Στα τρία αγκάθια που αντιμετωπίζει ο ελληνικός τουρισμός εστίασε ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας κ. Αλέξανδρος Βασιλικός κατά την διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο αυξημένο λειτουργικό κόστος των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, το φλέγον θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων και το ακανθώδες πρόβλημα του αθέμιτου ανταγωνισμού που υφίστανται οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις.

Διαβάστε επίσης: ΣΕΤΚΕ: Νέες δράσεις με καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία στα μικρά τουριστικά καταλύματα

Στην 10η Γενική Συνέλευση του Ξ.Ε.Ε., παρευρέθηκαν ο Υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας, η Πρόεδρος του ΕΟΤ κα Άντζελα Γκερέκου, ο Αν. Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξανδρος Αυλωνίτης, ο εκπρόσωπος ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κ. Οδυσσέας Κωσταντόπουλος, ο Τομεάρχης Τουρισμού της ΝΔ κ. Ανδρέας Φιορεντίνος, ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ιωάννης Ρέτσος και ο Πρόεδρος της ΠΟΞ κ. Γρηγόρης Τάσιος.

Διαβάστε επίσης: Ενεργειακή κρίση: Το νέο κύμα «μετανάστευσης» από τον Βορρά στον Νότο

Έλλειμμα σε ανθρώπινο δυναμικό στα ξενοδοχεία

Όπως υπογράμμισε ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας κ. Αλέξανδρος Βασιλικός : «Ολοκληρώθηκε μια πολύ καλή σεζόν για τη χώρα και οι πρώτοι που είμαστε χαρούμενοι γι’ αυτό, είμαστε εμείς οι ξενοδόχοι. Είναι ξεκάθαρη η μεγάλη συνεισφορά μας στην καλή εξέλιξη κι αξίζουν την αναγνώριση και το μεγάλο μπράβο οι ξενοδόχοι. Εμείς χαιρόμαστε όταν προσφέρουμε. Και το κάνουμε πάντα συνειδητά και υπεύθυνα. Το αποδείξαμε πέρα από κάθε αμφιβολία αυτή την τριετία. Οι ξενοδόχοι εφαρμόσαμε με σχολαστικότητα τα πρωτόκολλα της Πολιτείας και των φορέων. Με τη δική μας δουλειά, κάτω από εξαιρετικά αντίξοες και πρωτόγνωρες συνθήκες, συμβάλαμε στην υγειονομική αξιοπιστία της χώρας».

Ο κ. Βασιλικός σημείωσε ότι δεν υπάρχει γραμμή στα λογιστικά φύλλα εξόδων ενός ξενοδοχείου που να μην σημειώνεται κατακόρυφη αύξηση 100% στην τιμή του ρεύματος, 40% στις προμήθειες τροφίμων και ποτών, ενώ καταγράφονται αυξήσεις στα ενοίκια και συνεχιζόμενες αυξήσεις στα επιτόκια που επιβαρύνουν υφιστάμενες υποχρεώσεις.

«Στα λειτουργικά προβλήματα θα πρέπει επίσης να προστεθεί πως σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες του ΙΤΕΠ, το έλλειμμα σε ανθρώπινο δυναμικό στα ξενοδοχεία ανέρχεται με την φετινή μελέτη στους 61.000 εργαζόμενους. Και είναι σαφές πως αυτή η μεγάλη τρύπα δεν μπορεί και δεν πρέπει να μείνει ανοιχτή, χρήζει άμεσης και υπεύθυνης αντιμετώπισης.

Επιπλέον, πρέπει να τονίσουμε πως δεν λειτουργούν όλα τα ξενοδοχεία μόνο τη θερινή σεζόν που πράγματι ήταν καλή. Όμως τα 12μηνης λειτουργίας ξενοδοχεία είχαν ένα πρώτο τετράμηνο το 2022 που δεν ήταν καθόλου καλό εν μέσω Covid και με πληρότητες που δεν ξεπερνούσαν το 20%. Τα ίδια αυτά ξενοδοχεία, θα λειτουργήσουν τους επόμενους μήνες με δυσθεώρητα έξοδα και σε συνθήκες υπερπροσφοράς καταλυμάτων και με μια ζήτηση η οποία δεν θα θυμίζει σε τίποτα τους μήνες του καλοκαιριού», πρόσθεσε ο κ. Βασιλικός.

«Οδικός χάρτης»

Αναφερόμενος στα 3 σημεία – κλειδιά πάνω στον Οδικό Χάρτη προς το μέλλον του ελληνικού τουρισμού που έχει χαράξει το ΞΕΕ, ο κ. Βασιλικός σημείωσε ότι αυτά εδράζονται στα εξής :

«Ψηφιακός μετασχηματισμός. Γι’ αυτό δημιουργήθηκε το Capsule T, ένα πραγματικό οικοσύστημα καινοτομίας στο χώρο του τουρισμού. Αφενός για να βοηθήσει τους Έλληνες ξενοδόχους να προχωρήσουν στην τεχνολογική αναβάθμιση των επιχειρήσεών τους και αφετέρου για να δώσει ευκαιρίες σε νέους ταλαντούχους ανθρώπους, οι οποίοι μέχρι πρότινος αναζητούσαν διέξοδο στο εξωτερικό προκειμένου να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους.

Βιωσιμότητα. Η βιωσιμότητα δεν είναι πολυτέλεια είναι αναγκαιότητα. Ειδικά στη συγκυρία των δυσθεώρητων αυξήσεων του ενεργειακού κόστους. Γι’ αυτό και το Ξ.Ε.Ε. παρεμβαίνει με μελέτες και προτάσεις και εργάζεται συστηματικά για την προώθηση καλών πρακτικών βιωσιμότητας στο ελληνικό ξενοδοχείο.

Υποδομές. Όλα τα μεγάλα ζητούμενα για τον ελληνικό τουρισμό όπως ο θεματικός εμπλουτισμός του προϊόντος μας, η αντιμετώπιση της εποχικότητας και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η στόχευση σε ποιοτικότερα κοινά της τουριστικής αγοράς περνάνε μέσα από τις υποδομές. Το momentum είναι τώρα. Με τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και τη νέα Προγραμματική Περίοδο του ΕΣΠΑ καθίσταται ρεαλιστικό ένα εθνικό σχέδιο υποδομών με τη συνεργασία του κεντρικού κράτους, της αυτοδιοίκησης και του ιδιωτικού τομέα.

Ωστόσο, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλικός πρέπει να γίνει μια βασική παραδοχή. Η επιτυχία της πορείας προς ένα βιώσιμο τουρισμό θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο θα αγκαλιαστεί από την ίδια την κοινωνία. Ο τουρισμός, είναι υπόθεση όλων. Γιατί διαχέει προς όλους και τα οφέλη του. Η φιλοξενία λοιπόν πρέπει να γίνει υπόθεση της ίδιας της κοινωνίας αφού αποδεδειγμένα βάζει πλάτη σε κάθε δύσκολη στιγμή της χώρας.

Αυτό που απαιτείται είναι μια μεγάλη αλλαγή νοοτροπίας. Μια νέα κουλτούρα φιλοξενίας. Κι αυτό πρέπει να ξεκινήσει από εκεί που ξεκινούν όλα, από το δημοτικό σχολείο. Αυτή είναι η κεντρική ιδέα του προγράμματος και είναι πολύ θετικό πως το Ξ.Ε.Ε. έκανε το πρώτο σημαντικό βήμα για να μπει η φιλοξενία στα σχολεία με ένα σύγχρονο παιδαγωγικό τρόπο που μπορεί να κερδίσει το ενδιαφέρον των παιδιών.

Μάλιστα το Ξ.Ε.Ε. εργάζεται για την συνέχεια και στις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης φτάνοντας μέχρι τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Έχει ιδιαίτερη αξία οι μαθητές και οι μαθήτριες στο σύνολο της εκπαιδευτικής διαδρομής τους, εάν το επιθυμούν και το επιλέγουν να έχουν τη δυνατότητα να εξοικειώνονται και να έρχονται σε επαφή με έναν κλάδο όπως αυτός της φιλοξενίας, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στη χώρα και εκπροσωπεί πάνω από το 25% του ΑΕΠ”.

«Επενδύουμε στην επέκταση της τουριστικής περιόδου»

Στο πλαίσιο του χαιρετισμού του ο Υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας μεταξύ άλλων είπε :

«Φέτος, τον Φλεβάρη και τον Μάρτη, ξαφνικά, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία “πάγωσαν” οι κρατήσεις αλλά εργαστήκαμε όλοι μαζί σκληρά και μεθοδικά, και καταφέραμε να έχουμε μια εξαιρετικά επιτυχημένη σεζόν με αποτέλεσμα τα ταξιδιωτικά έσοδα να ξεπεράσουν τον στόχο του περσινού προϋπολογισμού κατά 3 δισ. ευρώ.

Αυτά τα έσοδα πηγαίνουν στον πρωτογενή τομέα που με τα προϊόντα της ελληνικής γης προμηθεύουν τα ξενοδοχεία, τα καταλύματα, τις ταβέρνες, τα εμπορικά καταστήματα ή εξήχθησαν. Στον εμπορικό κόσμο, στον κατασκευαστικό κλάδο, 8 στις 10 επενδύσεις είναι τουριστικές. Δεν είναι μονοκαλλιέργεια ο τουρισμός, τους ακουμπάει όλους, αποτελεί το 25% του ΑΕΠ της χώρας. Χωρίς καμία αμφιβολία, η Ελλάδα είναι ο πιο ασφαλής και ποιοτικός προορισμός στην Ευρώπη, στα 5 κορυφαία brand του κόσμου.

Επενδύουμε στην επέκταση της τουριστικής περιόδου- και αυτό το δικαιούνται όλες οι περιφέρειες της χώρας, όχι μόνο οι brandαρισμένοι αλλά και οι εναλλακτικοί προορισμοί- στο city break, στον 12μηνο τουρισμό, στις υποδομές και στον βιώσιμο τουρισμό.

Αναφορικά με το θέμα των βραχυχρόνιων μισθώσεων, σε συνεργασία με τον πρόεδρο του ΞΕΕ Α. Βασιλικό αλλά και τον ΣΕΤΕ, έχω προχωρήσει σε συγκεκριμένες ενέργειες. Δεν μπορεί να υπάρχει ξενοδοχείο 0 αστέρων, ούτε σε πλατφόρμες να διαφημίζονται μαζί τα ξενοδοχεία, τα resort, με τα καταλύματα βραχυχρόνιων μισθώσεων. Είναι επίσης πολύ σημαντικό να διαχωριστεί η μέση ελληνική οικογένεια που εκμισθώνει ένα ή δυο ακίνητα από αυτούς που το κάνουν πολλαπλά εκμεταλλευόμενοι το ξενοδοχειακό πλαίσιο. Η Ελληνική Κυβέρνηση, δια της Προεδρίας της και του Υπουργείου Οικονομικών, ήδη συζητά με τους φορείς του τουρισμού τον τρόπο με τον οποίο θα νομοθετήσει ώστε αυτό να γίνει ξεκάθαρο. Είναι ώριμες οι συνθήκες και το θέμα αυτό είναι ψηλά στην ατζέντα της Κυβέρνησης».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott