Tο πιο πρόσφατο προσχέδιο πρότασης για τη συμφωνία που αφορά το θέμα των «απωλειών και των ζημιών» δημοσίευσε η υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα. Σύμφωνα με το προσχέδιο η διάσκεψη καλείται να συμφωνήσει στη δημιουργία ενός νέου ταμείου προκειμένου να βοηθηθούν οι χώρες και να αντεπεξέλθουν στο κόστος της κλιματικής αλλαγής.
Το προσχέδιο, που θα πρέπει να εγκριθεί από τις σχεδόν 200 χώρες που συμμετέχουν στη διάσκεψη COP27 στην Αίγυπτο, αναφέρει ότι υπάρχει συμφωνία για τη «δημιουργία ενός ταμείου που θα ανταποκρίνεται στις απώλειες και τις ζημιές».
Διαβάστε επίσης: COP27: Σκληρές διαπραγματεύσεις για το κλίμα στο «και πέντε»
Η έκκληση αναπτυσσομένων χωρών για ένα ταμείο κλιματικών ζημιών κυριάρχησε στις διαπραγματεύσεις του ΟΗΕ τις τελευταίες δύο εβδομάδες σπρώχνοντας πιο πέρα το προγραμματισμένο για χθες, Παρασκευή, κλείσιμο της διάσκεψης, καθώς οι χώρες προσπαθούσαν να καταλήξουν σε μια συμφωνία.
Το προσχέδιο πρότασης θα παραπέμπει πολλές από τις πιο επίμαχες αποφάσεις για το ταμείο στην επόμενη χρονιά, όταν μια «μεταβατική επιτροπή» θα κάνει συστάσεις για τις χώρες προκειμένου να υιοθετηθούν στη συνέχεια στη διάσκεψη για το κλίμα COP28 που θα διεξαχθεί τον Νοέμβριο του 2023.
Οι συστάσεις θα καλύπτουν «την αναγνώριση και τη διεύρυνση των πηγών χρηματοδότησης» -μια αναφορά στο επίμαχο θέμα ποιες χώρες θα πρέπει να πληρώσουν σε αυτό το νέο ταμείο.
Έπειτα από χρόνια αντίστασης των πλούσιων χωρών στις εκκλήσεις των ευάλωτων στις κλιματικές αλλαγές χωρών για χρηματοδότηση των “απωλειών και των ζημιών”, η Ευρωπαϊκή Ένωση δήλωσε την Πέμπτη ότι θα στηρίξει ένα νέο ταμείο, αν αναδυόμενες οικονομίες με υψηλές εκπομπές ρύπων, όπως η Κίνα, πληρώσουν επίσης γι΄αυτό αντί μόνον οι περιοχές που εκπέμπουν ιστορικά υψηλούς ρύπους, όπως η ΕΕ και οι Ηνωμένες Πολιτείες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Σκύρος: Πρόταση για τη ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα
Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα δηλώνει η Σκύρος
Πώς το σύστημα δικαιωμάτων άνθρακα πλήττει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες
Με τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που απαλλάσσονται από τέλη και τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στους αερομεταφορείς, μεγάλο μέρος των πτήσεων δεν καλύπτεται από το σύστημα
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη