«Πολύ κοντά» σε συμφωνία με τη Ρωσία για την επανέναρξη των ρωσικών εξαγωγών αμμωνίας μέσω αγωγού σε λιμάνι της Μαύρης Θάλασσας στην Ουκρανία, βρίσκεται ο ΟΗΕ, όπως δήλωσε στο Reuters, ο επικεφαλής βοήθειας του διεθνούς οργανισμού Μάρτιν Γκρίφιθς, υπογραμμίζοντας ότι κάτι τέτοιο είναι ακόμα πιο σημαντικό και από τη συμφωνία για τα σιτηρά.
Η διευκόλυνση των αποστολών τροφίμων και λιπασμάτων από τη Ρωσία αποτελεί την κεντρική πτυχή μιας συμφωνίας -πακέτο, για την οποία μεσολάβησαν τα Ηνωμένα Έθνη και η Τουρκία τον Ιούλιο – και παρατάθηκε νωρίτερα αυτόν τον μήνα. Η ίδια συμφωνία ήταν αυτή που επανεκκίνησε τις αποστολές σιτηρών της Ουκρανίας στη Μαύρη Θάλασσα.
Η εισβολή της Ρωσίας στη γείτονά της στις 24 Φεβρουαρίου είχε σταματήσει τις εξαγωγές τροφίμων της Ουκρανίας στη Μαύρη Θάλασσα και επίσης έκλεισε έναν αγωγό που μεταφέρει αμμωνία από τη Ρωσία σε λιμάνι της Μαύρης Θάλασσας στην Ουκρανία. Η αμμωνία είναι βασικό συστατικό του νιτρικού λιπάσματος.
Διαβάστε επίσης – Σκληρό παζάρι Μόσχας-Κιέβου για τις εξαγωγές ρωσικής αμμωνίας
Εντός της εβδομάδας
Όταν ρωτήθηκε για μια συμφωνία για επανεκκίνηση του αγωγού αμμωνίας, ο Γκρίφιθς είπε: «Νομίζω ότι είμαστε πολύ κοντά, οδεύουμε προς αυτήν αυτήν την εβδομάδα».
Διαβάστε επίσης – Κομισιόν: Σχέδιο για τη διαθεσιμότητα των λιπασμάτων – Πώς θα μειωθεί η εξάρτηση
«Είναι απαραίτητο», είπε, προειδοποιώντας ότι εάν οι εξαγωγές λιπασμάτων της Ρωσίας δεν επαναληφθούν, τότε θα μπορούσε να προκαλέσει πρόβλημα διαθεσιμότητας τροφίμων σε ένα χρόνο.
«Έτσι είναι εξαιρετικά σημαντικό, σχεδόν πιο σημαντικό από το σιτάρι».
Η ρωσική οικονομία συρρικνώθηκε κατά 1,7% τον Ιανουάριο-Σεπτέμβριο, αλλά οι επενδύσεις κεφαλαίου αυξήθηκαν
Τα Ηνωμένα Έθνη ανακοίνωσαν ότι ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία επιδείνωσε μια παγκόσμια επισιτιστική κρίση, ωθώντας περίπου 47 εκατομμύρια ανθρώπους σε «οξεία πείνα» και πυροδοτώντας την ανάγκη για εξαγωγική συμφωνία. Η Ουκρανία και η Ρωσία είναι και οι δύο βασικοί παγκόσμιοι εξαγωγείς σιτηρών και λιπασμάτων.
«Η λειτουργία αυτού του αγωγού αμμωνίας από τη Ρωσία μέσω της Ουκρανίας… μπορεί να ξεκινήσει μέσα σε μία ή δύο εβδομάδες. Νομίζω ότι θα φτάσουμε εκεί», είπε ο Γκρίφιθς.
Latest News
Πλησιάζει η ώρα μείωσης των ευρωεπιτοκίων
Επιβραδύνεται ο ρυθμός του πληθωρισμού υποστηρίζει ο Ιταλός κεντρικός τραπεζίτης
Οι «πρωταθλητές» στις εξαγωγές σοκολάτας της Ευρώπης - Το κλειστό «club των 5»
Πέντε χώρες της ΕΕ κατέχουν το 75% των συνολικών εξαγωγών σοκολάτας και ράβδων σοκολάτας σε χώρες εκτός ΕΕ
Τι είπε το Νο3 της Κίνας για τις επενδύσεις στο «Νταβός της Ασίας»
Η Κίνα στοχεύει να αποτελέσει ισχυρή κινητήρια δύναμη για την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας
Πόσο κόστισε στις πολυεθνικές η έξοδος από την Ρωσία - Τα αντίποινα στον Πούτιν
Περίπου 1.000 επιχειρήσεις έχουν αποχωρήσει από την Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία και την πολεμική σύρραξη
Ποιος πρέπει να πληρώσει για την κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη
Η γέφυρα κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1970 για περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια, αλλά το κόστος της ανοικοδόμησής της θα μπορούσε να είναι δεκαπλάσιο της αρχικής της τιμής
Επιβίωση ή ευημερία - Οι επιλογές της Macy's
Ο Tony Spring, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι μόλις τον περασμένο μήνα, παραμένει βέβαιος ότι το πολυκατάστημα εξακολουθεί να κατέχει σημαντικό ρόλο στη ζωή των καταναλωτών - Αρκεί όμως κάτι τέτοιο για το μέλλον;
Στα 58,4 δισ. ο τζίρος της βιομηχανίας του σεξ - Οι περιζήτητες θέσεις εργασίας «λευκού κολλάρου»
Με τον σημερινό ρυθμό ανάπτυξής της η βιομηχανία «ψυχαγωγίας ενηλίκων» εκτιμάται ότι θα εκτιναχθεί στα 96,2 δισ. δολάρια το 2032
Πως οι Σουηδοί κινδύνευσαν να χάσουν συντάξεις
Κακές επενδυτικές αποφάσεις, αποχωρήσεις στελεχών και κρατικές έρευνες απασχολούν την κοινή γνώμη
Πώς θα μετρήσει ένα δικαστήριο των ΗΠΑ το κόστος των εγκλημάτων του Sam Bankman-Fried;
O δικαστής θα κρίνει πόσο κόστισαν οι ενέργειές του στους επενδυτές και τους πελάτες του ανταλλακτηρίου κρυπτονομισμάτων FTX
Η Αμερική δεν έχει γέφυρες, λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμους και σιδηροδρόμους
Το δυστύχημα στη Βαλτιμόρη φέρνει στην επικαιρότητα τις απαρχαιωμένες υποδομές – Επιταχύνεται το πρόγραμμα επενδύσεων $1,2 τρισ. του Μπάιντεν