Σε νέα αύξηση της τιμής των αυτοκινήτων αναμένεται να οδηγήσουν τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro7, που έχουν προγραμματιστεί να ισχύσουν για όλα τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά από την 1η Ιουλίου 2025.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πλέον τα αυτοκίνητα, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα και τους αναλυτές της αγοράς θα στοιχίζουν ακριβότερα, καθώς σε αυτά αναπτύσσεται υψηλή τεχνολογία. Ο κανονισμός εφαρμόζει αυστηρότερα πρότυπα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα με αποτέλεσμα να χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις. Τα πρότυπα προβλέπουν μείωση στο μέγιστο όριο για το οξείδιο του αζώτου (NOx) στα 60 mg/χλμ, από 80 mg/χλμ. Τα όρια για τη βενζίνη παραμένουν τα ίδια στα 60 mg/χλμ, ενώ τα οχήματα θα πρέπει επίσης να είναι εξοπλισμένα με ενσωματωμένα συστήματα παρακολούθησης για τη μέτρηση της απόδοσης των εκπομπών τους και να μπορούν να ειδοποιούν τους οδηγούς για τυχόν προβλήματα εκπομπών.
Διαβάστε επίσης: Κατασκευές: Το στοίχημα των πράσινων και βιώσιμων υποδομών
Το Euro7 θα ισχύει και για τα ηλεκτρικά οχήματα, θέτοντας πρότυπα για την ανθεκτικότητα των μπαταριών, καθώς και θέσπιση ορίων στις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά, τα οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι σύντομα θα είναι η κύρια πηγή εκπομπών σωματιδίων από τις οδικές μεταφορές.
Μείωση των ρύπων
Τα νέα πρότυπα του Euro7 στα νέα αυτοκίνητα θα ισχύουν για 10 χρόνια και 200.000 χλμ. Μέχρι το 2035, οι πρώτες εκτιμήσεις, αναφέρουν ότι θα μειώσουν τις συνολικές εκπομπές NOx από τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά κατά 35% σε σύγκριση με το Euro6, τα σωματίδια της εξάτμισης κατά 13% και τα σωματίδια από τα φρένα των αυτοκινήτων κατά 27%. Η Επιτροπή λέει ότι τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά είναι η μεγαλύτερη πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις, υπεύθυνα για περισσότερο από το 39% των NOx και το 10% των πρωτογενών εκπομπών σωματιδίων PM2,5 και PM10. ‘Αλλωστε αυτά τα μικροσωματίδια ευθύνονται για περίπου 70.000 πρόωρους θανάτους στην Ευρωπαϊκή Ένωση κάθε χρόνο.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Οχημάτων (ACEA) επισημαίνει ότι μια τέτοια απόφαση θα ανεβάσει ακόμη περισσότερο την τιμή των αυτοκινήτων, ενώ ο γενικός διευθυντής της Ford Ευρώπης, Μάρτιν Σάντερ, έγραψε στο Twitter ότι είναι απογοητευμένος από το προτεινόμενο πρότυπο Euro7 για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, προτρέποντας να επενδύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποκλειστικά σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Επικρίσεις
Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), καταδίκασε τα πρότυπα που θέτει το Euro7. Η Anna Krajinska, υπεύθυνη του τμήματος εκπομπών οχημάτων και ποιότητας αέρα δήλωσε: «Παρά το γεγονός ότι απολαμβάνουν κέρδη ρεκόρ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζουν το φιλόδοξο πλάνο Euro7, το οποίο γνωρίζουν ότι κατά μία έννοια δεν είναι προσιτό να εφαρμοστεί. Η τραγωδία είναι ότι η τοξική ρύπανση από τις οδικές μεταφορές σκοτώνει 70.000 ανθρώπους κάθε χρόνο. Θα βγουν στην κυκλοφορία κοντά στα 100 εκατομμύρια αυτοκίνητα υψηλής ρύπανσης, τα οποία θα παραμείνουν εκεί για τις επόμενες δεκαετίες».
Latest News
Ήταν ο Χένρι Κίσινγκερ ένας «doomer» της τεχνητής νοημοσύνης;
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Χένρι Κίσινγκερ μετατράπηκε σε εμπειρογνώμονα στην AI - Ένα μεταθανάτιο υστερόγραφο σε ένα θέμα που προκαλεί τριγμούς, σημειώνει ο Economist
Βόλτα στο διάστημα μέσω… Μεγάλης Ελλάδας
Η διαστημική εταιρεία του Ρίτσαρντ Μπράνσον σχεδιάζει ταξίδια σε ύψος 85 χλμ από την αεροπορική βάση του Γκροτάλιε της Ιταλίας
Πρώτο... δωράκι Tραμπ υπέρ Μασκ - Ποια ρύθμιση καταργεί προς όφελος της Tesla
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, δαπάνησε περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια βοηθώντας τον Τραμπ να εκλεγεί πρόεδρος τον Νοέμβριο
Πρόστιμο 75 εκατ. δολ. από την Τουρκία στην Google
Η μη συμμόρφωση θα έχει ως αποτέλεσμα περαιτέρω καθημερινά πρόστιμα - Η Google μπορεί να ασκήσει έφεση
Αντίστροφη μέτρηση για το digital economy forum 2024 του ΣΕΠΕ
Ποιοι θα πλαισιώσουν το συνέδριο του ΣΕΠΕ, ποιες είναι οι βασικές θεματικές ενότητες της διοργάνωσης
Η Κίνα σφίγγει τον κλοιό στο κυβερνοέγκλημα του χρηματοπιστωτικού τομέα
Η Υπηρεσία Κυβερνοχώρου δεσμεύτηκε για τη συνέχιση των προσπαθειών καταπολέμησης της ηλεκτρονικής απάτης στην Κίνα
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη
Η Apple φέρνει το ChatGPT στα iPhone και τα Mac - To Siri αποκτά AI
To chatbot τεχνητής νοημοσύνης θα ενεργοποιείται όταν ο χρήστης κάνει ερωτήσεις που το ίδιο το Siri δεν μπορεί να απαντήσει.
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη