογίζει ο Xclusiv.
Διαβάστε επίσης – Ναυτιλία: Δύσκολο σταυρόλεξο για τον κλάδο εμπορευματοκιβωτίων
Η «μερίδα του λέοντος»
Τα δεξαμενόπλοια Medium Range (MR) κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στις συναλλαγές με 218 πλοία, εκ των οποίων τα 92 είναι άνω των 15 ετών. Ο τομέας δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών έρχεται δεύτερος με 125 συναλλαγές έναντι 85 στο σύνολο του 2021 και στην τρίτη θέση βρίσκεται το τμήμα Aframax/LR2 με 120 συναλλαγές το 2022 μέχρι τώρα, 74 από αυτές είναι πλοία ηλικίας άνω των 15 ετών.
Το μόνο μέγεθος που έχει λιγότερες πωλήσεις φέτος σε σύγκριση με το 2021 είναι το τμήμα των VLCC καθώς άλλαξαν χέρια μόλις 68 υπερδεξαμενόπλοια το 2022, δηλαδή 4 πλοία λιγότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, 13 πλοία λιγότερα από το σύνολο του 2021, ενώ τα 38 από τα 68 που πωλήθηκαν, είναι μεγάλης ηλικίας. Ένα άλλο ενδιαφέρον στατιστικό για τις συναλλαγές στον τομέα των δεξαμενόπλοιων μέχρι σήμερα είναι τα 129 πλοία κλάσης Ice που άλλαξαν χέρια (20,5% όλων των συναλλαγών δεξαμενόπλοιων από την αρχή του έτους) σε σύγκριση με μόλις 69 πωλήσεις πλοίων κλάσης πάγου την ίδια περίοδο πέρυσι. Το 45% των πωλήσεων σκαφών κατηγορίας πάγου το 2022 πραγματοποιήθηκε κατά τους τελευταίους τρεις μήνες.
Διαβάστε επίσης: Αναπάντεχο ράλι στις ναυλαγορές
Αγοραπωλησίες και εμπάργκο
Από την άλλη πλευρά o ναυλομεσιτικός οίκος Gibson συνδέει τις αγοραπωλησίες δεξαμενοπλοίων και με την κατάσταση που διαμορφώνει στην αγορά το επικείμενο εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου από τις 5 Δεκεμβρίου. Όπως υπολογίζει από τις 160 αγοραπωλησίες Aframax/LR2 και Suezmax, τα 2/3 αυτών έχουν πάει σε αγοραστές που θα μπορούσαν να είναι πρόθυμοι να μεταφέρουν το ρωσικό αργό μετά την εφαρμογή των κυρώσεων.
Επίσης ένα άλλο ιδιαίτερο στοιχείο είναι ότι περίπου 40 VLCC πωλήθηκαν φέτος σε αγοραστές την Ασία η Μέση Ανατολή. Από την πλευρά του ο ναυλομεσιτικός οίκος Braemar προειδοποιεί για ένα έλλειμμα 100 δεξαμενόπλοιων εάν η Ρωσία θέλει να συνεχίσει να εξάγει αργό στα τρέχοντα επίπεδα μετά την εισαγωγή της απαγόρευσης της ΕΕ.
Με βάση τα μέχρι τώρα γνωστά στοιχεία από τη ναυλομεσιτική Braemar, η Ρωσία έχει άμεση ανάγκη από περίπου 70 Aframaxes και 35 Suezmaxes. Η κάλυψη αυτού του κενού μπορεί να είναι δαπανηρή, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης τράπεζας της Ρωσίας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, μόνο η επέκταση του στόλου των δεξαμενόπλοιων μπορεί να απαιτήσει τουλάχιστον 16 δισεκατομμύρια δολάρια στο προσεχές διάστημα. Εν μέσω της απουσίας εξωτερικής χρηματοδότησης και των περιορισμένων χρηματοοικονομικών ροών των εταιρειών, θα πρέπει να αυξηθεί ο ρόλος των τραπεζών στην προσέλκυση των απαιτούμενων επενδύσεων, δήλωσε ο πρόεδρος της VTB, Αντρέι Κοστίν.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση