Κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχε παρατηρηθεί το έντονο πρόβλημα της έλλειψης σε κοντέινερ. Τώρα η παγκόσμια οικονομία έρχεται αντιμέτωπη με το αντίθετο πρόβλημα: πάρα πολλά κοντέινερ.
Εκτός από την πτώση των ναύλων, τα δεδομένα δείχνουν ότι οι αποθήκες εμπορευματοκιβωτίων —που χρησιμοποιούνται για τη στέγαση εμπορευματοκιβωτίων μετά την εκφόρτωσή τους— τώρα γεμίζουν ή είναι πλήρεις.
Διαβάστε επίσης – Πνίγουν τα λιμάνια τα άδεια κοντέινερ
Όπως επισημαίνει το CNBC, οι έμποροι και οι ναυλωτές λένε ότι η μείωση της παγκόσμιας καταναλωτικής ζήτησης δεν αποτελεί ένδειξη ότι η παγκόσμια οικονομία ομαλοποιείται μετά από μια ξέφρενη καταναλωτική βιασύνη μετά το lockdown, αλλά μια προς τα κάτω μετατόπιση των καταναλωτικών ορέξεων.
Διαβάστε επίσης – Μπαίνουν σε… καταιγίδα τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ
«Απλώς δεν υπάρχει αρκετός χώρος αποθήκης για να φιλοξενήσει όλα τα εμπορευματοκιβώτια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας logistics εμπορευματοκιβωτίων Container xChange, Christian Roeloffs, σε μια ενημέρωση του κλάδου αυτή την εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Ο άνθρακας «φρακάρει» τα λιμάνια της Ευρώπης
«Με την περαιτέρω απελευθέρωση του αποθέματος εμπορευματοκιβωτίων στην αγορά, για παράδειγμα από τη διάθεση στόλων χρηματοδοτικής μίσθωσης, θα υπάρξει πρόσθετη πίεση στις αποθήκες τους επόμενους μήνες», πρόσθεσε.
Απομάκρυνση νέων πελατών
Ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας αποθηκών εμπορευματοκιβωτίων Sogese, Αντρέα Μόντι, δήλωσε στο Container xChange ότι οι αποθήκες του είναι γεμάτες.
«Ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων στις αποθήκες αυξάνεται σε τέτοιο βαθμό, που απορρίπτουμε ορισμένα αιτήματα για συμφωνίες παροχής υπηρεσιών αποθήκης».
«Είμαστε σε μια κατάσταση όπου δεν είμαστε σε θέση να δεχτούμε νέους πελάτες για ορισμένες τοποθεσίες».
Ο Μόντι είπε στο Container xChange ότι η περίοδος αιχμής των αποστολών αγαθών – καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα – «τεχνικά δεν συνέβη φέτος». Οι έμποροι λιανικής είναι προσεκτικοί σχετικά με το υψηλό επίπεδο αποθέματος που διαθέτουν, πρόσθεσε.
Τέλη για άδεια κοντέινερ
Για να καταπολεμήσουν τις γεμάτες αποθήκες, λιμάνια όπως το λιμάνι του Χιούστον έχουν αρχίσει να επιβάλλουν τέλη για άδεια κοντέινερ που βρίσκονται σε τερματικούς σταθμούς για περισσότερες από επτά ημέρες, σύμφωνα με τον εθνικό ναυτιλιακό διαχειριστή της Sedgwick, Darin Miller.
«Αυτό που πολλοί δεν συνειδητοποιούν είναι ότι πολλές φορές τα κοντέινερ μέσα στις αποθήκες είναι άδεια», είπε στο CNBC.
«Συχνά μένουν καθηλωμένα για βδομάδες, ο τεράστιος αριθμός εμπορευματοκιβωτίων στα πλοία ή στα λιμάνια μας αφήνει με ανεπαρκή χώρο αποθήκης που μόνο επιδεινώνει τη συνεχιζόμενη κρίση εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς επηρεάζει την επανατοποθέτηση και την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων».
Ο τελευταίος σύνθετος Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων Drewry – βασικό σημείο αναφοράς για τις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων – υποχώρησε ξανά στα 2.773 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών. Αυτό είναι 73% χαμηλότερο από το μέγιστο ποσοστό τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους.
Latest News
Καμπανάκι Lloyd's: Η καταστροφή της Βαλτιμόρης θα φέρει αποζημιώσεις ρεκόρ
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια
Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ
Βαλτιμόρη: Το ίδιο πλοίο είχε εμπλακεί σε συμβάν και στο λιμάνι της Αμβέρσας
Το πλοίο είχε χρειαστεί να παραμείνει στην αποβάθρα για επισκευές
Ιταλική συμμαχία για την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα
Οι τρεις εταιρείες θα προβούν σε ολοκληρωμένη ανάλυση και αξιολόγηση των πιο βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων
Προχωρά η αξιοποίηση του λιμανιού του Λαυρίου
Έως τις 14 Μαΐου η υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος - Άνοδος στους επιβάτες κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας
Πώς η κρίση στην Ερυθρά θα μπορούσε να οδηγήσει σε παγκόσμια έλλειψη δεξαμενόπλοιων
Τι υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Kuwait Petroleum Corporation