
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την τυπική ολοκλήρωση της εισόδου της Cosco, στον τερματικό σταθμό Tolleport, στο λιμάνι του Αμβούργου.
Συγκεκριμένα, η κινεζική πλευρά αποκτά το 24,9% στο Tolleport, τον μικρότερο από τους τέσσερις τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο μεγάλο λιμάνι της βόρειας Γερμανίας, με τέσσερις θέσεις ελλιμενισμού και 14 γερανογέφυρες.
Γερμανία: Συμβιβασμός για την επένδυση της Cosco στο Αμβούργο
Παράλληλα, η Cosco δεσμεύεται να αναδείξει το Αμβούργο σε νευραλγικό κόμβο για τη διακίνηση κινεζικών εμπορευμάτων στην Ευρώπη.
Όπως τονίζεται, οι όροι συμμετοχής είχαν συμφωνηθεί στις συζητήσεις μεταξύ του Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), του γερμανικού Ομοσπονδιακού υπουργείου Οικονομικών και της Cosco Shipping Ports Limited (CSPL).
«Κρυφές» οι λεπτομέρειες
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της HHLA, οι τελικές λεπτομέρειες πρέπει ακόμη να διευκρινιστούν, αλλά η συναλλαγή θα οριστικοποιηθεί «σύντομα». Οι λεπτομέρειες δεν έχουν δοθεί καθώς «τα μέρη συμφώνησαν να μην αποκαλύψουν το περιεχόμενο της συμφωνίας».
Παρά τη διαμάχη γύρω από τη συμφωνία, η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση επέτρεψε στην Cosco να αγοράσει μερίδιο 24,9% στο Container Terminal Tollerot (CTT), αντί του 35% που ήθελε αρχικά η κινεζική εταιρεία. Η αρχική συμφωνία είχε καταρρεύσει αφού πολλά υπουργεία εξέφρασαν ανησυχίες για υποδομές ζωτικής σημασίας που μπορεί να πέσουν σε ξένα χέρια.
Η HHLA τόνισε ότι ούτε η CTT, ούτε το λιμάνι του Αμβούργου θα πουληθούν στην Κίνα, προσθέτοντας ότι η εταιρεία θα παραμείνει ανεξάρτητη και εισηγμένη με την πόλη του Αμβούργου ως τον σημαντικότερο μέτοχο. Η Cosco δεν αναμένεται να αποκτήσει κανένα αποκλειστικό δικαίωμα στον τερματικό σταθμό ή πρόσβαση σε στρατηγική τεχνογνωσία.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)