Οι δημοτικές αρχές του Παρισιού προσπαθούν να κάνουν πιο προσιτή την αγορά και ενοικίαση κατοικιών για όσους θέλουν να ζήσουν στην πόλη, καθώς το τελευταίο διάστημα οι τιμές έχουν φτάσει στα ύψη αναγκάζοντας πολλούς ακόμη και να την εγκαταλείπουν. Πρόκειται για φιλόδοξο σχέδιο με αρκετές παρεμβάσεις, από τις οποίες δεν είναι ακόμη σίγουρο το ποιες θα υλοποιηθούν στο βαθμό που εξετάζεται, οι οποίες όμως τώρα δρομολογούνται.
Με το Παρίσι να είναι από τις ακριβότερες πόλεις στον κόσμο για να ζει κανείς, η τοπική αυτοδιοίκηση θα προσπαθήσει τώρα να κάνει πιο προσιτό το 40% των κατοικιών μέχρι το 2030, από σχεδόν 25% που είναι σήμερα. Αυτό οι αρχές επιδιώκουν να το πετύχουν με την επέκταση της κοινωνικής στέγασης μέσω της κατασκευής ή διαμόρφωσης νέων τέτοιων κατοικιών. Στόχος είναι το 30% των κατοικιών αυτών να διατεθούν σε χαμηλά εισοδήματα και τουλάχιστον το 10% σε μέσα εισοδήματα, σύμφωνα με το AFP, το Bloomberg και γαλλικά μέσα ενημέρωσης που επικαλούνται τις αρμόδιες αρχές της πόλης. Το κόστος για τις κατοικίες αυτές θα μπορούσε να διαμορφωθεί 20% πιο χαμηλά από τις αγοραίες τιμές, αναφέρει ο Επίτροπος Στέγασης του Παρισιού Ίαν Μπροσάτ ο οποίος είναι στενός συνεργάτης της δημάρχου της πόλης Αν Χινταλγκό.
Διαβάστε επίσης: Πακέτο 8,4 δισ. ευρώ για την ενίσχυση των γαλλικών επιχειρήσεων
Με την αύξηση των διαθέσιμων αυτών κατοικιών αναμένεται να υποχωρήσουν οι τιμές αγοράς αλλά και τα ενοίκια που έχουν φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα λόγω της έλλειψης προσφοράς και –τελευταία- του πληθωρισμού.
Με τον ελεύθερο χώρο για ανέγερση ακινήτων να είναι ήδη ελάχιστος στην Πόλη του Φωτός, οι δημοτικές αρχές έχουν παρουσιάσει το φιλόδοξο σχέδιο τους να μετατρέψουν σε κατοικίες ακόμη και παλαιότερα ακίνητα τα οποία ήταν μέχρι τώρα γραφειακοί χώροι, ξενοδοχεία, γκαράζ ή άλλα ακίνητα που δεν χρησιμοποιούνται ή είναι πολύ παλιά, όπως ανακοίνωσε ο Μπροσάτ, σύμφωνα με το τηλεοπτικό δίκτυο BFMTV.
Επίσης, θα ασκούνται πιέσεις και όσον αφορά την κατασκευή επαγγελματικών χώρων για να περιλαμβάνονται και κατοικίες. Ειδικότερα, δεν θα δίνεται πράσινο φως για νέες άδειες ανέγερσης γραφειακών συγκροτημάτων εάν στο κτίριο δεν έχει υπολογιστεί χώρος για να κατασκευαστούν και τέτοιες κατοικίες. Ο Μπροσάτ προτείνει, ανάμεσα στα άλλα, τα νέα συγκροτήματα γραφείων που θα κατασκευάζονται να μπορούν να στεγάζουν στο ίδιο κτίριο και υπαλλήλους που θα εργάζονται σε αυτά.
Διαβάστε επίσης: Σε νέα αύξηση δημοσίων δαπανών προχωρά η Γαλλία
«Χρειάζεται να υπάρξει δράση για να μην γίνει η πόλη απρόσιτη για όλους εκτός από τους πολύ ευημερούντες», είπε ο Μπροσάτ. «Θέλουμε να κάνουμε το Παρίσι μια πόλη που θα προορίζεται για τους προνομιούχους; (…) Ή μήπως θέλουμε να κάνουμε το Παρίσι μια πόλη που επιτρέπει στους ανθρώπους (…) να ζουν πραγματικά εκεί; Αυτή είναι μια επιλογή που πρέπει να κάνουμε. Φυσικά και έχει κόστος», εξήγησε επίσης ο ίδιος σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο France Info.
Σε πρώτη φάση αναμένεται να γίνουν παρεμβάσεις στο κέντρο, τη λεγόμενη Πόλη του Παρισιού με τους περίπου 2,1 εκατ μόνιμους κατοίκους κι αργότερα να επεκταθούν και στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας που έχει συνολικά 14 εκατ. κατοίκους.
Το μέγεθος του προβλήματος
Τα κόστη διαβίωσης στο Παρίσι είναι τεράστια. Το μέσο κόστος ενοικίασης φτάνει τα 1.200 ευρώ για ένα διαμέρισμα 50 τετραγωνικών μέτρων σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.
Σε πολλές περιοχές το κόστος αγοράς κατοικίας φτάνει τα 10.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο αναφέρει το AFP.
Το αποτέλεσμα του πολύ υψηλού κόστους ζωής είναι ότι κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία εγκαταλείπουν την πόλη 10.000 παριζιάνοι σύμφωνα με στοιχεία της εθνικής στατιστικής υπηρεσίας της χώρας INSEE.
Latest News
Τι είπε το Νο3 της Κίνας για τις επενδύσεις στο «Νταβός της Ασίας»
Η Κίνα στοχεύει να αποτελέσει ισχυρή κινητήρια δύναμη για την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας
Πόσο κόστισε στις πολυεθνικές η έξοδος από την Ρωσία - Τα αντίποινα στον Πούτιν
Περίπου 1.000 επιχειρήσεις έχουν αποχωρήσει από την Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία και την πολεμική σύρραξη
Ποιος πρέπει να πληρώσει για την κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη
Η γέφυρα κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1970 για περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια, αλλά το κόστος της ανοικοδόμησής της θα μπορούσε να είναι δεκαπλάσιο της αρχικής της τιμής
Επιβίωση ή ευημερία - Οι επιλογές της Macy's
Ο Tony Spring, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι μόλις τον περασμένο μήνα, παραμένει βέβαιος ότι το πολυκατάστημα εξακολουθεί να κατέχει σημαντικό ρόλο στη ζωή των καταναλωτών - Αρκεί όμως κάτι τέτοιο για το μέλλον;
Στα 58,4 δισ. ο τζίρος της βιομηχανίας του σεξ - Οι περιζήτητες θέσεις εργασίας «λευκού κολλάρου»
Με τον σημερινό ρυθμό ανάπτυξής της η βιομηχανία «ψυχαγωγίας ενηλίκων» εκτιμάται ότι θα εκτιναχθεί στα 96,2 δισ. δολάρια το 2032
Πως οι Σουηδοί κινδύνευσαν να χάσουν συντάξεις
Κακές επενδυτικές αποφάσεις, αποχωρήσεις στελεχών και κρατικές έρευνες απασχολούν την κοινή γνώμη
Πώς θα μετρήσει ένα δικαστήριο των ΗΠΑ το κόστος των εγκλημάτων του Sam Bankman-Fried;
O δικαστής θα κρίνει πόσο κόστισαν οι ενέργειές του στους επενδυτές και τους πελάτες του ανταλλακτηρίου κρυπτονομισμάτων FTX
Η Αμερική δεν έχει γέφυρες, λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμους και σιδηροδρόμους
Το δυστύχημα στη Βαλτιμόρη φέρνει στην επικαιρότητα τις απαρχαιωμένες υποδομές – Επιταχύνεται το πρόγραμμα επενδύσεων $1,2 τρισ. του Μπάιντεν
Πρώτα ο Πούτιν, τώρα ο Σι, μετά ο Τραμπ; H Ευρώπη βάλλεται από παντού
Πανταχόθεν βάλλεται το τελευταίο διάστημα η χειμαζόμενη οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης
JP Morgan: Η ακρίβεια θα παραμείνει και το 2024
Οι πιέσεις που οδήγησαν στην μερική αποκλιμάκωση των τιμών καταναλωτή τους προηγούμενους μήνες σταδιακά θα εξανεμιστούν