Πτώση καταγράφεται στους spot ναύλους των LNG carriers, σύμφωνα με τη Spark Commodities, καθώς η προσφορά πλοίων παραμένει υψηλή.
Υπενθυμίζεται πως τον περασμένο Οκτώβριο, οι ναύλοι σε Ατλαντικό και Ειρηνικό για LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας άνω των 160.000 κ.μ., ξεπέρασαν τα 400.000 δολάρια/ημέρα, ενώ στον Ατλαντικό έφτασαν σε ποσά ρεκόρ, ακόμα και στα 480.000 δολ./ημέρα.
Πλέον η ναυλαγορά έχει υποχωρήσει με τα συμβόλαια να κινούνται κάτω από τα 100.000 δολάρια/ημέρα τον Ιανουάριο, με τον ναυλομεσιτικό οίκο να αναφέρει ως κύρια παράμετρο της πτώσης των ναύλων, ειδικά στον Ατλαντικό, την καθυστέρηση της επανέναρξης λειτουργίας της μονάδας LNG της Freeport στο Τέξας, που τον περασμένο Ιούνιο υπέστη μεγάλη ζημιά από έκρηξη.
Αύξηση ζήτησης από το 2026
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2026 αναμένεται νέα μεγάλη αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers). Ολοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι για τα επόμενα δύο χρόνια, το 2023 και το 2024, θα κυριαρχήσει η περιορισμένη αύξηση παραγωγής LNG με μία υπερπροσφορά σχεδόν νεότευκτων LNG carriers. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό του βαθμού απασχόλησης των πλοίων που δεν συνδέονται βέβαια με πολυετή συμβόλαια ναύλωσης.
Για περιορισμένη προσφορά LNG τα επόμενα δύο χρόνια λόγω ανεπαρκών επενδύσεων έγινε λόγος και σε συνέδριο στο Αμπου Ντάμπι από αξιωματούχους του Κατάρ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, σύμφωνα με το platts.
Για το 2023 αυτό που φαίνεται είναι μια σταθερή ζήτηση LNG από την Ευρώπη, ενώ επισημαίνεται ακόμη από τους αναλυτές ότι τα 32 νεότευκτα LNG carriers που έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2023 «κουμπώνουν» με τους 17 εκατομμύρια τόνους νέας δυναμικότητας υγροποίησης που θα προστεθούν το τρέχον έτος. Ωστόσο μια άνοδος της ζήτησης από την Απω Ανατολή και ο ψυχρότερος καιρός θα μπορούσαν να επηρεάσουν την υφιστάμενη ισορροπία προσφοράς και ζήτησης, καθώς παράλληλα έχουν προγραμματισθεί και πολλοί δεξαμενισμοί LNG carriers το 2023.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια