Μεγαλύτερη στήριξη της βιομηχανίας προκειμένου να απεξαρτηθεί από την «μονοκαλλιέργεια» των εμπορικών σχέσεων με την Κίνα ζητά από το Βερολίνο η Ένωση Γερμανικών Βιομηχανικών και Εμπορικών Επιμελητηρίων (DIHK).
Η παρέμβαση της ισχυρής ομάδας πίεσης έρχεται με φόντο τις νέες πολιτικές για τη μείωση της εξάρτησης της γερμανικής οικονομίας από το Πεκίνο, που προωθεί το Βερολίνο.
Τα σχεδιαζόμενα μέτρα, όπως τεστ αντοχής και μεγαλύτερος έλεγχος των επενδύσεων στην Κίνα, τα οποία περιγράφονται σε σχέδιο εγγράφου που είδε το Reuters, θα αποτελέσουν διοικητικό βάρος για τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με το DIHK.
Διαβάστε επίσης: BioNTech: Κοντά σε είσοδο στην αγορά της Κίνας – Ανακοινώσεις Σολτς από το Πεκίνο
«Λείπει η στρατηγική»
«Όλα όσα έχουμε ακούσει μέχρι στιγμής σχετικά με τη στρατηγική της γερμανικής κυβέρνησης για την Κίνα είναι εξαιρετικά αμυντικά», δήλωσε ο Volker Treier, επικεφαλής εξωτερικού εμπορίου της Ένωσης.
«Λείπει μια στρατηγική ενθάρρυνσης για την οικοδόμηση βιώσιμων οικονομικών σχέσεων, ιδίως στον ευρύτερο χώρο της Ασίας και του Ειρηνικού, για την αποφυγή μονόπλευρων εξαρτήσεων», πρόσθεσε.
Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία ο οποίος, σύμφωνα με Γερμανούς αξιωματούχους, αποκάλυψε ότι η οικονομία εξαρτάται υπερβολικά από τη ρωσική ενέργεια, έχει ωθήσει σε επανεξέταση των σχέσεων με το Πεκίνο, με το οποίο οι γερμανικές επιχειρήσεις διατηρούν στενές επαφές, ιδίως στον τομέα της μεταποίησης.
Μόλις τέσσερις γερμανικές εταιρείες – οι αυτοκινητοβιομηχανίες Mercedes-Benz, BMW και Volkswagen και ο χημικός κολοσσός BASF – αντιπροσώπευαν το ένα τρίτο του συνόλου των ευρωπαϊκών επενδύσεων στην Κίνα την περίοδο 2018-2021, σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας ερευνών Rhodium Group.
Το σχέδιο
Το σχέδιο του υπουργείου Εξωτερικών, στο οποίο πρέπει να συμφωνήσουν και τα άλλα υπουργεία, αναφέρει ότι οι βιομηχανίες-κλειδιά, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων και των χημικών, πρέπει να αποφύγουν την υπερβολική έκθεση στην Κίνα, καθώς κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αποτελέσει κίνδυνο τόσο για τις εταιρείες όσο και για τη χώρα.
Εκπρόσωπος της Mercedes-Benz αρνήθηκε να σχολιάσει στο Reuters τις ρυθμίσεις που προωθεί η γερμανική κυβέρνηση, όμως ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία θεωρεί καθήκον να εργαστεί «για μεγαλύτερη διαφοροποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού μας».
«Χρειαζόμαστε μια ενεργή και ανθεκτική βιομηχανική πολιτική και στρατηγική στην Ευρώπη όσον αφορά τις πρώτες ύλες, τις μπαταρίες ή τους ημιαγωγούς», σημείωσε.
Εκπρόσωπος της BMW αρνήθηκε επίσης να σχολιάσει τις λεπτομέρειες του εγγράφου, αλλά δήλωσε ότι ο όμιλος επενδύει τόσο στην Ευρώπη και την Αμερική όσο και στην Κίνα και ότι «θα συνεχίσει να επιδιώκει τον στόχο του ανοίγματος νέων αγορών».
Latest News
Νέος πρόεδρος στη Disney - Σίριαλ η αναζήτηση του επόμενου CEO
Το διοικητικό συμβούλιο της Walt Disney όρισε τον Τζέιμς Γκόρμαν ως προσωρινό πρόεδρο της εταιρείας, ενώ αναζητείται ο επόμενος CEO
Ανοιχτό το ενδεχόμενο για τα επιτόκια το Δεκέμβριο, λέει ο Καζιμίρ της ΕΚΤ
«Η απόφασή μας να μειώσουμε τα επιτόκια τον Οκτώβριο αφήνει τη συνεδρίαση του Δεκεμβρίου ορθάνοιχτη», τονίζει σε άρθρο του ο Πέτερ Καζιμίρ της ΕΚΤ
Πρόταση 1 δισ. δολαρίων σε μισθούς για τέσσερα χρόνια από την Boeing
Oι μετοχές της κατέγραψαν άνοδο 4% τη Δευτέρα λόγω των προσδοκιών για λύσιμο της απεργίας
Ανοίγει ο φάκελος της πανευρωπαϊκής εποπτείας των αγορών – Στα πρότυπα της SEC η ESMA
Η ιδέα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μεταφοράς περισσότερων εξουσιών από τις εθνικές αρχές στην ESMA
Στο ρυθμό μείωσης των επιτοκίων και η κεντρική τράπεζα στο Πεκίνο
Με τη μείωση στα επιτόκια η κεντρική τράπεζα της Κίνα συνεχίζει τις προσπάθειες για να διευκολύνει την ανάκαμψη της χώρας
Θα έρθει η μεγάλη αναμόρφωση; Ρευστό 7 δισ. για το Εθνικό Σύστημα Υγείας στη Βρετανία
Τι προβλέπει η κυβέρνηση των Εργατικών στη Βρετανία για το NHS, πριν την επίσημη κατάθεση του προϋπολογισμού
Πώς το fast food ωθεί σφίγγει τον κλοιό στην αλυσίδα εστίασης TGI Friday's
Η TGI Friday's είναι μια από τις πολλές αλυσίδες casual-dining που πιέζονται από την εκτίναξη της τάσης για γρήγορο φαγητό
Η Tokyo Metro θα είναι η μεγαλύτερη ΙΡΟ στο Τόκιο την τελευταία εξαετία
Η Tokyo Metro αναμένει να εισαγάγει μετοχές στο χρηματιστήριο του Τόκιο στις 23 Οκτωβρίου.
Τα κέρδη της LVMH βουλιάζουν - Οι τιμές... στο ύψος τους
Η LVMH θα χάσει μακροπρόθεσμα αν βραχυπρόθεμα ακολουθήσει πιο προσιτές προτάσεις κέει ο CFO
Nέα εποχή στις σχέσεις Κίνας-Βρετανίας - Συνεργασία σε εμπόριο και πράσινη ανάπτυξη
Διάθεση αμοιβαίας συνεργασίας εξέφρασαν Βρετανία και Κίνα με επίκεντρο την εμβάθυνση της στρατηγικής επικοινωνίας των δύο χωρών