Αν θα ταξιδέψουν οι Έλληνες τη θερινή σεζόν του 2023 είναι το στοίχημα που βάζει ο ακτοπλοϊκός κλάδος καθώς το 2022 η κίνηση ήταν ικανοποιητική αλλά κάτω από τα επίπεδα του 2019.

Τελευταίες εκτιμήσεις ακτοπλοϊκών κύκλων αναφέρουν ότι το 2022, η επιβατική κίνηση από και προς τα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου και Ραφήνας προς το Αιγαίο ήταν μειωμένη κατά 13% σε σχέση με το 2019 σε αντίθεση με τα ΙΧ που εμφανίζουν αύξηση της κίνησης κατά 4% και τα φορτηγά άνοδο κατά 9%.  Όπως αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι ειδικά η κίνηση προς τις Κυκλάδες από και προς τα τρία μεγάλα λιμάνια της Αττικής εμφανίζει μείωση κατά 12% με 18% όμως λιγότερα δρομολόγια. Ωστόσο τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια εμφάνισαν πιο θετική εικόνα λόγω κυρίως των ξένων τουριστών που μετακινούνταν από νησί σε νησί.

Αύξηση του ανταγωνισμού το 2023

Οι τουρίστες ήταν το 2022 ο κύριος «αιμοδότης» των πληροτήτων των ακτοπλοϊκών πλοίων στις Κυκλάδες, καθώς οι έλληνες ταξίδεψαν μεν φέτος το καλοκαίρι, όχι όμως στο βαθμό που θα ήθελαν οι ακτοπλόοι, οι οποίοι αναμένουν το 2023 να βελτιωθεί η εικόνα.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι τώρα το 2023 αναμένεται ιδιαίτερη ένταση του ανταγωνισμού στις γραμμές των Δυτικών Κυκλάδων όπου θα δρομολογηθούν τρία συμβατικά πλοία φέτος έναντι ενός πέρυσι αλλά καις τις γραμμές από Κρήτη για Κυκλάδες όπου έχουν δηλωθεί και νέα ταχύπλοα.

Στις Δυτικές Κυκλάδες θα δρομολογηθούν δυο νέα συμβατικά πλοία που αποκτήθηκαν από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες το τελευταίο διάστημα και τα δυο από τη Νορβηγία. Ειδικότερα η Aegean Sea Lines (πρώην Aegean Speed Lines) του Ομίλου Ευγενίδη αγόρασε αντί 11,25 εκατ. ευρώ το  συμβατικό επιβατηγό-οχηματαγωγό «Rosella» από την Νορβηγική Viking Line. Το Rosella που θα υψώσει την ελληνική σημαία και θα μετονομασθεί σε «Ανεμος» θα δρομολογηθεί στις Δυτικές Κυκλάδες εκεί που πριν ο Όμιλος Ευγενίδη είχε παρουσία με ταχύπλοα. Το Rosella ναυπηγήθηκε το 1980, είναι πολύ καλά συντηρημένο πλοίο και μπορεί να φιλοξενήσει 1.530 επιβάτες και να μεταφέρει 340 αυτοκίνητα.

Το «Άνεμος» θα ανταγωνιστεί το «Διονύσιος Σολωμός»  της Zante Ferries που έχει μόνιμη παρουσία στη γραμμή τα τελευταία χρόνια αλλά και ένα ακόμη συμβατικό που φέρεται να έχει αποκτήσει η SeaJets, το «Color Vicking», που εκτελούσε δρομολόγια στη Νορβηγία. Κατασκευάστηκε το 1985 και η SeaJets σχεδιάζει να το  δρομολογήσει στις Δυτικές Κυκλάδες, για να καλύψει κενά που υφίστανται. Το πλοίο έχει μήκος 134 μέτρα, πλάτος 24,6 μέτρα, βύθισμα 5,65 μέτρα  και μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητα 19,5 κόμβων. Φιλοξενεί 1720 επιβάτες και μπορεί να μεταφέρει 170 ΙΧ.

Παράλληλα στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων κατά τους θερινούς μήνες θα δρομολογηθούν και ταχύπλοα, όπως κάθε χρόνο.

Η γραμμή της Κρήτης

Μια ακόμη σκληρή ναυμαχία αναμένεται στη γραμμή Κρήτη-Κυκλάδες που επεκτείνεται μέχρι τον Πειραιά. Ειδικότερα η Fast Ferries θα δρομολογήσει το 2023 το ταχύπλοο Thunder στη γραμμή Ηράκλειο-  Θήρα -Ίος -Πάρος  Μύκονος -Σύρος -Πειραιάς και Πειραιάς -Σύρος-Μύκονος-Πάρος-Ίος-Θήρα- Ηράκλειο αντί της γραμμής Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος -Νάξος-Μύκονος -Σύρος-Πειραιάς.

Το πλοίο θα λειτουργεί «συμπληρωματικά» με το «Santorini Palace» των Μινωικών Γραμμών, το οποίο όπως και τα προηγούμενα χρόνια δρομολογείται στη γραμμή  Πειραιάς -Σύρος-  Μύκονος -Πάρος- Νάξος- Θήρα-Ηράκλειο – Θήρα -Νάξος- Πάρος- Μύκονος -Σύρος- Πειραιάς . Την ημέρα που το Santorini Palace θα «ανεβαίνει» από Ηράκλειο προς Κυκλάδες και Πειραιά το Thunder θα «κατεβαίνει» από Πειραιά προς Ηράκλειο και το αντίστροφο.

Η SeaJets που είναι και αυτή παρούσα στη εν λόγω γραμμή  τα προηγούμενα χρόνια θα συνεχίζει με τα Power Jet, κα Naxos Jet ενώ προσθέτει και το Rapidlink Jet στη γραμμή Ρέθυμνο – Θήρα – Ρέθυμνο.

Επίσης στη γραμμή Ηράκλειο Σαντορίνη δρομολογείται από την Panellenic Lines στην οποία   συμμετέχουν ο όμιλος Καράτζη ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαριτίδης και το ΚΤΕΛ Ηρακλείου, το ταχύπλοο Santa Irini, το οποίο όπως λέγεται δεν αποκλείεται να συνδεθεί και με άλλα γειτονικά νησιά όπως είναι η Ανάφη, Φολέγανδρος, κ.λ.π.

Το Santa irini αγοράσθηκε στα μέσα Μαΐου,  ναυπηγήθηκε το 1997 και αφού υπέστη τις αναγκαίες μετασκευές ύψωσε πρόσφατα την ελληνική σημαία. Μπορεί να μεταφέρει 750 επιβάτες  και 180 αυτοκίνητα.

Τέλος  στη γραμμή της Ραφήνας θα δρομολογηθεί ένα ακόμη πλοίο που αγοράσθηκε το 2022. Πρόκειται για το Andros Queen της Golden Star Ferries το οποίο όπως ανακοίνωσε η εταιρεία θα ενταχθεί στην Ελληνική Ακτοπλοΐα τον Απρίλιο του 2023. στα απογευματινά δρομολόγια Ραφήνα-Άνδρο-Τήνο-Μύκονο, τον Απρίλιο. Το πλοίο αγοράστηκε στην Ιαπωνία τον Μάρτιο του 2022 και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο Πέραμα Όταν είναι έτοιμο, το Andros Queen θα έχει χωρητικότητα 1.400 επιβατών (106 κλίνες) και 380 αυτοκίνητα ή 70 φορτηγά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News