
Σε συμφωνία κατέληξε η Ευρωπαϊκή Ένωση την Τετάρτη για θεσμοθέτηση του ποσού που πρέπει να πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρείες για τα δικαιώματα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, αυξάνοντας την πίεση στον κλάδο να απομακρυνθεί από τα ορυκτά καύσιμα.
Οι αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν πτήσεις εντός της Ευρώπης, μέχρι στιγμής δεν πλήρωναν για τα δικαιώματα εκπομπής CO2.
Διαβάστε επίσης: Κοιτάσματα αερίου: Σε πλήρη εξέλιξη οι σεισμικές έρευνες σε 6 παραχωρήσεις
Κατάργηση των δωρεάν αδειών έως το 2026
Αυτό πρόκειται να αλλάξει βάσει του νόμου που συμφωνήθηκε μεταξύ των χωρών της ΕΕ, ο οποίος θα καταργήσει σταδιακά τα δωρεάν δικαιώματα εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα έως το 2026, σύμφωνα με το Reuters.
Αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να πληρώνουν αδρά, παρέχοντας τους έτσι ένα οικονομικό κίνητρο για να ρυπαίνουν λιγότερο.
Εξαίρεση θα αποτελούν μόνο οι αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) για να αντισταθμίσουν εν μέρει τη διαφορά τιμής μεταξύ των SAF και του πολύ φθηνότερου ορυκτού καυσίμου κηροζίνης.
Ωστόσο, θα πρέπει οι χώρες της ΕΕ ξεχωριστά, αλλά και το Ευρωκοινοβούλιο, να εγκρίνουν επίσημα τον νόμο πριν τεθεί σε ισχύ.
Διαβάστε επίσης: Ιράν: Νέο κοίτασμα πετρελαίου ανακαλύφθηκε στο νοτιοδυτικό τμήμα της χώρας
Πιθανή επέκταση των περιορισμών μετά το 2026
Η ΕΕ έχει μέχρι στιγμής περιορίσει την αγορά άνθρακα στην κάλυψη των εκπομπών από πτήσεις εντός της ΕΕ, αλλά τα κράτη-μέλη συμφώνησαν ότι οι Βρυξέλλες θα αξιολογήσουν το 2026 κατά πόσον το σύστημα του οργανισμού αερομεταφορών του ΟΗΕ ICAO για την αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 των διεθνών πτήσεων είναι σε καλό δρόμο για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Στην περίπτωση που τα αποτελέσματα δεν είναι θετικά, θα προτείνει την επέκταση των περιορισμών και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.


Latest News

Ανατροπή - Η Ευρώπη χάνει τα σκήπτρα των επενδύσεων στην «καθαρή» ενέργεια
Ποια χώρα προηγείται και τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία για το υδρογόνο

Επτά στα δέκα κτήρια είναι χαμηλής ενεργειακής κλάσης
Η χαμηλή ενεργειακή απόδοση του Κτηριακού Τομέα της Ελλάδας αποτυπώνεται στις εξαιρετικά χαμηλές ενεργειακές κλάσεις των κτηρίων που τον συνθέτουν.

Στο τελικό στάδιο το αιολικό πάρκο στην Καρδίτσα που κατασκευάζει η Intrakat
Με ενεργειακή ισχύ 27,6 MW καλύπτονται οι ανάγκες 6.400 νοικοκυριών

«Βήμα σημειωτόν» για την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη
Ακόμη και τώρα, σε πολλά κράτη της ΕΕ, δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Πότε θα είναι ανοίξουν οι πλατφόρμες για ηλιακούς θερμοσίφωνες και μικρά φωτοβολταϊκά
Τι είπε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Συστάθηκε η κοινοπρακτική εταιρεία Ηellenic Hydrogen των Motor Oil και ΔEH
Στη νέα κοινοπρακτική εταιρεία, η Motor Oil κατέχει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου και η ΔΕΗ το 49%

Η πλειονότητα των επιχειρήσεων αύξησε τις επενδύσεις στη βιωσιμότητα
Η έρευνα της Deloitte διαπιστώνει ότι οι εταιρείες αισθάνονται πίεση να αναλάβουν δράσεις για τον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής

Καθαρίζει η ατμόσφαιρα στην Ελλάδα - Μειώνονται οι εκπομπές CO2
Τι ισχύει με τις λοιπές εκπομπές ρύπων

Η Toyota κράτησε το «στέμμα» της και το 2022 - Tο φράγμα των 10 εκατ. οχημάτων
Η Toyota το 2022 πούλησε 10,5 εκατομμύρια οχήματα, δύο εκατομμύρια περισσότερα από την δεύτερη Volkswagen

Δημοσιεύθηκε η έκθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη του ομίλου ΔΕΗ το 2021
Παρουσιάζεται η επίδοση των εταιρειών του ομίλου (ΔΕΗ, ΔΕΔΔΗΕ, ΔΕΗ Ανανεώσιμες)