Μετά από ακριβώς 12 χρόνια παρουσίας στην τουρκική αγορά, ο όμιλος Fourlis αποφάσισε να εγκαταλείψει τη γειτονική χώρα, ανακοινώνοντας την πώληση της θυγατρικής του εταιρείας Intersport Atletik Mağazacılık ve Dış Ticaret Anonim Şirketi.

Η πώληση των 12 καταστημάτων, δηλαδή όσα είχαν μείνει εν λειτουργία, καθώς είχε προηγηθεί εξορθολογισμός του δικτύου με το κλείσιμο 13 καταστημάτων που δεν παρήγαγαν κέρδη, έγινε με Enterprise Value (EV) περίπου στα 3 εκατ. ευρώ και αγοράστρια είναι η τουρκική εταιρεία Eren Perakende ve Tekstil Anonim Şirketi, που αντιπροσωπεύει παγκόσμιες μάρκες, όπως Burberry, Gant, Nautica, Converse κ.ά.

«Στο χέρι» ο ελληνικός όμιλος με επικεφαλής τον Βασίλη Φουρλή, πήρε περίπου 1,5 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρουν πηγές κοντά στην εταιρεία, βάζοντας τέλος στην οικονομική «αιμορραγία» από τη δραστηριοποίηση του στην τουρκική αγορά, το «αποτύπωμα» της οποίας ποτέ δεν απέκτησε σημαντικό μέγεθος στα αποτελέσματά του.

Holland & Barrett: Που άνοιξε τα πρώτα καταστήματα ο όμιλος Fourlis

Η προδιαγεγραμμένη πώληση

Η αποχώρηση από την Τουρκία δεν ήταν «κεραυνός εν αιθρία», καθώς πριν δύο μήνες ο Απόστολος Πεταλάς, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Fourlis, είχε προϊδεάσει τους αναλυτές για αυτή την απόφαση, αναφέροντας πως η ελληνική εισηγμένη βρίσκεται σε συζητήσεις με στρατηγικό επενδυτή για την περαιτέρω παρουσία στην τοπική αγορά.

Στην περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις δεν τελεσφορήσουν ο όμιλος θα προχωρήσει στην εκποίηση της τουρκικής εταιρείας, είχε πει τότε ο CEO της εταιρείας.

Υπενθυμίζεται ότι στην τουρκική αγορά ο όμιλος Fourlis έχει παρουσία από τον Φεβρουάριο του 2011 όταν απέκτησε τα δικαιώματα franchise και την ίδρυση καταστημάτων Intersport.

Από το 2014 προστέθηκε και η συμφωνία ανάληψης των δικαιωμάτων franchise για την ανάπτυξη καταστημάτων The Athlete’s Foot (TAF).

Την πώληση της αλυσίδας TAF ανακοίνωσε ο ελληνικός όμιλος δύο μέρες πριν το τέλος του 2022.

Έμφαση στην Intersport

Με την αγορά αθλητικών ειδών να εισέρχεται σε ένα νέο περιβάλλον, καθώς μεγάλοι προμηθευτές, όπως Nike και Adidas, επικεντρώνονται σε απευθείας πωλήσεις στους καταναλωτές, ο όμιλος Fourlis θα εστιάσει στη δραστηριότητα λιανικής αθλητικών ειδών στις χώρες Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο, έχοντας σήμερα ένα δίκτυο 106 καταστημάτων Intersport και e-commerce σε όλες τις χώρες.

Σημειώνεται ότι η Nike, «αναβάθμισε» από τις αρχές του 2023 τη συνεργασία της με τον όμιλο Fourlis, παρέχοντας γκάμα αθλητικών υποδημάτων, τα οποία διανέμει μέσα από περιορισμένο αριθμό εμπορικών συνεργατών διεθνώς.

Σε επίπεδο δικτύου έχει ολοκληρωθεί η ανακαίνιση του 60% των καταστημάτων της Intersport, ενώ το υπόλοιπο 40% θα ανακαινιστεί εφέτος.

Πρόσφατα δημιούργησε το πρώτο eco friendly κατάστημα Intersport στον κόσμο στο εμπορικό κέντρο River West. Εκεί το σύνολο του μεταλλικού εξοπλισμού προέρχεται από υλικά και έπιπλα παλαιών Intersport καταστημάτων, κατά την κατασκευή έγινε χρήση οικολογικής βαφής, ενώ χρησιμοποιήθηκε και led technology στον φωτισμό για τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση ενέργειας.

Θετικά αποτελέσματα και από τα Holland & Barrett

Την ίδια ώρα, η πρόσφατη «πρεμιέρα» των καταστημάτων Holland & Barrett στην ελληνική αγορά φαίνεται να έχει μεγάλη αποδοχή από τους καταναλωτές.

Όπως λένε άνθρωποι που βρίσκονται κοντά στη διοίκηση της εταιρείας, ήδη στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των καταστημάτων της βρετανικής αλυσίδας συμπληρωμάτων διατροφής και προϊόντων υγείας και ευεξίας, οι πωλήσεις ανά τετραγωνικό έχουν αγγίξει τα μεγέθη της Κύπρου όπου η Holland & Barrett έχει παρουσία για αρκετά χρόνια.

Ο τρίτος πυλώνας δραστηριότητας στο retail για τον ελληνικό όμιλο, που αναπτύσσει τα καταστήματα ΙΚΕΑ και την αλυσίδα αθλητικών ειδών Intersport διαθέτει ήδη δύο καταστήματα σε Κηφισιά και Γλυφάδα, ενώ μέσα στο σαββατοκύριακο ανοίγει και το κατάστημα στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens, με τη λειτουργία του eshop να ακολουθεί.

Ο στόχος πωλήσεων έχει τοποθετηθεί στα 50 εκατ. ευρώ με ορίζοντα το 2025, έτος – ορόσημο για τον όμιλο, που προσβλέπει σε συνολικό κύκλο εργασιών 750 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο EBIT έχει τοποθετηθεί στο 8%.

Ο ρυθμός ανάπτυξης θα εξαρτηθεί από την οικονομική συγκυρία αλλά και τον εντοπισμό των κατάλληλων ακινήτων, ήτοι μικρά καταστήματα επιφάνειας 120 – 150 τ.μ. σε κεντρικά σημεία και εμπορικά κέντρα.

Η επίτευξη του στόχου των 500 εκατ.

Με τις πωλήσεις του Ιανουαρίου εφέτος να σημειώνουν θετικές επιδόσεις, όπως συνέβη και τον Δεκέμβριο του 2022, ο εισηγμένος όμιλος λιανικής βάζει τις βάσεις για καλά αποτελέσματα και την τρέχουσα οικονομική χρήση.

Για το 2022 εκτιμάται ότι ο στόχος για τζίρο μισού δισ. ευρώ επιτεύχθηκε (12% πάνω από το 2021 και 7% πάνω από το 2019), επιβεβαιώνοντας την πρόβλεψη που είχε κάνει πριν από λίγους μήνες η διοίκηση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις