Σε συμφωνία κατέληξε η Ευρωπαϊκή Ένωση την Τετάρτη για θεσμοθέτηση του ποσού που πρέπει να πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρείες για τα δικαιώματα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, αυξάνοντας την πίεση στον κλάδο να απομακρυνθεί από τα ορυκτά καύσιμα.
Οι αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν πτήσεις εντός της Ευρώπης, μέχρι στιγμής δεν πλήρωναν για τα δικαιώματα εκπομπής CO2.
Διαβάστε επίσης: Κοιτάσματα αερίου: Σε πλήρη εξέλιξη οι σεισμικές έρευνες σε 6 παραχωρήσεις
Κατάργηση των δωρεάν αδειών έως το 2026
Αυτό πρόκειται να αλλάξει βάσει του νόμου που συμφωνήθηκε μεταξύ των χωρών της ΕΕ, ο οποίος θα καταργήσει σταδιακά τα δωρεάν δικαιώματα εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα έως το 2026, σύμφωνα με το Reuters.
Αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να πληρώνουν αδρά, παρέχοντας τους έτσι ένα οικονομικό κίνητρο για να ρυπαίνουν λιγότερο.
Εξαίρεση θα αποτελούν μόνο οι αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) για να αντισταθμίσουν εν μέρει τη διαφορά τιμής μεταξύ των SAF και του πολύ φθηνότερου ορυκτού καυσίμου κηροζίνης.
Ωστόσο, θα πρέπει οι χώρες της ΕΕ ξεχωριστά, αλλά και το Ευρωκοινοβούλιο, να εγκρίνουν επίσημα τον νόμο πριν τεθεί σε ισχύ.
Διαβάστε επίσης: Ιράν: Νέο κοίτασμα πετρελαίου ανακαλύφθηκε στο νοτιοδυτικό τμήμα της χώρας
Πιθανή επέκταση των περιορισμών μετά το 2026
Η ΕΕ έχει μέχρι στιγμής περιορίσει την αγορά άνθρακα στην κάλυψη των εκπομπών από πτήσεις εντός της ΕΕ, αλλά τα κράτη-μέλη συμφώνησαν ότι οι Βρυξέλλες θα αξιολογήσουν το 2026 κατά πόσον το σύστημα του οργανισμού αερομεταφορών του ΟΗΕ ICAO για την αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 των διεθνών πτήσεων είναι σε καλό δρόμο για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Στην περίπτωση που τα αποτελέσματα δεν είναι θετικά, θα προτείνει την επέκταση των περιορισμών και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Latest News
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση
Έρχεται η πρώτη Δημοπρασία Εγγυήσεων Προέλευσης από τον ΔΑΠΕΕΠ - Πότε θα γίνει, ποιους αφορά
Tα ειδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων διαφοροποιούνται και διακρίνονται ως προς την πηγή της Ανανεώσιμης Ενέργειας και την θέση του Σταθμού παραγωγής
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά