Οι τάσεις στο λιανικό εμπόριο τον καιρό των κοινωνικών δικτύων είναι σαφείς: περισσότερες online αγορές, επέκταση των ρομποτικών εφαρμογών και βέβαια ενημέρωση μέσω Διαδικτύου για ό,τι καινούργιο προϊόν ή υπηρεσία διατίθεται στην αγορά. Η τράπεζα επενδύσεων GP Bullhound, που διαθέτει επίσης ένα εκτεταμένο τμήμα επιχειρηματικών συμβούλων, σε έρευνα που δημοσιοποίησε τη Δευτέρα εξηγεί και κωδικοποιεί τους λόγους για τους οποίους το κοινωνικό δίκτυο Tik Tok πιθανότατα θα κυριαρχήσει την επόμενη χρονιά στον κλάδο της διαφήμισης και θα εξελιχθεί σε «βασιλιά της ρεκλάμας» σε παγκόσμιο επίπεδο.

Διαβάστε επίσης: Τεχνολογία: Την ώρα που οι κολοσσοί κάνουν απολύσεις, το TikTok προσλαμβάνει κόσμο

Η κινεζική πλατφόρμα έχει αναπτύξει μια δυναμική εμπλοκή σε όλες αυτές τις καινοτομίες και ως εκ τούτου αναμένεται να επωφεληθεί τα μέγιστα από την ανάπτυξή τους.

1. Γιατί «βασιλιάς της ρεκλάμας»

Το… βασιλικό μέλλον που προδιαγράφει η GP Bullhound για το κινεζικό κοινωνικό δίκτυο στηρίζεται στην πρόβλεψη ότι τα έσοδα της πλατφόρμας θα μπορούσαν να φθάσουν τα 13,8 δισ. δολάρια σε διαφημιστικά έσοδα έως το 2026. «Με το εργαλείο TikTok for business, η πλατφόρμα διαθέτει μεγάλο όγκο δεδομένων που θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των διαφημιστικών προϋπολογισμών των εταιρειών», εκτιμά μιλώντας στον «Figaro» ο Γκιγιόμ Μπονετόν, γάλλος συνεργάτης στο GP Bullhound.

Με τις εκτιμήσεις του Μπονετόν συμφωνεί η δημιουργός του εξειδικευμένου στα κοινωνικά δίκτυα προγράμματος Social Media, Εμανουέλ Πατρί. «Οι προβλέψεις της GP Bullhound ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα της αγοράς. Οι διαφημιστές έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για το TikTok από το 2020. Αλλά αυτό που έχει αλλάξει τους τελευταίους μήνες είναι ότι τώρα θέλουν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα για να αναπτύξουν την επωνυμία τους και να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους. Εχουν τοποθετήσει δηλαδή το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο στο επίκεντρο των αναπτυξιακών τους στρατηγικών», εξηγεί στη γαλλική εφημερίδα.

2. Απευθείας αγορές μέσω των κοινωνικών δικτύων

Η τράπεζα GP Bullhound θεωρεί ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να εγκαταλείπουν τις παραδοσιακές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου για να αγοράζουν απευθείας από τα αγαπημένα τους μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το Instagram, το TikTok, το Facebook και το Pinterest. Ο Γκιγιόμ Μπονετόν διευκρινίζει ότι τα προϊόντα που πωλούνται μέσω των social media σχετίζονται ως επί το πλείστον με τη μόδα, με τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και με τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης.

«Οι αγορές μέσω κοινωνικών δικτύων παραμένουν αρκετά ‘ανεπίσημες’ τόσο στην Ευρώπη όσο και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Γι’ αυτό η TikTok επιθυμεί να ξεκινήσει μια συνεργασία με έναν ‘παίκτη’ ικανό να προσφέρει τεχνολογία άμεσης αγοράς από την πλατφόρμα της, μια τεχνολογία προσαρμοσμένη στην ευρωπαϊκή και αμερικανική αγορά», σημειώνει η Εμανουέλ Πατρί.

Σύμφωνα με την ειδικό στα κοινωνικά δίκτυα, η κινεζική πλατφόρμα είναι η πιο ικανή από τους ανταγωνιστές της για να δημιουργήσει ένα αποτελεσματικό σύστημα άμεσων αγορών, καθώς κάτι παρόμοιο έχει αναπτύξει και λειτουργεί ήδη ευρέως στην Ασία και δη στην Κίνα τη διετία της αμείλικτης καραντίνας.

3. Νέα διαφημιστικοί δίαυλοι: η «έξυπνη» τηλεόραση

Σύμφωνα με την GP Bullhound, η Συνδεδεμένη Τηλεόραση (CTV ή smart TV) είναι σήμερα ο πλέον ανερχόμενος και επιδραστικός διαφημιστικός δίαυλος. Επιτρέπει στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να συνδυάζουν όλες τις πτυχές προώθησης μιας επιχείρησης, ενισχύοντας ταυτόχρονα το εμπορικό σήμα και διευρύνοντας το πελατολόγιο με στοχευμένο τρόπο. Παρεμπιπτόντως, οι αναλυτές της τράπεζας και εταιρείας συμβούλων «βλέπουν» αύξηση των εξαγορών και συγχωνεύσεων στον κλάδο της παροχής υπηρεσιών μέσω «έξυπνης» τηλεόρασης.

4. Ανάπτυξη εργαλείων αυτόματης μετάφρασης

Η έκθεση εστιάζει επίσης στην ανάπτυξη τεχνολογικών εργαλείων ικανών να επεξεργάζονται αυτόματα διαφορετικές γλώσσες (NLP). Πρόκειται για εργαλεία που στη συνέχεια «ενσωματώνονται» σε πολλές ηλεκτρονικές εφαρμογές και «είναι απαραίτητα για τις μελλοντικές επιχειρηματικές στρατηγικές, καθώς όσοι τα εκμεταλλεύονται θα μπορούσαν να προσελκύσουν ακόμη περισσότερες επενδύσεις», όπως σημειώνεται στην έρευνα. Η GP Bullhound υπενθυμίζει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς αγγίζει το 30% ετησίως.

5. Η πρόκληση της οικονομίας της ενέργειας

Ηλεκτρικά οχήματα, συσσωρευτές, απανθρακοποίηση. Η ενεργειακή μετάβαση ευνοεί νέους τομείς της τεχνολογίας, η πρόσβαση στους οποίους προϋποθέτει καινοτόμους εξοπλισμούς. «Στην πρωτοπορία βρίσκονται τα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας στο σπίτι, με εκτιμώμενο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς 19%», σημειώνουν οι ερευνητές της GP Bullhound.

6. Επενδύσεις στα λογισμικά για την κλιματική μετάβαση

Ανάλογα ισχύουν και για τα λογισμικά συστήματα που τίθενται στην υπηρεσία της κλιματικής μετάβασης. Για κάθε δολάριο που επενδύθηκε το 2022 σε επιχειρηματικά κεφάλαια, τα 25 σεντς αναλογούν σε επενδύσεις σε «πράσινα software».

7. Ημιαγωγοί: το υπερ-όπλο για την τεχνολογική ηγεμονία

Παρόντες σε υπολογιστές, έξυπνες κινητές ηλεκτρονικές συσκευές, αυτοκίνητα, αεροπλάνα, βιομηχανικό εξοπλισμό, οι ημιαγωγοί – ή μάλλον η έλλειψή τους στις ποσότητες που ζητεί η αγορά – μπλόκαραν ήδη από τα χρόνια της πανδημίας και ταλαιπωρούν ακόμα εξαιτίας των επιπλοκών στο διεθνές εμπόριο που προκάλεσε ο πόλεμος στην Ουκρανία, πολλές αλυσίδες παραγωγής.

Το φαινόμενο της έλλειψης ηλεκτρονικών εξαρτημάτων δεν έχει ξεπεραστεί, υποστηρίζουν οι συντάκτες της έκθεσης της GP Bullhound. Κατά συνέπεια η ζήτηση για τσιπάκια πρέπει να παραμείνει ισχυρή. Επιπλέον, οι απαιτήσεις των κρατών που επιδιώκουν τη βιομηχανική κυριαρχία – και με τους εμπορικούς πολέμους και την αποπαγκοσμιοποίηση η τάση αυτή έχει κορυφωθεί – «θα οδηγήσουν αναπόφευκτα σε έναν επαναπροσδιορισμό των τρεχουσών ισορροπιών», όπως σημειώνεται στην έρευνα.

8. Εκθετική ανάπτυξη της ρομποτικής

Η έκθεση αναφέρει ότι το 2023 η χρήση ρομπότ πρακτικά σε όλους τους τομείς της οικονομικής δρστηριότητας θα μπορούσε να επεκταθεί με εκθετικό ρυθμό και να επηρεάσει (αρνητικά φυσικά) τις θέσεις εργασίας στον τομέα της μεταποίησης και των υπηρεσιών. «Οι τομείς των κατασκευών, του λιανικού εμπορίου και των logistics είναι ιδιαίτερα πιθανό να αυτοματοποιηθούν σε μεγάλο βαθμό το 2023 και τα επόμενα χρόνια», εξηγεί ο Γκιγιόμ Μπονετόν της GP Bullhound. Η τράπεζα εκτιμά ότι έως το 2030, έως και 20 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον τομέα της μεταποίησης παγκοσμίως «θα αντικατασταθούν από την τεχνητή νοημοσύνη και τα ρομπότ».

9. Εργαλεία για εργασία εξ αποστάσεως

Ο «υβριδικός» τρόπος απασχόλησης είναι μια από τις καινοτομίες που αναπόφευκτα θα φέρει το άμεσο μέλλον. Από την περίοδο της πανδημίας η τάση για τηλεργασία έχει γενικευθεί, σημειώνει η GP Bullhound. Τον περασμένο Ιούλιο, μια μελέτη που διεξήχθη από το Ινστιτούτο Adp Research έδειξε ότι το 71% των νέων πιστεύουν ότι θα σκέπτονταν να αφήσουν τη δουλειά τους εάν ο εργοδότης τούς ζητούσε «να επιστρέψουν 100% στο γραφείο», δίχως δηλαδή να εργάζονται κάποιες ημέρες της βδομάδας από απόσταση.

«Πρόκειται για μια νέα πρακτική που δοκιμάστηκε και πέτυχε και ως εκ τούτου αναγκάζει τις εταιρείες να αναθεωρήσουν τον τρόπο με τον οποίο απασχολούν τους υπαλλήλους τους. Η GP Bullhound προβλέπει τη μαζική εμφάνιση, από το 2023 κι όλας, εργαλείων και πλατφορμών αφιερωμένων και προσαρμοσμένων στις ανάγκες των νέων συνθηκών απασχόλησης.

10. Ο ορίζοντας της κυβερνοασφάλειας

Η επενδυτική τράπεζα θεωρεί, τέλος, πρακτικά βεβαιωμένη και εξασφαλισμένη τη βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου της κυβερνοασφάλειας. Η βεβαιότητα ανάπτυξης του κλάδου ήδη έχει προκαλέσει τάσεις ενοποίησης των προμηθευτών και των προσφορών τους. «Επιχειρήσεις όπως η γαλλική εταιρεία παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών Orange έχουν ήδη ανακοινώσει τη βούλησή τους να αυξήσουν τις επενδύσεις τους στον τομέα αυτό», σημειώνει η «Le Figaro».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Τεχνητή νοημοσύνη: Υπό ρυθμιστικό έλεγχο στη Βρετανία οι συνεργασίες Microsoft-Amazon
Tεχνητή νοημοσύνη |

Υπό ρυθμιστικό έλεγχο στη Βρετανία οι ΑΙ συνεργασίες Microsoft-Amazon

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας ζητά από τα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τις απόψεις τους σχετικά με τις μεγάλες συνεργασίες που συνήψαν η Microsoft και η Amazon με μικρότερες εταιρείες AI