Ενώ το LinkedIn ήταν το εμπορικό σήμα που αποτέλεσε την πιο συχνά μιμούμενη μάρκα τόσο το α’ όσο και το β’ τρίμηνο του 2022, η μεταφορική εταιρεία DHL κατέλαβε την πρώτη θέση το γ’ τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας το 22% όλων των προσπαθειών phishing παγκοσμίως.

Αυτό αναφέρεται στην έκθεση Brand Phishing Report για το γ’ τρίμηνο του 2022 της Check Point Research, η οποία παρουσιάζει τα εμπορικά σήματα που μιμήθηκαν συχνότερα οι εγκληματίες στις προσπάθειές τους να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή διαπιστευτήρια πληρωμών ατόμων κατά τη διάρκεια του Ιουλίου, του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου.

Διαβάστε ακόμα: Μεγάλη αύξηση στις κυβερνοεπιθέσεις φέτος – Ποια ήταν η Νο1 απειλή

Η Microsoft βρίσκεται στη δεύτερη θέση (16%) και το LinkedIn έπεσε στην τρίτη θέση, αποτελώντας μόλις το 11% των απατών, σε σύγκριση με το 52% το Q1 και το 45% το Q2. Η αύξηση της DHL θα μπορούσε να οφείλεται εν μέρει σε μια μεγάλη παγκόσμια απάτη και επίθεση phishing για την οποία προειδοποίησε ο ίδιος ο γίγαντας των logistics λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του τριμήνου. Το Instagram εμφανίστηκε επίσης στην πρώτη δεκάδα της λίστας για πρώτη φορά αυτό το τρίμηνο, μετά από μια εκστρατεία phishing που σχετιζόταν με το «μπλε σήμα» και αναφέρθηκε τον Σεπτέμβριο.

Διαβάστε ακόμα: Η ψηφιακή ασφάλεια και οι διαφορετικές γενιές

O κλάδος των μεταφορών είναι ένας από τους κορυφαίους κλάδους για το brand phishing, δεύτερος μετά την τεχνολογία, αναφέρει η σχετική έκθεση. Εκτίμηση της Check Point Research είναι ότι πιθανότατα θα αυξηθούν οι απάτες που σχετίζονται με τις μεταφορές ώστε να εκμεταλλευτούν τους online αγοραστές.

Ο τρόπος δράσης

Σε μια επίθεση phishing, οι εγκληματίες προσπαθούν να μιμηθούν τον επίσημο ιστότοπο μιας γνωστής εταιρείας, χρησιμοποιώντας παρόμοιο όνομα τομέα ή διεύθυνση URL και σχεδιασμό ιστοσελίδας με τον αυθεντικό ιστότοπο. Ο σύνδεσμος προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να αποσταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματος κειμένου, ο χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί κατά τη διάρκεια της περιήγησης στον ιστό ή μπορεί να ενεργοποιηθεί από μια απατηλή εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που αποσκοπεί στην κλοπή των διαπιστευτηρίων των χρηστών, των στοιχείων πληρωμής ή άλλων προσωπικών πληροφοριών.

Κορυφαίες μάρκες phishing

Ακολουθούν τα κορυφαία εμπορικά σήματα που κατατάσσονται με βάση τη συνολική τους εμφάνιση σε απόπειρες phishing με εμπορικά σήματα:

  1. DHL (σχετίζεται με το 22% όλων των επιθέσεων phishing παγκοσμίως)
  2. Microsoft (16%)
  3. LinkedIn (11%)
  4. Google (6%)
  5. Netflix (5%)
  6. WeTransfer (5%)
  7. Walmart (5%)
  8. Whatsapp (4%)
  9. HSBC (4%)
  10. Instagram (3%)
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Google: Παρουσίασε νέο μικροτσίπ και «έλυσε» ένα χρόνιο πρόβλημα των κβαντικών υπολογιστών
Τεχνολογία |

Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google

Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits

Έρευνα BrokerChooser: Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης
Τεχνολογία |

Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης - Η θέση της Ελλάδας

Η έρευνα βασίζεται σε ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 30.000 γνωστές απατηλές οντότητες, αναλύοντας τα μοτίβα αναζήτησης της Google σε περιεχόμενο της BrokerChooser σε 56 γλώσσες