Σε συμφωνία κατέληξε η Ευρωπαϊκή Ένωση την Τετάρτη για θεσμοθέτηση του ποσού που πρέπει να πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρείες για τα δικαιώματα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, αυξάνοντας την πίεση στον κλάδο να απομακρυνθεί από τα ορυκτά καύσιμα.
Οι αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν πτήσεις εντός της Ευρώπης, μέχρι στιγμής δεν πλήρωναν για τα δικαιώματα εκπομπής CO2.
Διαβάστε επίσης: Κοιτάσματα αερίου: Σε πλήρη εξέλιξη οι σεισμικές έρευνες σε 6 παραχωρήσεις
Κατάργηση των δωρεάν αδειών έως το 2026
Αυτό πρόκειται να αλλάξει βάσει του νόμου που συμφωνήθηκε μεταξύ των χωρών της ΕΕ, ο οποίος θα καταργήσει σταδιακά τα δωρεάν δικαιώματα εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα έως το 2026, σύμφωνα με το Reuters.
Αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να πληρώνουν αδρά, παρέχοντας τους έτσι ένα οικονομικό κίνητρο για να ρυπαίνουν λιγότερο.
Εξαίρεση θα αποτελούν μόνο οι αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) για να αντισταθμίσουν εν μέρει τη διαφορά τιμής μεταξύ των SAF και του πολύ φθηνότερου ορυκτού καυσίμου κηροζίνης.
Ωστόσο, θα πρέπει οι χώρες της ΕΕ ξεχωριστά, αλλά και το Ευρωκοινοβούλιο, να εγκρίνουν επίσημα τον νόμο πριν τεθεί σε ισχύ.
Διαβάστε επίσης: Ιράν: Νέο κοίτασμα πετρελαίου ανακαλύφθηκε στο νοτιοδυτικό τμήμα της χώρας
Πιθανή επέκταση των περιορισμών μετά το 2026
Η ΕΕ έχει μέχρι στιγμής περιορίσει την αγορά άνθρακα στην κάλυψη των εκπομπών από πτήσεις εντός της ΕΕ, αλλά τα κράτη-μέλη συμφώνησαν ότι οι Βρυξέλλες θα αξιολογήσουν το 2026 κατά πόσον το σύστημα του οργανισμού αερομεταφορών του ΟΗΕ ICAO για την αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 των διεθνών πτήσεων είναι σε καλό δρόμο για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Στην περίπτωση που τα αποτελέσματα δεν είναι θετικά, θα προτείνει την επέκταση των περιορισμών και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Latest News
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες