Η Cyber Monday γεννήθηκε το 2005 ως συνέχεια του μεγάλου Σαββατοκύριακου αγορών που ξεκινά με την Black Friday. Η Black Friday, που πήρε το όνομά της από την Ημέρα των Ευχαριστιών προοριζόταν αρχικά για πωλήσεις και αγορές σε φυσικά καταστήματα, ενώ η «Cyber Monday» για ηλεκτρονικά καταστήματα και πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου.

Σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Adobe Analytics, η Cyber Monday στις ΗΠΑ αναμένεται να παραμείνει η μεγαλύτερη ημέρα αγορών του έτους, οδηγώντας σε εντυπωσιακές δαπάνες ύψους 11,2 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ, σημειώνοντας αύξηση 5,1% σε σχέση με πέρυσι, έναντι αύξησης μόλις 1% για τις πωλήσεις της Black Friday.

Διαβάστε επίσης: Τι μας επιφυλάσσει το μέλλον στον κυβερνοχώρο;

Η ουρά της Black Friday

Σήμερα και οι δύο ημερομηνίες είναι πρακτικά το ίδιο και δεν έχουν καμία διαφοροποίηση, όχι μόνο όσον αφορά τις αγορές και τα νούμερα, αλλά και τις κυβερνοεπιθέσεις που δέχονται και οι οποίες σχετίζονται με αυτές τις ημέρες «αγορών». Με την επίλυση των περσινών προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, αναμένεται ότι οι πωλήσεις και η συμμετοχή της Cyber Monday θα αυξηθούν εκθετικά, καθώς οι αγοραστές συρρέουν στο διαδίκτυο για να αναζητήσουν προσφορές.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα ηλεκτρονικά καταστήματα λιανικής πώλησης έχουν ήδη αρχίσει να διαφημίζουν τις προσφορές τους για εκείνη την ημέρα, εβδομάδες πριν από την 28η Νοεμβρίου. Η έκθεση Webloyalty’ s Black Friday 2022 δείχνει ότι φέτος τόσο οι αγορές όσο και οι δαπάνες και τις δύο ημέρες θα αυξηθούν. Αύξηση των πωλήσεων κατά 11% και μέση δαπάνη 155 ευρώ (5% περισσότερο από το 2021), μια μεγάλη ευκαιρία για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου να επιδοθούν σε αυτό που γνωρίζουν καλύτερα.

Διαβάστε επίσης: Το ηλεκτρονικό έγκλημα εξελίσσεται – Τι είδαμε το 2022

Οι χάκερ μιμούνται κορυφαία brands

Η εταιρεία κυβερνοασφάλειας Check Point Software επισημαίνει, λαμβάνοντας ως παράδειγμα τα πρόσφατα δεδομένα που έχει συλλέξει σχετικά με την Amazon Prime Day, πως αυξήθηκε τόσο ο αριθμός των σελίδων που σχετίζονται με τον όρο «amazon» όσο και οι επιθέσεις phishing που χρησιμοποιούν αυτή την εταιρεία ως δόλωμα. Σχεδόν 1.900 ιστοσελίδες που σχετίζονται με το Amazon δημιουργήθηκαν και το 10% από αυτές ήταν δόλιες. Αρκεί να πούμε πως μόνο πέρσι, τις ημέρες που προηγήθηκαν της Black Friday, σημειώθηκε αύξηση 178% των κακόβουλων διαδικτυακών καταστημάτων παγκοσμίως.

Μόλις αυτήν την εβδομάδα, η Check Point Software δημοσίευσε έκθεση σχετικά με το κακόβουλο λογισμικό στο γ’ τρίμηνο, η οποία αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες μεταφορών και ταχυμεταφορών πακέτων χρησιμοποιούνται για να υποδυθούν οι απατεώνες ταυτότητες και να πραγματοποιήσουν επιθέσεις phishing. Η DHL κατέχει στη λίστα αυτήν την πρώτη θέση. Το γεγονός έχει στενή σχέση με την Cyber Monday, καθώς πολλές από τις αγορές γίνονται online και παραδίδονται με εταιρείες ταχυμεταφορών, καθιστώντας πιο πιθανό το ενδεχόμενο ένας αγοραστής να εξαπατηθεί.

Διαβάστε επίσης: Η cyber πλευρά του Halloween

Οδηγίες προς… ναυτιλομένους

Προκειμένου οι καταναλωτές να λαμβάνουν τις απαραίτητες προφυλάξεις κατά την αγορά των αγαπημένων τους προϊόντων, η Check Point Software προτείνει μια σειρά συμβουλών για να παραμείνετε ασφαλείς κατά τη συμμετοχή σας σε αυτήν την αγοραστική περίοδο και κατά τις αγορές στα ηλεκτρονικά καλάθια της Cyber Monday:

  1. Αγοράζετε πάντα από μια γνήσια και αξιόπιστη πηγή: το ιδανικό είναι να αναζητήσουμε στη μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποιούμε τον σύνδεσμο του καταστήματος από τον οποίο θέλουμε να αγοράσουμε το προϊόν. Το «κλικ» σε έναν σύνδεσμο που λαμβάνετε για πιθανές αγορές μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς να γνωρίζετε την προέλευσή του, θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι πολύ επικίνδυνο.
  2. Να είστε σε επιφυλακή για την ύπαρξη παρόμοιων domains: είναι πολύ σημαντικό να δίνουμε προσοχή στους συνδέσμους και τα domains των ιστοσελίδων στις οποίες εισερχόμαστε. Τα ορθογραφικά λάθη ή τα ανορθόγραφα ονόματα αποτελούν ένδειξη για το ποιες σελίδες είναι οι αυθεντικές και ποιες έχουν δημιουργηθεί για να σας εξαπατήσουν.
  3. Οι προσφορές που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές, είναι και στην πραγματικότητα πολύ καλές για να είναι αληθινές: ελέγξτε αρκετές ιστοσελίδες για να δείτε αν η προσφορά είναι πραγματική ή όχι. Μια ασυνήθιστη έκπτωση σε ένα προϊόν με μεγάλη ζήτηση θα μπορούσε να είναι σαφής ένδειξη ότι πρόκειται για απάτη.
  4. Ψάχνετε πάντα για το λουκέτο: Οι ιστότοποι που έχουν το HTTPS αντί του HHTP είναι οι ασφαλείς και αυθεντικοί ιστότοποι. Ειδικά εκείνοι που έχουν ένα λουκέτο μπροστά τους για να ξεχωρίζουν από τους άλλους. Θα πρέπει να μπαίνουμε μόνο σε αυτές, αφού είναι αυτές που συμμορφώνονται με τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας.
  5. Να έχετε λύσεις ασφαλείας για τα τελικά σημεία: Θα πρέπει να έχετε λύσεις ασφαλείας και για το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο. Με αυτό το μέτρο μπορούν να αποτραπούν πολλές κυβερνοεπιθέσεις και διαρροές πληροφοριών.
  6. Να είστε πάντα σε επιφυλακή για μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επαναφοράς κωδικού πρόσβασης: ειδικά όταν ο όγκος της διαδικτυακής κίνησης βρίσκεται στο αποκορύφωμά του, όπως συμβαίνει την Cyber Monday. Εάν λάβετε ένα email επαναφοράς κωδικού πρόσβασης, χωρίς να έχετε ζητήσει κάτι τέτοιο, επισκεφτείτε πάντα, απευθείας τον ιστότοπο (μην κάνετε ποτέ κλικ στους συνδέσμους) και αλλάξτε τον κωδικό πρόσβασής σας.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Google: Παρουσίασε νέο μικροτσίπ και «έλυσε» ένα χρόνιο πρόβλημα των κβαντικών υπολογιστών
Τεχνολογία |

Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google

Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits

Έρευνα BrokerChooser: Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης
Τεχνολογία |

Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης - Η θέση της Ελλάδας

Η έρευνα βασίζεται σε ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 30.000 γνωστές απατηλές οντότητες, αναλύοντας τα μοτίβα αναζήτησης της Google σε περιεχόμενο της BrokerChooser σε 56 γλώσσες