Μετατίθεται για αργότερα η «ημέρα της κρίσεως» για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Η νέα ενδεικτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών είναι η 29η Μαΐου, ουσιαστκά στο όριο ημερομηνία όμως που -εκτός απροόπτου- θα πέσει εντός του κύκλου των εκλογικών αναμετρήσεων, γεγονός που κάνει λογική ακόμη και μια νέα παράταση.
Είναι, εξάλλου, δύσκολο για πολλούς λόγους να προχωρούν διαγωνισμοί για μεγάλες υποδομές και σημαντικά assets σε προεκλογικό κλίμα. Το εν λόγω πλαίσιο είναι γνωστό στους εμπλεκόμενους στη διαδικασία, σε κάθε περίπτωση όμως το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να κρατήσει τον διαγωνισμό μέσα στα όρια που θα επιτρέψουν να έχει ολοκληρωθεί η παράδοση της Εγνατίας Οδού στον νέο ανάδοχο τον Οκτώβριο του 2024, με την ολοκλήρωση δηλαδή της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου.ς: αττική οδός
Παραχώρηση Αττικής Οδού: Τι θα κρίνει το ύψος των προσφορών– Οι υποψήφιοι μνηστήρες
Αξιοπιστία
Όπως σχολιάζουν πηγές του Ταμείου, αυτό θα ενισχύσει την αξιοπιστία του απέναντι στους υποψήφιους επενδυτές και θα αποσοβήσει το σενάριο παράτασης της υφιστάμενης σύμβασης. Η δομή βεβαίως που επελέγη εξαρχής για τον διαγωνισμό της νέας παραχώρησης είχε ως στόχο να αποφευχθούν οι αρρυθμίες που έχουν παρατηρηθεί σε άλλους διαγωνισμούς . Για αυτό επελέγη να μην ενταχθεί στον διαγωνισμό βαρύ κατασκευαστικό αντικείμενο, το οποίο βάσει της εμπειρίας θα πυροδοτούσε παρωχημένους ανταγωνισμούς, βάζοντας προσκόμματα στη διαδικασία.
Βεβαίως η αρχική -τουλάχιστον- μετάθεση της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών στα τέλη Μαΐου θέτει εν αμφιβόλω το ορόσημο του πρώτου εξαμήνου, που μπορεί να διατηρήσει σε ένα στενό μεν αλλά ρεαλιστικό πλαίσιο την εξέλιξη του διαγωνισμού.
Επενδυτικό ενδιαφέρον
Σε κάθε περίπτωση το επενδυτικό ενδιαφέρον για τον οδικό άξονα της Αττικής Οδού είναι τεράστιο. Αποτελεί εξάλλου ένα πολύτιμο asset για το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων, που αναμένεται να φέρει στο Ταμείο έσοδα ρεκόρ. Εξαρχής ο διαγωνισμός έγινε μαγνήτης για εταιρείες διαχείρισης παραχωρήσεων και funds από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ολλανδία και την Αυστραλία, μαζί με τους μεγάλους ελληνικούς ομίλους, με πρόσφατη προσθήκη την ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Έτσι, τα οκτώ σχήματα που διεκδικούν τη νέα 25ετή παραχώρηση είναι: ABERTIS INFRAESTRUCTURAS, GRUPPO FININC – INC SpA, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS ARK HOLDCO, VINCI HIGHWAYS – VINCI CONCESSIONS – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – MOBILITY PARTNER, BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL – RUBICONE BIDCO – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΑΒΑΞ – ADRIAN INFRASTRUCTURE, MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS – FINCOP INFRASTRUCTURE και VAUBAN – DIF – EGIS.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου