Από υγροποιημένο φυσικό αέριο εξακολουθεί να κατακλύζεται η Ευρώπη, παρά την αισθητή πτώση των τιμών σε σχέση με τα τέλη του καλοκαιριού, καθώς η ζήτηση στην Ασία παραμένει υποτονική.
Μάλιστα, όπως μεταδίδει το Bloomberg, αν και προ εβδομάδων η παράδοση αμερικανικού LNG στην Ασία κατέστη πιο κερδοφόρα από ό,τι στην Ευρώπη, αυτό δεν ήταν αρκετό για να προσελκύσει φορτία που αποστέλλονται στη γηραιά ήπειρο.
ΗΠA: Στην κορυφή των εξαγωγέων LNG
Προτεραιότητα η Ευρώπη
Περίπου το 68% του υγροποιημένου φυσικού αερίου που εξήγαν οι ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα κατευθύνεται προς την Ευρώπη, ενώ μόλις το 27% βρίσκεται καθ’ οδόν προς την Ασία, σύμφωνα με τη Λόρα Πέιτζ, ανώτερη αναλύτρια της εταιρείας δεδομένων και αναλύσεων Kpler. Παρά τις εικασίες ότι η ασιατική ζήτηση θα αυξηθεί μετά την κατάργηση των αυστηρών περιορισμών Covid στην Κίνα, η επανεκκίνηση της κοινωνικής ζωής στη χώρα σημαδεύτηκε από εκτόξευση του αριθμού των κρουσμάτων κορωνοϊού.
«Κοιτάζοντας τις τιμές LNG για χρήση από φορτηγά στην Κίνα, οι οποίες είναι μια καλή ένδειξη της βιομηχανικής ζήτησης, (φαίνεται ότι) πηγαίνει προς τα κάτω, δεν υπάρχει ακόμη ανάκαμψη της δραστηριότητας», δήλωσε ο Arun Toora, αναλυτής στην εταιρεία ερευνών BloombergNEF. «Πρέπει πρώτα να περάσει η περίοδος των διακοπών στην Κίνα».
Όπως τονίζει το Bloomberg, οι παραδόσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ευρώπη έχουν συμβάλει στην ανακούφιση της ενεργειακής κρίσης αυτόν τον χειμώνα, μετά την κατακόρυφη πτώση των ρωσικών προμηθειών μέσω αγωγών. Αλλά ακόμη και όταν η ζήτηση είναι υποτονική η Ευρώπη θεωρείται εδώ και καιρό η αγορά τελευταίας καταφυγής, με τους εμπόρους να έχουν πολλές πιθανότητες να βρουν αγοραστές στην Ισπανία, τη Γαλλία ή το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου υπάρχουν εκτεταμένες υποδομές εισαγωγής και εμπορικοί κόμβοι.
Ναυτιλία: Στα ύψη οι αξίες των LNG Carriers
Ο καιρός και η Κίνα
Τα αποθέματα φυσικού αερίου στην Ασία – όπως και στην Ευρώπη – είναι επί του παρόντος επαρκή, ενώ ο καιρός δεν ήταν αρκετά ψυχρός ώστε να οδηγήσει σε αύξηση της κατανάλωσης. Πολλά εξαρτώνται από τις θερμοκρασίες που θα επικρατήσουν τους υπόλοιπους μήνες του χειμώνα τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, καθώς και από τη βιομηχανική ζήτηση στην Κίνα που βγαίνει από το κύμα κορωνοϊού. Οι traders που εξετάζουν ένα ταξίδι τουλάχιστον 20 ημερών από τις ΗΠΑ προς την Ασία πρέπει να είναι σίγουροι ότι οι ποσότητες που αποστέλλουν εκεί, θα βρουν αγοραστές.
«Αν υπάρξει ξαφνικό κρύο στην Ασία, μια σημαντική ποσότητα φορτίων spot θα μπορούσε να εκτραπεί από την Ευρώπη, αλλά δεν υπάρχουν ακόμη ενδείξεις για κάτι τέτοιο», δήλωσε ο Toora. «Δεν θα βλέπατε την ασιατική ζήτηση να αυξάνεται σημαντικά, εκτός αν οι τιμές πέσουν στα 15-18 δολάρια ανά εκατομμύριο BTU».
Οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ευρώπης έχουν υποχωρήσει τις τελευταίες εβδομάδες, αντανακλώντας τη χαμηλή κατανάλωση και τις διολισθαίνουσες τιμές, αλλά εξακολουθούν να είναι πάνω από τον μέσο όρο των τελευταίων ετών. Ωστόσο η Morgan Stanley, η οποία μείωσε κατά το ήμισυ τις προβλέψεις της για τις τιμές του φυσικού αερίου, δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκές τιμές δεν χρειάζεται να πλησιάσουν τις κορυφές του περασμένου Αυγούστου για να προσελκύσουν φορτία.
Καταγράφονται βεβαίως και κάποιες εκτροπές φορτίων, όπως δείχνουν τα στοιχεία παρακολούθησης των πλοίων. Ένα πλοίο φαίνεται να αλλάζει πορεία από τη βορειοδυτική Ευρώπη προς την Ασία και ένα άλλο την περασμένη εβδομάδα άλλαξε προορισμό για να πλεύσει προς την Τουρκία αντί για το Ηνωμένο Βασίλειο.
Αλλά πολλά δεξαμενόπλοια παραμένουν κοντά στη δυτική Ευρώπη, κάτι που θα τους επιτρέψει επίσης να επιστρέψουν εύκολα στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ όταν ανοίξει ξανά η εγκατάσταση υγροποιημένου φυσικού αερίου Freeport.
Το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο
Στο μεταξύ, ενώ αυτά συμβαίνουν στην Ευρώπη, στη Μόσχα αρχίζουν να γίνονται αισθητά τα αποτελέσματα του πλαφόν στις τιμές του ρωσικού πετρελαίου. Σύμφωνα με έκθεση του Κέντρου Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα, με έδρα το Ελσίνκι, το πλαφόν κοστίζει στο Κρεμλίνο περίπου 170 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως – και το κόστος αυτό θα αυξηθεί σε 280 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως όταν το ανώτατο όριο επεκταθεί στα διυλισμένα προϊόντα, τον επόμενο μήνα.
Ο ερευνητικός οργανισμός υποστήριξε ότι η ΕΕ θα πρέπει να επιδιώξει να πιέσει περαιτέρω τη Μόσχα, καθώς η Δύση προσπαθεί να παρακωλύσει την πολεμική μηχανή της Ρωσίας.
Latest News
Τελειώνουν οι business της Ρωσίας με το φυσικό αέριο; - Ο πόλεμος με Ουκρανία και ο νέος πελάτης
Καθώς η σύγκρουση συνεχίζεται, το Κρεμλίνο χρειάζεται μετρητά για να κρατήσει την πολεμική του μηχανή σε λειτουργία
«Χαλαρώνει» η αγορά εργασίας στις ΗΠΑ - Φρενάρουν οι μισθολογικές αυξήσεις
Η αμερικανική οικονομία πρόσθεσε λιγότερες θέσεις εργασίας τον Απρίλιο
Στην τελική ευθεία η Boeing για το διάστημα - Ποιοι θα επανδρώσουν το Starliner
Η Boeing και η NASA έχουν προγραμματίσει της εκτόξευση του Starliner την Δευτέρα, από το Διαστημικό Κέντρο Κένεντι στη Φλόριντα
Γιατί πουλάει τα σούπερ γιοτ ο Μπιλ Γκέιτς
Πρόσφατα ο Γκέιτς έπεσε στη χαμηλότερη κατάταξή του στη λίστα δισεκατομμυριούχων εδώ και 34 χρόνια
Γιατί η Φλόριντα πονικοποίσε το κρέας εργαστηρίου
O ρεπουμπλικανός κυβερνήτης της πολιτείας Ρον ΝτεΣάντις ξαναχτύπησε
Ποιο είναι το νέο status symbol της Gen Z
Πώς περάσαμε από την αξία και την «επίδειξη» των αντικειμένων, στην ανάγκη για την προβολή του προσώπου που θυμίζει φίλτρο στο Instagram
Φρενάρει τη μείωση των επιτοκίων η Νορβηγία
Οι επιδόσεις της νορβηγικής κορώνας προβληματίζουν τους αξιωματούχους της κεντρικής τράπεζας
Οι «πρωταγωνιστές» των ανατιμήσεων - Τι αποκαλύπτει ο δείκτης FAO
Ο δείκτης υποχωρούσε σταθερά για επτά συνεχόμενους μήνες, από τον Αύγουστο μέχρι και τον Φεβρουάριο
Σπάει τα κοντέρ ο πληθωρισμός στην Τουρκία - Άγγιξε το 70%
Οι επενδυτές εξετάζουν με προσοχή τις προσπάθειες της Τουρκίας να τιθασεύσει τις πληθωριστικές πιέσεις,
ΕΚΤ: Tι θα συμβεί αν μειώσει τα επιτόκια πριν από τη Fed
Ο επικεφαλής οικονομολόγος της Tressis Gestion εκτιμά ότι θα πλήξει το ευρώ