Να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα ως προς την κατασκευή εξαρτημάτων και ανταλλακτικών επιδιώκουν αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ, της Ευρώπης αλλά και της Ιαπωνίας.
Η αλματώδης ανάπτυξη του εν λόγω τομέα στην Κίνα την τελευταία εικοσαετία, μέσω του ανοίγματος των ευρωπαϊκών και αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη γιγαντιαία ασιατική χώρα, μετέτρεψε το Πεκίνο σε παγκόσμιο ηγέτη στη βιομηχανία ανταλλακτικών αυτοκινήτων.
Όμως τώρα ο φόβος για την κλιμακούμενη ένταση μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και η είσοδος σε μια νέα εποχή υποχώρησης της παγκοσμιοποίησης, σε συνδυασμό με τα αυστηρά μέτρα μηδενικής ανοχής στην covid19 που βρίσκονταν μέχρι πρόσφατα σε ισχύ στην Κίνα, οδηγούν σε αλλαγή στάσης τους μεγαλύτερους παίκτες του κλάδου, οι οποίοι αποσκοπούν σε αξιοποίηση των μονάδων τους στην Κίνα αποκλειστικά για κάλυψη της ζήτησης στο εσωτερικό της μεγάλης ασιατικής χώρας.
Ρωσία: Προσπάθεια αναβίωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας – Επιστρέφει το brand Moskvich
Μια δύσκολη διαδικασία
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, αποκαλυπτική υπήρξε η εμπειρία του πολέμου στην Ουκρανία, όταν μέσα σε λίγες εβδομάδες όμιλοι από τη Renault έως τη Mercedes-Benz αναγκάστηκαν να κλείσουν ή να πουλήσουν εργοστάσια στη Ρωσία, την ίδια στιγμή που κλήθηκαν να βρουν άλλες πηγές προμήθειας κρίσιμης σημασίας πρώτων υλών, όπως το παλλάδιο.
Η διαδικασία μερικής απόσυρσης από την Κίνα, βέβαια, δεν είναι μια επιχείρηση εύκολη, γρήγορη ή φθηνή. Αντιθέτως, θα μπορούσε να αποδειχθεί εξαιρετικά δαπανηρή για μια βιομηχανία που λειτουργεί με χαμηλά περιθώρια κέρδους. Όπως ανέφεραν στελέχη της αγοράς στους FT, αν δεν βρεθεί τρόπος εξοικονόμησης πόρων από άλλες πηγές, δεδομένου ότι η απομάκρυνση από την Κίνα θα αυξήσει το κόστος κατασκευής, οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να καταστούν μη ανταγωνιστικές. Κάποιες χώρες που μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτικές επιλογές έναντι της Κίνας είναι η Ινδία, το Μεξικό, αλλά και περιοχές στη βόρεια Αφρική και την Ασία.
Σε αντίστοιχες κινήσεις προχωρούν και οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες – αν και, ανεξαρτήτως των εξελίξεων στον τομέα της παραγωγής, σε κάθε περίπτωση το σύνολο του κλάδου παραμένει εξαρτημένο από τις πωλήσεις στην αχανή κινεζική αγορά.
Κριτήριο για τις κινήσεις των εταιρειών του κλάδου αποτελεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα καθώς νέες σοβαρές αναταράξεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα μπορούσαν να προκληθούν – μεταξύ άλλων – λόγω μια αναζωπύρωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, είτε λόγω περαιτέρω όξυνσης του εμπορικού ανταγωνισμού ΗΠΑ – Κίνας.
Latest News
Στον πυρετό… του κακάο οι αγρότες στη Λ. Αμερική – Ξεριζώνουν τις μπανανιές, φυτεύουν κακαόδεντρα
Οι καλλιεργητές σε περιοχές του Ισημερινού, η συνολική καλλιεργούμενη έκταση κακάο αναμένεται να ξεπεράσει τα 600.000 εκτάρια φέτος, από 500.000 πέρυσι
Η γρίπη των πτηνών εκτοξεύει τις τιμές των αυγών
Τι συμβαίνει σε ΗΠΑ, Ιαπωνία, Μεξικό και Ινδονησία
Στα «καλάθια» των προσφορών τα ρούχα Gucci – Τι συμβαίνει με την «αυτοκρατορία» των Pinaults
Μόδα και πολυτέλεια
Η νέα στρατηγική της Unilever για τους... λεκέδες με στόχο νέα μερίδια αγοράς
Το νέο απορρυπαντικό με τα 35 διπλώματα ευρεσιτεχνίας
«Ατμομηχανή» των ιστορικών υψηλών του χρυσού η Κίνα
Και υπάρχει ακόμα περιθώριο για αύξηση της ζήτησης
Πώς το Brexit πλήττει τις μικρές επιχειρήσεις
Οι εμπορικοί σύλλογοι λένε ότι οι δασμοί που θα πρέπει να πληρώνουν οι εισαγωγείς τροφίμων και φυτών από την ΕΕ θα αυξηθούν γρήγορα
Τι ψάχνει ο σκηνοθέτης του «Εξολοθρευτή» στην Αγγλία
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ένας από τους μεγαλύτερους χώρους παραγωγής ταινιών εκτός των ΗΠΑ
Πώς η αγορά εργασίας των ΗΠΑ επηρεάζει τις αποφάσεις της Fed - Ανάλυση Alpha Bank [γραφήματα]
Πότε θα ξεκινήσει η μείωση των επιτοκίων
Η Ουκρανία κινδυνεύει να χάσει τον πόλεμο λόγω black out
Οι Ρώσοι έχουν καταστρέψει το 80% των μονάδων παραγωγής ηλεκτρισμού της μεγαλύτερης ιδιωτικής ενεργειακής εταιρείας DTEK
Η μεγάλη ανατροπή στη Fed – Δεν αποκλείει ακόμη και αύξηση επιτοκίου η Wall Street
Η μετατόπιση των προσδοκιών έπληξε τις αγορές ομολόγων