Όλο και περισσότεροι οδηγοί αξιοποιούν το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος, όπως προκύπτει από στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που διαβιβάστηκαν στη Βουλή, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο, το σύνολο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα, στο τέλος Νοεμβρίου του 2022, ανερχόταν σε 17.801.
Καραμανλής: Η μεγάλη πρόκληση στην ηλεκτροκίνηση είναι πώς θα βάλουμε φορτιστές παντού
Ο πρώτος κύκλος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
Με τον πρώτο κύκλο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», της οποίας η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ήταν η 31η/12/2021, οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν ήταν περίπου 19.000 (9% αφορούν αυτοκίνητα, 22% δίκυκλα-τρίκυκλα, 69% ποδήλατα), από τις οποίες έως τέλος Νοεμβρίου είχαν εγκριθεί περίπου 15.000 και πληρωθεί 8.000. Ο συνολικός προϋπολογισμός ο οποίος έχει δεσμευτεί για τις εγκεκριμένες αιτήσεις έως σήμερα είναι 18,5 εκατ. ευρώ.
Ο β’ κύκλος
Ο β’ κύκλος της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» άρχισε στις 28/7/2022 και έχει αναδρομική ισχύ για δαπάνες, οι οποίες εκτελέστηκαν από 1/12/2021. Με στόχο να αυξηθεί η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων ο β’ κύκλος της δράσης δίνει υψηλότερα ποσοστά και ποσά επιδότησης για τα ηλεκτρικά οχήματα σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, τα οποία θα αγοράσουν ή θα νοικιάσουν ηλεκτρικά οχήματα, συγκριτικά με τον α’ κύκλο, και επιπλέον bonus για νέους ηλικίας 18-29 ετών. Παράλληλα, παραμένουν οι επιδοτήσεις για έξυπνους οικιακούς φορτιστές, για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους. Τα στατιστικά του β’ κύκλου στο τέλος Νοεμβρίου 2022 έχουν ως εξής:
– Υποβληθείσες αιτήσεις: 10.500 περίπου, εκ των οποίων 28% αφορούν αυτοκίνητα, 37% ποδήλατα και 35% δίκλυκλα-τρίκυκλα.
– Αιτήσεις που έχουν ενταχθεί σε αποφάσεις υπαγωγής: 1.700 περίπου.
– Αιτήσεις που έχουν πληρωθεί: 300 περίπου.
Ο β’ κύκλος της δράσης δεν περιλαμβάνει τα ταξί, για τα οποία είναι στη τελική φάση προετοιμασίας η δράση «Πράσινα Ταξί», η οποία χρηματοδοτείται με πόρους 40 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ). Η δράση προσβλέπει στην αντικατάσταση περίπου 2.000 παλαιών και ρυπογόνων ταξί τεχνολογίας EURO 5 ή παλαιότερα με νέα, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με υποχρεωτική απόσυρση και καταστροφή του παλαιού οχήματος.
Αναφορικά με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα στατιστικά Νοεμβρίου 2022 του Συνδέσμου Εμπόρων Αντιπροσώπων Αυτοκίνητων, το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2022 ταξινομήθηκαν 7.498 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποσοστό 7,6% επί του συνόλου των ταξινομήσεων.
Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα, σε απάντηση ερώτησης και αίτησης κατάθεσης εγγράφων που είχαν καταθέσει βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Οι βουλευτές είχαν ζητήσει από το υπουργείο να ενημερώσει τη Βουλή, για την απορρόφηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Latest News
Παγκόσμιος πυρετός για εξόρυξη υδρογόνου
Ο ενθουσιασμός αυξάνεται για το δυναμικό παράγοντα της καθαρής ενέργειας
Μαίνεται ο πόλεμος τιμών στα EV -Πόσο φθηνότερα θα πουλά η Xiaomi
Το σχέδιο της κινεζικής εταιρείας για να ανταγωνιστεί την Tesla
Το λιώσιμο των πάγων αλλάζει την... ώρα στα ρολόγια μας
Το νερό που ρέει στους ωκεανούς επιβραδύνει την περιστροφή της Γης
Sunlight Group: Στην παραγωγή πρωτότυπης μπαταρίας 2ης ζωής με αφετηρία το Battery2Life
Στο ερευνητικό ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα Battery2Life συμμετέχει η Sunlight Group
Greenvolt Next και Globalsat: Πρωτοποριακές λύσεις για την πράσινη και έξυπνη ενέργεια
Τι παρουσιάστηκε στην Ετήσια Έκθεση Forward Green και Renewable EnergyTech
Πότε «κλείνει» το πρόγραμμα ΔΥΠΑ για πράσινη οικονομία - 12.000 ευρώ ανά θέση εργασίας
Εχουν ήδη καλυφθεί 4.750 θέσεις, δηλαδή 95% του συνολικού αριθμού των διαθέσιμων θέσεων
Το ESG όλο και πιο ψηλά στις στρατηγικές των εταιρειών
Οι εταιρικές δομές έχουν προσαρμοστεί στο ESG, τόσο σε επίπεδο διοικητικού συμβουλίου όσο και σε ολόκληρο το εύρος των οργανισμών
Ηγέτιδα της ηλιακής ενέργειας η Ελλάδα – Τα στοιχεία του Ember [γραφήματα]
Η Ελλάδα είχε το υψηλότερο μερίδιο ηλιακής ενέργειας στο μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας της με 19%
Υστερούν οι επιχειρηματικές δράσεις για το κλίμα - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Οι οριακές βελτιώσεις στην ποιότητα των εκθέσεων για το κλίμα δεν επαρκούν για να υποστηριχθούν οι αντίστοιχες δεσμεύσεις
Εκτός τροχιάς οι στόχοι για τις ΑΠΕ έως το 2030 - Τι δείχνει έρευνα του IRENA
Επίμονοι διαρθρωτικοί φραγμοί και αξιοσημείωτη έλλειψη επενδύσεων απειλούν την πράσινη μετάβαση