Η αγορά δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να «κλέβει την παράσταση» καθώς ο δείκτης Baltic Dirty Tanker Index (BDTI) βρίσκεται στις 1.823 μονάδες, αυξημένος κατά 5% σε εβδομαδιαία βάση, στο υψηλότερο επίπεδο από τα μέσα Οκτωβρίου 2019. , ενώ και ο Baltic Exchange Clean Tanker Index (BCTI) κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα και έκλεισε στις 1.227 μονάδες, οριακά μειωμένος κατά 0,4% σε εβδομαδιαία βάση.

Οι υγιείς ναύλοι στην αγορά υγρού φορτίου έχουν ευνοήσει και τις αγοραπωλησίες πλοίων αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, ενώ άλλοι ναυλομεσίτες συνδέουν την εξέλιξη αυτή και με την κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγοράς ενόψει του εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου από την ΕΕ και G7.

Διαβάστε επίσης – «Φρένο» στα δεξαμενόπλοια VLCC από τις περικοπές του ΟΠΕΚ+

Περίπου 630 δεξαμενόπλοια άλλαξαν χέρια κατά τη διάρκεια του έτους, σημαντικά περισσότερες συναλλαγές από τις 420, της ίδιας περιόδου το 2021 και τις 510 συναλλαγές στο σύνολο του 2021, υπολογίζει ο Xclusiv.

Διαβάστε επίσης – Ναυτιλία: Δύσκολο σταυρόλεξο για τον κλάδο εμπορευματοκιβωτίων

Η «μερίδα του λέοντος»

Τα δεξαμενόπλοια Medium Range (MR) κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στις συναλλαγές με 218 πλοία, εκ των οποίων τα 92 είναι άνω των 15 ετών. Ο τομέας δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών έρχεται δεύτερος με 125 συναλλαγές έναντι 85 στο σύνολο του 2021 και στην τρίτη θέση βρίσκεται το τμήμα Aframax/LR2 με 120 συναλλαγές το 2022 μέχρι τώρα, 74 από αυτές είναι πλοία ηλικίας άνω των 15 ετών.

Το μόνο μέγεθος που έχει λιγότερες πωλήσεις φέτος σε σύγκριση με το 2021 είναι το τμήμα των VLCC καθώς άλλαξαν χέρια μόλις 68 υπερδεξαμενόπλοια το 2022, δηλαδή 4 πλοία λιγότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, 13 πλοία λιγότερα από το σύνολο του 2021, ενώ τα 38 από τα 68 που πωλήθηκαν, είναι μεγάλης ηλικίας. Ένα άλλο ενδιαφέρον στατιστικό για τις συναλλαγές στον τομέα των δεξαμενόπλοιων μέχρι σήμερα είναι τα 129 πλοία κλάσης Ice που άλλαξαν χέρια (20,5% όλων των συναλλαγών δεξαμενόπλοιων από την αρχή του έτους) σε σύγκριση με μόλις 69 πωλήσεις πλοίων κλάσης πάγου την ίδια περίοδο πέρυσι. Το 45% των πωλήσεων σκαφών κατηγορίας πάγου το 2022 πραγματοποιήθηκε κατά τους τελευταίους τρεις μήνες.

Διαβάστε επίσης: Αναπάντεχο ράλι στις ναυλαγορές

Αγοραπωλησίες και εμπάργκο

Από την άλλη πλευρά o ναυλομεσιτικός οίκος Gibson συνδέει τις αγοραπωλησίες δεξαμενοπλοίων και με την κατάσταση που διαμορφώνει στην αγορά το επικείμενο εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου από τις 5 Δεκεμβρίου. Όπως υπολογίζει από τις 160 αγοραπωλησίες Aframax/LR2 και Suezmax, τα 2/3 αυτών έχουν πάει σε αγοραστές που θα μπορούσαν να είναι πρόθυμοι να μεταφέρουν το ρωσικό αργό μετά την εφαρμογή των κυρώσεων.

Επίσης ένα άλλο ιδιαίτερο στοιχείο είναι ότι περίπου 40 VLCC πωλήθηκαν φέτος σε αγοραστές την Ασία η Μέση Ανατολή. Από την πλευρά του ο ναυλομεσιτικός οίκος Braemar προειδοποιεί για ένα έλλειμμα 100 δεξαμενόπλοιων εάν η Ρωσία θέλει να συνεχίσει να εξάγει αργό στα τρέχοντα επίπεδα μετά την εισαγωγή της απαγόρευσης της ΕΕ.

Με βάση τα μέχρι τώρα γνωστά στοιχεία από τη ναυλομεσιτική Braemar, η Ρωσία έχει άμεση ανάγκη από περίπου 70 Aframaxes και 35 Suezmaxes. Η κάλυψη αυτού του κενού μπορεί να είναι δαπανηρή, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης τράπεζας της Ρωσίας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, μόνο η επέκταση του στόλου των δεξαμενόπλοιων μπορεί να απαιτήσει τουλάχιστον 16 δισεκατομμύρια δολάρια στο προσεχές διάστημα. Εν μέσω της απουσίας εξωτερικής χρηματοδότησης και των περιορισμένων χρηματοοικονομικών ροών των εταιρειών, θα πρέπει να αυξηθεί ο ρόλος των τραπεζών στην προσέλκυση των απαιτούμενων επενδύσεων, δήλωσε ο πρόεδρος της VTB, Αντρέι Κοστίν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα