Σε συμφωνία κατέληξε η Ευρωπαϊκή Ένωση την Τετάρτη για θεσμοθέτηση του ποσού που πρέπει να πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρείες για τα δικαιώματα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, αυξάνοντας την πίεση στον κλάδο να απομακρυνθεί από τα ορυκτά καύσιμα.
Οι αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν πτήσεις εντός της Ευρώπης, μέχρι στιγμής δεν πλήρωναν για τα δικαιώματα εκπομπής CO2.
Διαβάστε επίσης: Κοιτάσματα αερίου: Σε πλήρη εξέλιξη οι σεισμικές έρευνες σε 6 παραχωρήσεις
Κατάργηση των δωρεάν αδειών έως το 2026
Αυτό πρόκειται να αλλάξει βάσει του νόμου που συμφωνήθηκε μεταξύ των χωρών της ΕΕ, ο οποίος θα καταργήσει σταδιακά τα δωρεάν δικαιώματα εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα έως το 2026, σύμφωνα με το Reuters.
Αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να πληρώνουν αδρά, παρέχοντας τους έτσι ένα οικονομικό κίνητρο για να ρυπαίνουν λιγότερο.
Εξαίρεση θα αποτελούν μόνο οι αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) για να αντισταθμίσουν εν μέρει τη διαφορά τιμής μεταξύ των SAF και του πολύ φθηνότερου ορυκτού καυσίμου κηροζίνης.
Ωστόσο, θα πρέπει οι χώρες της ΕΕ ξεχωριστά, αλλά και το Ευρωκοινοβούλιο, να εγκρίνουν επίσημα τον νόμο πριν τεθεί σε ισχύ.
Διαβάστε επίσης: Ιράν: Νέο κοίτασμα πετρελαίου ανακαλύφθηκε στο νοτιοδυτικό τμήμα της χώρας
Πιθανή επέκταση των περιορισμών μετά το 2026
Η ΕΕ έχει μέχρι στιγμής περιορίσει την αγορά άνθρακα στην κάλυψη των εκπομπών από πτήσεις εντός της ΕΕ, αλλά τα κράτη-μέλη συμφώνησαν ότι οι Βρυξέλλες θα αξιολογήσουν το 2026 κατά πόσον το σύστημα του οργανισμού αερομεταφορών του ΟΗΕ ICAO για την αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 των διεθνών πτήσεων είναι σε καλό δρόμο για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Στην περίπτωση που τα αποτελέσματα δεν είναι θετικά, θα προτείνει την επέκταση των περιορισμών και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Latest News
Στόλτενμπεργκ: Η κλιματική αλλαγή απειλεί την παγκόσμια ασφάλεια
«Ο αγώνας εναντίον της κλιματικής αλλαγής είναι σημαντικός για την ασφάλεια του NATO»
Γιατί η BYD αντιμετωπίζει προβλήματα σε αγορές του εξωτερικού
Τα προβλήματα σχετίζονται με την πτώση πωλήσεων EV αλλά και σε εσωτερικά ζητήματα
ΔΕΗ, Motor Oil, HELLENiQ ENERGY και βιομηχανίες στη μάχη για το «πράσινο» υδρογόνο
Σε αναμονή για το ρυθμιστικό πλαίσιο
«Πρασινίζει» το Ελ. Βενιζέλος - Εν αναμονή προσφορών για φωτοβολταϊκό σταθμό 35,5 MW
Πρόκειται για μια νέα επένδυση που έχει αρχικά εκτιμηθεί σε 50 εκατ. ευρώ, περιλαμβανομένου του κόστους λειτουργίας και συντήρησης για 8 χρόνια
«Πράσινο φως» για τις γενετικά μεταλλαγμένες μπανάνες – Πού επιτρέπεται η κατανάλωσή τους
Το 2022, τα νοικοκυριά προμηθεύτηκαν κατά κεφαλήν περισσότερες μπανάνες από ό,τι μήλα
«Ανεπαρκή» τα μέτρα της Ελλάδας για τις φυσικές καταστροφές - Τι λέει η Κομισιόν
Η Επιτροπή δεν πιέζει διά της δικαστικής οδού μόνο την Ελλάδα, αλλά και άλλες χώρες, όπως την Ισπανία και την Κύπρο
«Χρυσό» deal στις ΑΠΕ - To ΚΚR εξαγοράζει την γερμανική Encavis με εντυπωσιακό premium
Το deal πραγματοποιείται σε εκτιμώμενη αποτίμηση 15,8x EBITDA και με premium άνω του 50%
Συμμαχία HONDA και NISSAN απέναντι στα κινεζικά EVs
Οι δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας συνεργάζονται μπροστά στον ανταγωνισμό από τους κατασκευαστές χαμηλού κόστους της Κίνας
Έρευνα: Βελτιώθηκε την τελευταία 20ετία η ποιότητα του αέρα στην Ευρώπη
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προειδοποιεί όμως ότι το 98% των Ευρωπαίων ζει σε περιοχές με επικίνδυνα υψηλά επίπεδα μικροσωματιδίων ΡΜ2,5
Νέα στρατηγική προσαρμογής της ΕΕ στα αποτελέσματα της κλιματικής κρίσης
Η στρατηγική της ΕΕ έχει στόχο να ενισχύσει την ικανότητα του μπλοκ να προσαρμόζεται στην κλιματική κρίση